Στο σημαντικό αυτό θέμα δεν υπάρχει ακόμα κάποια επίσημη αντίδραση από τα ενδιαφερόμενα Λιμενικά Ταμεία.
Πιστεύουμε ότι το νομικό αυτό μπλέξιμο μαζί με την καθυστέρηση απορρόφησης των Λιμενικών Ταμείων από τους δήμους είναι ακόμα ένα μεγάλο δείγμα του τρόπου που ασκείται η δημόσια διοίκηση ακόμα και σε νευραλγικούς τομείς για την περιοχή μας.
Η μάλλον(;) παράνομη απαίτηση τελών και το πώς με αυτό το πλαίσιο θα προχωρήσουν σε νέα έργα στις ζώνες ελέγχου τους (παραλίες, λιμάνια κλπ) αφορούν άμεσα τον δοκιμαζόμενο τουριστικό τομέα στην Βόρεια Εύβοια
Οι πρόεδροι των Λιμενικών επιτροπών (πολιτικές επιλογές επί το πλείστον..) είναι ευπρόσδεκτοι να μας στείλουν τις απόψεις τους.
Εμείς περιμένουμε...
«Μεγαλύτερη κατάκτηση του πολιτισμού μας δεν είναι η δημοκρατία αλλά η Δικαιοσύνη γιατί η πρώτη βασίζεται στη νομιμοφάνεια ενώ η δεύτερη στη νομιμότητα»
Κ. ΜΠΕΗΣ Η δικαιοσύνη μίλησε και μίλησε σκληρά για τη Νομιμότητα. Το Ε τμήμα του Σ. Επικρατείας με την υπ' αρ. 1158/2002 απόφαση του, έκρινε ότι Τα Λιμενικά Ταμεία Χαλκίδας, Ερέτριας, Αλιβερίου, Κύμης, Στύρων, Μαρμαρίου, Καρύστου, Αιδηψού, Λίμνης, Ωρεών και Σκύρου, συγχωνεύθηκαν σε ένα Λιμενικό Ταμείο, με τον τίτλο «ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ», με έδρα τη Χαλκίδα από το 1980!!! Η απόφαση είχε Νομική βάση το Προεδρικό Διάταγμα 1100/1980, το οποίο καταργεί όλα τα, κατά τόπους, Λιμενικά Ταμεία και ιδρύει ένα, το ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ, με έδρα τη Χαλκίδα.. Στο Σ. Επικρατείας, προσέφυγαν οι Ξενοδόχοι της Αιδηψού, πρωτοπορούντος του προέδρου του Συλλόγου, ικανού και δραστήριου, Γιώργου Πολίτη- οι περισσότεροι τον εγκατέλειψαν στο Σ. Επικρατείας Γιατί ήταν «τζαμπατζίδες» -δεν πλήρωσαν παράσταση- ο οποίος προσέφυγε και ως πρόεδρος και ατομικώς και με αίτηση ακυρώσεως ζητούσαν να ακυρωθούν 1) Η υπ' αρ. 3079 / Φ.ΧΖ/4-7-1994 απόφαση του τότε Νομάρχη Ευβοίας - με την οποία καθοριζότανε χερσαία ζώνη στα Λ.Αιδηψού και 2) οι υπ' αρ. 26/1992 και 1 /1994 αποφάσεις της Λιμενικής Επιτροπής Λ. Αιδηψού- πρόεδρος Δ. Μιχαλόπουλος «περί καθορισμού χερσαίας ζώνης Λιμένος».
Τον είχα ειδοποιήσει τον πρόεδρο με τηλεγράφημα ότι «τον περιμένει ο Κορυδαλλός», με μήνυσε και δικαιώθηκα, τότε, με απαλλακτικό βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών. Σήμερα ήρθε η Διπλή δικαίωση μου με την απόφαση του Σ. Επικρατείας. Η απόφαση του Σ. Επικρατείας έκανε δεκτή την αίτηση ακυρώσεως με το σκεπτικό που έχει επιλέξει ως εξής «επειδή εν προκειμένω, με την προσβαλλόμενη απόφαση του Νομάρχη Ευβοίας, εγκρίθηκε πρακτικό της Λιμενικής Επιτροπής Λ.Αιδηψού, περί καθορισμού της Χερσαίας Ζώνης του Λιμένος Λ. Αιδηψού, εφ'όσον όμως το Λιμενικό Ταμείο και η Λιμενική Επιτροπή Λ.Αιδηψού καταργήθηκαν, κατά τα προεκτεθέντα, με το Π.Α. 1100/1980, η νομαρχιακή απόφαση είναι μη νόμιμη, ως εκδοθείσα κατόπιν γνωμοδοτήσεως ΝΟΜΙΚΩΣ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ».
