Νέο σχέδιο από προσανατολισμού, αυτόν τον καιρό επεξεργάζεται και εντόνως προβάλλεται, της κοινής γνώμης και ιδιαίτερα του ευβοϊκού λαού με διεκδικήσεις νέων έργων. Ο βασικός κορμός στο νέο πλαίσιο διεκδίκησης στηρίζεται στις νέες προτάσεις για ζεύξεις της εύβοιας, τόσο στο βόρειο τμήμα, όσο και στο κεντρικό, αυτό της περιοχής Χαλκίδας. Η τελευταία θυμίζει μικρό παιδί που πεισματικά απαιτεί την απόκτηση του ίδιου παιχνιδιού μια, δύο η και περισσότερες φορές.
Η κατασκευή όμως της διπλής ζεύξης στην Β. Εύβοια αποτελεί και πρόταση εθνικής εμβέλειας, είναι μέρος αιτήματος ευρύτερης περιοχής που άπτεται της Στερεάς, Θεσσαλίας και Μακεδονίας και ίσως έχει την αποδοχή μεγάλου αριθμού πολιτών. Η νέα πρόταση μας ήρθε από τον Νομάρχη Μαγνησίας την ίδια σχεδόν χρονική στιγμή η ίσως με μικρή καθυστέρηση, που ο υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ εξήγγειλε την κατασκευή του πετάλου του Μαλιακού, ακριβώς μετά το τραγικό ατύχημα. Να θυμηθούμε ξανά την υποθαλάσσια σήραγγα στο ίδιο σημείο και την απόρριψη της πρότασης από την Ε.Ε. λόγω σεισμικότητας της περιοχής πριν από κάποια χρόνια. Δεν πρέπει μάλιστα να λησμονούμε ότι όταν οι βορειοευβοείς εκπρόσωποι της Τ.Α και σύσσωμος σχεδόν ο βορειοευβοϊκός λαός δυναμικά απαιτούσαν την κατασκευή του παραλιακού δρόμου Λίμνης - Πολιτικών, η υποτιθέμενη υποθαλάσσια σήραγγα αποτελούσε έναν ακόμη λόγω για τον αποκλεισμό της κατασκευής!!! Όταν επιπλέον η παραλιακή χάραξη διεκδικήθηκε και ως δεύτερη, παράλληλη εθνική οδική λύση, η φτωχή τότε Ελλάδα δεν είχε την πολυτέλεια δυο παράλληλων εθνικών οδικών δικτύων!!!
Τι άλλαξε μέχρι σήμερα, πιστεύω τίποτα από πλευράς διεκδίκησης έργων, παρά μόνο η κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να αντιστραφούν οι ρόλοι!!! Αυτοί που τότε απέρριπταν με ελαφρά την καρδία, σήμερα διεκδικούν και αυτοί που τότε διεκδικούσαν και μοίραζαν απλόχερα υποσχέσεις, τώρα κυβερνούν και μέχρι στιγμής για το κομμάτι που λέγεται Εύβοια, σφυρίζουν αδιάφορα. Αλήθεια όμως κατά πόσο είναι εφικτή η κατασκευή των ζεύξεων την στιγμή που ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε την κατασκευή οριστικά πλέον του πετάλου, εάν υιοθετηθεί και η κατασκευή των, δεν θα έχουμε τότε δυο εθνικούς δρόμους που θα αρχίζουν και θα τελειώνουν σε δυο κοινά σημεία, σήμερα δηλαδή και μετά τις σπατάλες των ολυμπιακών αγώνων, η φτωχή Ελλάδα έχει την πολυτέλεια της κατασκευής δυο παράλληλων εθνικών δρόμων και μάλιστα τόσων δαπανηρών, που δεν μπορούσε πριν από μερικά χρόνια!!!
