Με οδηγό την πλήρη σύγχυση που μου δημιούργησε η ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς για το θέμα των ολοήμερων δημοτικών στην περιοχή μου άφησα ελεύθερη την Δήμητρα (9ετών, Τετάρτη Δημοτικού) να επιλέξει αν θέλει ή όχι να πάει στο σχολείο από τις 8:30 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα! Χωρίς το παιδί να μπλέξει καθόλου με θέματα όπως η παιδαγωγική σημασία, οι δυσκολίες σίτισης, το αν είναι καλός ή όχι ο δάσκαλος, αν κουράζεται ή όχι τόσες ώρες στο σχολείο, με ένα καταπληκτικό παρορμητικό τρόπο (που διακρίνει και τον πατέρα της) αποφάσισε να πάει!
Ο λόγος πολύ απλός και πολύ γλυκός μια και κανένας ανεγκέφαλος υπηρεσιακός παράγοντας δεν μπορεί να προβλέψει και να βάλει στις επίσημες διακηρύξεις στο ερώτημα τι είναι καλό και γιατί στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο.:Να βρίσκεται το παιδί περισσότερη ώρα μαζί με τους φίλους και τις φίλες της ακόμα και νηστικό η με ένα φτωχό σάντουιτς.!
Ξαναθυμήθηκα τον Χαλίλ Γκιμπράν ότι δηλαδή «...τα παιδιά μας δεν είναι παιδιά μας και δεν μπορούμε καν στα όνειρά τους να βρεθούμε..» και τώρα τρώμε πια χωρίς τη Δήμητρα το μεσημέρι, η οποία χωρίς ίχνος κόπωσης αλλά με περίσσεια χαρά στο πρόσωπο και στη καρδιά της γυρνάει τις πρώτες μέρες από το σχολείο με την ασήκωτη τσάντα της στις 4 το απόγευμα.!
Αυτό που έχω να προσθέσω για την ιστορία είναι ότι το ολοήμερο σχολείο μπορεί να πετύχει αν το υπηρετήσουν δάσκαλοι, όπως της Δήμητρας, που με όρεξη και γνώση θα κάνουν τα παιδιά να τους αγαπάνε αυτούς και το λειτούργημά τους.
Η αρχή είναι φυσικά το παν στη προκειμένη περίπτωση. (Κάτι σαν το να ερωτευθείς με την πρώτη ματιά)
Και μία ριζοσπαστική πρόταση Για να πετύχει όμως και τον ουσιαστικό του στόχο το ολοήμερο δημοτικό σχολείο πρέπει να συμβάλλει στην πλήρη προετοιμασία του μικρού μαθητή, χωρίς να τον επιβαρύνει με επιπλέον δουλειά για το σπίτι. Εδώ νομίζω ότι το μέτρο που μπορεί να παρθεί είναι εύκολο αλλά και ουσιαστικό. Τα παιδιά που συμμετέχουν στο ολοήμερο σχολείο να αφήνουν την τσάντα τους στο σχολείο χωρίς έτσι να αντιμετωπίζουν ούτε το άγχος του κουβαλήματός της, ούτε τον υπερβάλλοντα ζήλο πιθανόν κάποιων δασκάλων για επιπλέον δουλειά πέραν του 8ώρου, κάνοντας έτσι ακόμα ποιο υπεύθυνη την στάση του σχολείου με την παροχή πλήρους και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης. Για να υλοποιηθεί και να δοκιμασθεί κάτι τέτοιο όμως χρειάζεται κάποιος να έχει.. .κουμπάρο τον διευθυντή του δημοτικού οπότε μάλλον θα αργήσουμε να το δούμε. Θα άξιζε τον κόπο όμως, γιατί έτσι θα δοκιμασθεί η αντιστοιχία λόγων και πράξεων στην.. πράξη και όχι στην.. πλάτη των μικρών παιδιών.
|