ΜΟΝΟ στην Ελλάδα που «Ανθεί ακόμα, Φαιδρά πορτοκαλέα» μπορούσε να γίνει! θαυμάστε, συμπατριώτες μου Ευβοιώτες, ότι από το 1980!!! Νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, όπως ήταν όλα τα προαναφερόμενα
Λιμενικά Ταμία της Ευβοίας να ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ!! Και τίθεται το ερώτημα: Τι θα γίνει με τους, όχι ευκαταφρόνητους, οικονομικούς πόρους που διαχειρίστηκαν από το 1980 μέχρι σήμερα, νοσφιζόμενα δημόσια εξουσία;
Τι θα γίνει με τις αποφάσεις που έχουν εκδοθεί από νομικώς ανυπόστατα Λιμενικά Ταμεία; Ήρθε η ώρα της Εισαγγελέως Χαλκίδος προς αναζήτηση αστικών και ποινικών Ευθυνών προς κάθε κατεύθυνση και ιδίως προς τα πάνω...
Είναι να προβληματίζεται, να ανησυχεί και να φοβάται ο Έλληνας Πολίτης! Αλίμονο εάν το κράτος Δικαίου δεν είναι δεδομένο και υπαρκτό, αλίμονο εάν οι Δημόσιες Υπηρεσίες του δεν έχουν νόμιμα συσταθεί και είναι «Μαϊμούδες» του Δημοσίου Βίου, αλίμονο εάν οι συναλλαγές του πολίτη γίνονταν με ΝΟΜΙΚΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ Δημόσιες Υπηρεσίες.
Το θέμα που δημιουργεί η απόφαση του Σ. Επικρατείας, δεν αφορά μόνο την Εύβοια, ΕΧΕΙ ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ! Δείχνει, Κύριε Πρωθυπουργέ, την ανεπάρκεια, την ανικανότητα και τη φαυλότητα της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης! Ποιος επιτέλους, εποπτεύει αυτή τη Διοίκηση;
Ποιος επιτέλους προστατεύει τον Έλληνα πολίτη απ' αυτή τη Διοίκηση; Που είναι η ασφάλεια, η ευστάθεια και η βεβαιότητα Δικαίου που πρέπει να κυριαρχεί στο Δημόσιο Έννομο Βίο;
ΕΡΩΤΩ: Δε γνώριζε ο Νομάρχης το Νόμο; Δε γνώριζε ο Υπουργός το Νόμο; Καλά, ο φίλος μου ο πρόεδρος, ο οποίος με έστειλε κατηγορούμενο, δεν τον γνώριζε παρά το νομικό αξίωμα ότι «Αγνοία νόμου απαγορεύεται» και γι αυτόν που είναι καθηγητής της Νομικής Σχολής και γι αυτόν που είναι αναλφάβητος, αλλά κανένας σε κείνο «Το κράτος των Αθηνών»; Ούτε ο «καθ' ύλη» αρμόδιος Υπουργός; Ούτε βουλευτές, που κατά κανόνα διορίζουν τους κομματάρχες τους, ως προέδρους των Λιμενικών Ταμείων; Ούτε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και άλλα βαρύγδουπα και ηχηρά παρόμοια δε γνώριζαν το νόμο;
Πώς να εμπνεύσουν αξιοπιστία στον Έλληνα πολίτη, θεσμοί, υπηρεσίες, Δημόσια πρόσωπα; Δεν απαξιώνω, με αφορισμούς Εισαγγελέως ή Ιεροκήρυκα, την πολιτική και το Δημόσιο Βίο της χώρας μου. Και τα δύο όταν υπάρχουν, τα επιδαψιλεύω με θετικά εγκώμια! θα ήμουν όμως ανάξιος και του λειτουργήματος μου και της μικρής μου ιστορίας εάν σιωπούσα, με ασφάλεια, μπροστά σε τέτοια φαινόμενα, τα οποία ανέδειξα και καυτηρίασα και μηνύθηκα πολύ πριν τα φέρει εις ΑΠΛΕΤΟ ΦΩΣ η απόφαση του Σ. Επικρατείας.