Βασικά όμως ερωτήματα αναμένουν απαντήσεις, αφού μας θέλουν διεκδικητές του νέου έργου και καλούν σε συστράτευση Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση καθώς και τον Ευβοϊκό λαό όπως, α) οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι όλων των ως άνω περιοχών ενστερνίζονται το νέο έργο και αν είναι έτσι γιατί δεν υποκινούν και δεν το προτείνουν μέσω κοινοβουλίου, β) ποιος θα μας αναλύσει τα οφέλη που θα προκύψουν από τις δυο ζεύξεις και πόσο θα συντελέσουν σε αυτό που όλοι ονομάζουμε και επιζητούμε δηλαδή την ανάπτυξη της Εύβοιας. γ) υπάρχει οδικό δίκτυο που να συνδέει την Λιχάδα με την υπόλοιπη Εύβοια, μήπως παραμένει το ίδιο με εκείνο που κατασκευάστηκε με τα χέρια, με τσαπιά και φτιάρια πριν από σαράντα χρόνια, ασφαλτοστρώθηκε πριν από τριάντα και μάλιστα από την επάρατο δικτατορία! δ) η συνεδρίαση που έγινε προς ενημέρωση στα Λουτρά Αιδηψού γιατί δεν πραγματοποιήθηκε λίγο πιο κει έστω και στα καφενεία του Αγίου Γεωργίου Λιχάδας, για να γνωρίσουν οι εκπρόσωποι της Τ.Α, οι οποίοι θα κληθούν να διεκδικήσουν, την περιοχή να εκτιμήσουν την πραγματική κατάσταση και για να αποφασίσουν τι πράγματι από δω και πέρα θα πρέπει να υποστηρίξουν.
Αποδεχόμαστε όλοι ότι οι οδικές συνδέσεις, η κατασκευή νέων οδικών δικτύων οδηγούν στην ανάπτυξη ενός τόπου. Από κει ξεκινάμε όλοι και τα ερωτήματα πληθαίνουν πλέον για την Ν.Α Εύβοιας, α) πότε θα γίνει η ολοκλήρωση της κατασκευής ή έστω βελτίωσης του επαρχιακού δικτύου Λιχάδας-Γιάλτρων-Λ.Αιδηψού, β) πότε η ολοκλήρωση των οριζοντίων και καθέτων αξόνων, γ) τι θα γίνει με την πρόταση της παραλιακής χάραξης Λίμνης -Πολιτικών και από πού ξεκινάμε, μιας και η περιβαλλοντική μελέτη που συντάχθηκε πριν από χρόνια, από τον νυν Νομάρχη ενταφιάστηκε στο ΣτΕ το 2001, με την ΑΠΟΥΣΙΑ κατά την συζήτηση του ενδιαφερόμενου Δήμου Ελυμνίων συμπαρασύροντας και την υπάρχουσα Τεχνοοικονομική μελέτη!!!
Έχουμε σαν Ευβοείς, συγκεκριμένες προτάσεις, συγκεκριμένα έργα προς διεκδίκηση και μας περισσεύουν αυτές των Εθνικών Έργων, γιατί αυτά άλλοι τα σχεδιάζουν, τα δρομολογούν και τα υλοποιούν.
Ο Ευβοϊκός λαός είναι και ώριμος και ταλαιπωρημένος. Κλείνει τα αυτιά στις σειρήνες μη πιστεύοντας πλέον στα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα. Ας σταματήσουν πλέον να μας υπόσχονται ότι θα μας χαρίσουν αεροπλάνα αφού δεν μας έχουν κατασκευάσει αεροδρόμιο, να μην μας τάζουν, χάρισμα, πλοία χωρίς την κατασκευή λιμανιών. Όχι άλλες υποσχέσεις με λόγια που φτερουγίζουν. Επιτέλους Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, βουλευτές κυβερνητικοί και αντιπολιτευόμενοι να συναποφασίσουν και ομού να διεκδικήσουν την υλοποίηση των υποσχέσεων γιατί ο κόμπος έφτασε στο κτένι. Δημήτριος Κατσίνης, Πρώην Δήμαρχος Ελυμνίων
|