Χωρίς καμία εξαίρεση όλοι οι νυν δήμαρχοι θα είναι υποψήφιοι στις ερχόμενες δημοτικές εκλογές.
Η 4ετής θητεία τους είναι βασικός μοχλός για τον προεκλογικό τους αγώνα και σημείο αναφοράς για αντιπολίτευση των αντιπάλων συνδυασμών.
Οι νυν δήμαρχοι κλήθηκαν να οργανώσουν τους νεοσυστηθέντες καποδιστριακούς δήμους, έργο που μπορεί να μη φαινόταν στους δημότες όμως ήταν πρωταρχική τους υποχρέωση για τη μελλοντική πορεία του κάθε δήμου.
Ο χρόνος λοιπόν που χάθηκε για την υλοποίηση «χειροπιαστών έργων» είναι το σημείο αναφοράς και κριτικής των αντιπάλων συνδυασμών για το έργο των νυν δημάρχων.
Έτσι οι νέοι Δήμοι κλήθηκαν να ξεπεράσουν πολλά εμπόδια που είχαν σχέση με:
- Την κωλυσιεργία της κεντρικής διοίκησης για την οργάνωση των Δήμων
- Τα χρέη των κοινοτήτων που πέρασαν στους νέους Δήμους
- Η έλλειψη αυτοτελών πόρων και κρατικών χρηματοδοτήσεων
- Η απουσία έμπειρων παραγόντων που θα πλαισίωναν τα δημοτικά συμβούλια και θα διευκόλυναν το έργο των δημάρχων
- Σε πολλές περιπτώσεις αρνητικό ρόλο έπαιξε η εκλογή ανθρώπων άσχετων με την τοπική αυτοδιοίκηση καθώς επίσης και ο συγκεντρωτισμός εξουσιών από ορισμένους δημάρχους υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα το ρόλο του δημοτικού συμβουλίου.
Αυτές είναι κυρίως οι παράμετροι που εμπόδισαν τους νυν δημάρχους στο έργο τους και κάτω από αυτές τις συνθήκες, μπορούμε να τους κρίνουμε.
Όμως ο κάθε δήμαρχος είχε τη δική του προσωπικότητα, όραμα, αντίληψη και λογική στην άσκηση των καθηκόντων του, παράμετροι που θα λάβουν υπόψιν οι δημότες για την επανεκλογή του.
ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΞΑΜΕ, ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ... Με τη δημιουργία του κάθε δήμου με έδρα, δημοτικά διαμερίσματα και εδαφική κυριότητα αναπτύχθηκε στους περισσότερους δημάρχους η λογική των αυτόνομων κρατιδίων με σύνορα, ταμπέλες, σημαίες κλπ.
Αυτές ήταν και οι πρώτες κινήσεις που έγιναν στα πλαίσια της οργάνωσης των δήμων.
ΟΜΩΣ. Ουδείς δεν αντιλήφθηκε ότι η Βόρεια Εύβοια είναι μια γεωγραφική και διοικητική ενότητα που έχει στην πλειονότητά της κοινά προβλήματα που θέλουν κοινές λύσεις:
- Το οδικό δίκτυο και η σύνδεση με το κέντρο
- Ο εκσυγχρονισμός των μέσων μεταφοράς στις θαλάσσιες συνδέσεις
- Η ανεργία
- Η κοινή τουριστική πολιτική
- Η αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων
- Η προβολή και οι δημόσιες σχέσεις
Ποιος έδωσε σημασία σε μια τέτοια λογική. Πόσο δύσκολο ήταν να υπήρχε ένα άτυπο συντονιστικό όργανο, συμβουλευτικό για το σχεδιασμό και τη διεκδίκηση επίλυσης αυτών των προβλημάτων; Π.χ. ο δρόμος από το Καντήλι δεν επιλύεται εδώ και τώρα προβάλλοντας ταυτόχρονα κομματικές σκοπιμότητες. Ούτε από παράγοντες ή παραγοντίσκους που αυτοχρίζονται ως ειδήμονες ειδικοί ενώ όλοι γνωρίζουν ότι είναι επιεικώς άσχετοι! Το ζήτημα αυτό για να το κερδίσουμε έχει πολλές παραμέτρους που χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης. Πρέπει δηλαδή να είναι ένα σταθερό διεκδικητικό πλαίσιο με κεντρικό σχεδιασμό και συντονισμό και με διάρκεια τουλάχιστον 10ετίας.
Με ανάλογη λογική πρέπει να αντιμετωπισθούν όλα τα κοινά προβλήματα της Β. Εύβοιας. Όποιοι συνεχίσουν, ας ξυπνήσουν...
|