Αθάνατη και αιώνια πόλη «ΑΙΔΗΨΟ», έπειτα από 20 αιώνες, αντέγραψες τη Ρώμη! θα προτείνω να κηρυχθείτε Αδελφές Πόλεις! Στην αιώνια πόλη τη Ρώμη τότε, ο Ρωμαίος Δικαστής που απένειμε το Δίκαιο, απείχε απ' τα καθήκοντα του, επί πολύ χρόνο, λόγω ασθενείας του του, ο δούλος του, ονομαζόμενος Φίλιππος Μπαρμπάριους, φόρεσε τη Δικαστική τήβεννο- αφού τη σιδέρωσε πρώτα- ανέβηκε στην Έδρα και ως δικαστής πλέον (κίβδηλος και ψεύτικος), εξέδιδε αποφάσεις και έλυνε νομικές διαφορές των Ρωμαίων πολιτών! Οι αποφάσεις αυτές δημιούργησαν πελώρια θέματα όταν αποκαλύφθηκε η Απάτη. Αναγκάσθηκε τότε, η Ρωμαϊκή Σύγκλητος να αναγνωρίσει, ως νομικά έγκυρες όλες τις αποφάσεις και τους νόμους του δούλου Φιλίππου και τις ονόμασε: ΛΕΞ ΜΠΑΡΜΠΑΡΙΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ!!, ο νόμος δηλαδή, του Μπαρμπάριου Φιλίππου.
Τηρουμένων δηλαδή, των αναλογιών στην τότε «Κυβέρνηση του Βουνού», η Ρωμαϊκή Σύγκλητος, έδωσε τίτλο νομιμότητος, χάριν προφανώς, της ευστάθειας και της βεβαιότητας των εννόμων συναλλαγών και γενικότερα του εννόμου βίου. Αθάνατη Αιδηψό, αντέγραψες τη Ρώμη 20 αιώνες μετά!! Δεύτερος δεσμός σου με την αιώνια πόλη, ο πρώτος ο Λουτήρας- ιαματικός του Ρωμαίου στρατηγού -τυράννου ΣΥΛΛΑ, που από την εγκατάλειψη του ονομάσθηκε «Σπηλιά» και δεύτερος η παράνομη και η αυθαίρετη εξουσία... κατά την απόφαση του Σ. Επικρατείας.
Ο Χασάν έγινε νόμιμος, τι θα γίνει τώρα με τους «Ελληνάρες» που νοσφιζόντουσαν δημόσια εξουσία από το 1980; Αυτά τα κάστανα, Κύριε Πρωθυπουργέ, πότε θα βγούνε απ' τη φωτιά της παρανομίας και πότε;
Μήπως πάλι «ποινικοποιείται η πολιτική ζωή»;
Διότι η Εισαγγελέας Χαλκίδος... κινείται Γ. Σταραντζής
Το πλήρες κείμενο της Απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας
ΑΡΙΘΜΟΣ 1158/2002
ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΜΗΜΑ Ε' Συνεδρίασε δημοσία στο ακροατήριο του την 29η Νοεμβρίου 2000, με την εξής σύνθεση: Ι. Μαρή, Σύμβουλος της Επικρατείας, Προεδρεύουσα, σε αναπλήρωση του Προέδρου του Τμήματος, που είχε κώλυμα, Σ. Ρίζος, Αικ. Σακελλαροπούλου, Σύμβουλοι, Δ. Αλεξανδρής, Πάρεδρος, Ολ. Παπαδοπούλου, Πάρεδροι. Γραμματέας η Π. Λέντζα.
