Το αίτημα των Νομαρχιών της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας για συντόμευση της εθνικής οδού με την λύση της διπλής ζεύξης, ναυάγησε συντομότατα ύστερα από τις δηλώσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά. Ταυτόχρονα όμως διαφαίνεται η πρόθεση των υποστηρικτών της ζεύξης να αναγάγουν την πρότασή τους σε πάγιο αίτημα.
Ο κ. Σουφλιάς προτίμησε την λύση της αναβάθμισης του "πετάλου", ενώ ταυτόχρονα εξήγγειλε την νέα εθνική στο ύψος των Τεμπών, τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας της Ε65 (Στυλίδα-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Γρεβενά), ενώ συζήτησε με τους φορείς της Θεσσαλίας και το θέμα της εκτροπής του Αχελώου.
Φαίνεται λοιπόν ότι πρόθεση του Υπουργού είναι η αναβάθμιση της Θεσσαλίας, τηρώντας μάλιστα και τις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης περί αναβάθμισης της επαρχίας.
Ο Νομάρχης Μαγνησίας κ. Πρίντζος μετά τις εξαγγελίες του κ. Σουφλιά δήλωσε ότι το αίτημα για την διπλή ζεύξη δεν σταματά για τις Νομαρχίες που το διεκδικούν, αντιθέτως θα γίνει προσπάθεια να ισχυροποιηθεί. Για το αμέσως επόμενο διάστημα θα διοργανωθούν δυο ημερίδες με θέμα την σεισμικότητα του Μαλιακού στις αίθουσες του ΤΕ Μαγνησίας και του Τ.Ε.Ε στην Αθήνα.
Επίσης ρωτήθηκε ξανά ο κ. Σουφλιάς στην συνεδρίαση του Π. Σ Θεσσαλίας και δεν απέκλεισε να συζητηθεί στην πορεία το θέμα του Μαλιακού.
Η Εύβοια είχε κάθε λόγο να συνταχθεί με τους υπόλοιπους Νομάρχες για το θέμα της Ζεύξης.
Για πρώτη φορά ένα θέμα που αφορούσε το νομό, είχε την μορφή πανελλαδικού αιτήματος. Ταυτοχρόνως η εικόνα των προβληματικών οδικών δικτύων του νομού προβλήθηκαν από τα ΜΜΕ και από εκπομπές μεγάλης ακροαματικότητας η από αρθρογράφους εφημερίδων μεγάλης κυκλοφορίας.
Έτσι η εκδήλωση που οργανώθηκε στα Λουτρά Αιδηψού, μπορούμε να πούμε ότι ήταν πετυχημένη.
Επίσης οι πολίτες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και γέμισαν ασφυκτικά την αίθουσα που έγινε το Νομαρχιακό Συμβούλιο αποδεικνύοντας ότι οι ανησυχίες τους για την δημιουργία οδικού δικτύου που θα τους βγάλει από την απομόνωση, είναι βάσιμες.
Η αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας δυστυχώς θα έχει πάντα την μορφή του "εσωτερικού ζητήματος". Η περιφερειακή ανάπτυξη όπως την εννοούν τελικά, πάλι δεν αφορά την Εύβοια.
Αφορά μεγάλες γεωγραφικές ενότητες και όμορους νομούς για τις οποίες ένα έργο είναι κοινός στόχος και αναβαθμίζει μια μεγάλη πληθυσμιακά περιοχή. Ο παραλιακός δρόμος δια του Καντηλίου η ο υπάρχων με νέα χάραξη και με ύπαρξη σήραγγας είναι δυο έργα τα οποία τελικά έχουν μεγάλο κόστος και θα εξυπηρετήσουν μια μικρή κοινωνία. Σύντομα λοιπόν η Βόρεια Εύβοια θα πρέπει να έχει ένα κοινό και σαφές αίτημα για έναν δρόμο. Ο δρόμος Σχηματάρι - Χαλκίδα μπορεί τελικά να μην χάθηκε και να επαναδημοπρατείται, να παραμένει ένα αναγκαίο έργο για το νομό, όμως για την Βόρεια Εύβοια δεν αλλάζει τίποτα. Το μεγάλο ζήτημα είναι το εσωτερικό δίκτυο του νομού και η ανάπτυξη. Tου Νίκου Αντωνίου
|