Δια να δικάσει την από 3 Οκτωβρίου 1994 αίτηση: των: 1) Ανωνύμου Εταιρείας με την επωνυμία "ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.", που εδρεύει στα Λουτρά Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός Φιλελλήνων αριθμός 7, 2) Ανωνύμου Εταιρείας με την επωνυμία "ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΛΟΥΤΡΩΝ", που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Ιπποκράτους αριθμός 13, οι οποίες παρέστησαν με τον δικηγόρο Φραγκίσκο Κοτσώνη (Α.Μ. 12663), που τον διόρισαν με πληρεξούσιο, 3) Ανωνύμου Εταιρείας με την επωνυμία "ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΙΓΛΗ Α.Ε.", που εδρεύει στα Λουτρά Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός 28ης Οκτωβρίου αριθμός 18, η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Αλέξανδρο Χρυσικόπουλο (Α.Μ. 1358), που τον διόρισε με πληρεξούσιο, 4) Μαρίας Νικολάου Αθανασίου, κατοίκου Λουτρών Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός Μακεδονομάχων αριθμός 1, η οποία δεν παρέστη, 5) Παύλου Δημητρίου Μέντη, 6) Χρυσούλας συζ. Παύλου Μέντη, κατοίκων Λουτρών Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός 28ης Οκτωβρίου αριθμός 42, οι οποίοι παρέστησαν με τον ίδιο ως άνω δικηγόρο Φραγκίσκο Κοτσώνη, που τον διόρισαν με πληρεξούσιο, 7) Ευαγγελίας συζ. Γεωργίου Χαραμή -Καραμηνά, 8) Αικατερίνης συζ. Γεωργίου Φαδάκη, κατοίκων Λουτρών Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός 28ης Οκτωβρίου και Θερμοπυλών, 9) Αικατερίνης συζ. Λάμπρου Κυριακόπουλου, 10) Ευσταθίας συζ. Ευσταθίου Ατσαλάκη,κατοίκων Νέας Φιλοθέης Αττικής, οδός Μπάκου αριθμός 42, οι οποίες δεν παρέστησαν, 11) Γεωργίου Σταματίου Γλύκου, κατοίκου Νέας Φιλοθέης Αττικής, οδός Μπάκου αριθμός 42, ο οποίος παρέστη με τον ίδιο ως άνω δικηγόρο Φραγκίσκο Κοτσώνη, που τον διόρισε με πληρεξούσιο, 12) Γεωργίου Δημητρίου Αλεξανδρή, κατοίκου Λουτρών Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός 28ης Οκτωβρίου αριθμός 46, ο οποίος δεν παρέστη, 13) Κωνσταντίνου Δημητρίου Αλεξανδρή, κατοίκου Λουτρών Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός 28ης Οκτωβρίου αριθμός 46, ο οποίος παρέστη με τον ίδιο ως άνω δικηγόρο Φραγκίσκο Κοτσώνη, που τον διόρισε με πληρεξούσιο, 14) Αλεξάνδρου Δημητρίου Αλεξανδρή, κατοίκου Λουτρών Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός 28ης Οκτωβρίου αριθμός 46, ο οποίος δεν παρέστη και 15) Συλλόγου Ξενοδόχων Λουτρών Αιδηψού, νομικού προσώπου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρας, που συστάθηκε με το 302/93 καταστατικό (απόφαση Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χαλκίδος), που εδρεύει στα Λουτρά Αιδηψού Ν. Ευβοίας, οδός 28ης Οκτωβρίου, ο οποίος παρέστη με τον ίδιο ως άνω δικηγόρο Φραγκίσκο Κοτσώνη, που τον διόρισε με πληρεξούσιο,κατά του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, ο οποίος παρέστη με τον Παρ. Βαρελά, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Με την αίτηση αυτή οι αιτούντες ζητούν να ακυρωθούν: 1) η υπ' αριθμ. 3079/Φ. ΧΖ/4.7.1994 απόφαση του Νομάρχου Ευβοίας (ΦΕΚ 801/ 3.8.1994 τ. Δ') περί καθορισμού χερσαίας ζώνης εις το λιμάνι Λουτρών Αιδηψού Ν. Ευβοίας, 2) οι υπ' αριθμ. 26/1992 και 1/1994 αποφάσεις της Λιμενικής Επιτροπής Λουτρών Αιδηψού Ν. Ευβοίας "περί καθορισμού χερσαίας ζώνης Λιμένος" και κάθε άλλη συναφής πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως.
Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως της Εισηγητού, Παρέδρου, Ολ. Παπαδοπούλου.
Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε τους πληρεξουσίους των αιτούντων που παρέστησαν, οι οποίοι ανέπτυξαν και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους ακυρώσεως και ζήτησαν να γίνει δεκτή η αίτηση και τον αντιπρόσωπο τοο Υπουργού, ο οποίος ζήτησε την απόρριψη της.
Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου,
Είδε τα σχετικά έγγραφα και εσκέφθη κατά το νόμο 1. Επειδή με την κρινόμενη αίτηση, για την άσκηση της οποίας έχουν καταβληθεί τα νόμιμα τέλη και το παράβολο (7511516 - 7/1994 διπλότυπα εισπράξεως της Δ.Ο.Υ. Δικαστικών Εισπράξεων Αθηνών, 2347453, 5799103/ 1994 έντυπα γραμμάτια παραβόλου), ζητείται η ακύρωση (α) της υπ' αριθμ. 3079/Φ.ΧΖ/4.7.1994 αποφάσεως του Νομάρχη Ευβοίας, με την οποία εγκρίθηκε το υπ' αριθμ. 1/1994 πρακτικό της Λιμενικής Επιτροπής Λουτρών Αιδηψού περί καθορισμού της χερσαίας ζώνης λιμένος Λουτρών Αιδηψού Νομού Ευβοίας (Δ' 801/3.8.1994), (β) των υπ' αριθμ. 1/1994 και 26/1992 πρακτικών της Λιμενικής Επιτροπής Λουτρών Αιδηψού περί καθορισμού χερσαίας ζώνης.
2. Επειδή οι προσβαλλόμενες πράξεις εκδόθηκαν δυνάμει των άρθρων 14-16 του Α.Ν. 2344/1940 «Περί αιγιαλού και παραλίας». Επομένως, σύμφωνα με την παρ. 8 περ. δ' του άρθρου 14 του Π.Δ. 18/1989 (Α' 8), αρμόδιο για την εκδίκαση της υποθέσεως είναι το Ε' Τμήμα του.Συμβουλίου της Επικρατείας (βλ. ΣΕ 3640/99).
3. Επειδή το δικόγραφο της αιτήσεως υπογράφεται μόνο από δικηγόρο, ως πληρεξούσιο των αιτούντων. Κατά τη συζήτηση όμως στο ακροατήριο οι εκ των αιτούντων Μ. Αθανασίου, Ευ. Χαραμή, Αικ. Φαδάκη, Αικ. Κυριακοπούλου, Ευστ. Ατσαλάκη, Γ. Αλεξανδρής και Αλ. Αλεξανδρής δεν παρέστησαν με πληρεξούσιο δικηγόρο, ούτε εμφανίσθηκαν για να δηλώσουν ότι εγκρίνουν την άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως, ενώ εξάλλου δεν προσκομίσθηκε συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο των ανωτέρω αιτούντων προς τον δικηγόρο που υπογράφει το δικόγραφο. Συνεπώς, σύμφωνα με το άρθρο 27 του Π.Δ. 18/1989 (Α' 8), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 παρ. 2 του Ν. 2479/1997 (Α' 67), ως προς τους αιτούντες αυτούς η αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.
4. Επειδή τα πρακτικά της Λιμενικής Επιτροπής αποτελούν προπαρασκευαστικές πράξεις στερούμενες εκτελεστότητας και προσβάλλονται, για τον λόγο αυτό, απαραδέκτως.
5. Επειδή ο Σύλλογος Ξενοδόχων Λουτρών Αιδηψού, οι αιτούσες εταιρείες που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα στα Λουτρά Αιδηψού και οι λοιποί αιτούντες, κάτοικοι Λουτρών Αιδηψού, με έννομο συμφέρον ασκούν την κρινόμενη αίτηση, παραδεκτώς δε ομοδικούν προβάλλοντες κοινούς λόγους ακυρώσεως ερειδόμενους στην αυτή πραγματική και νομική αιτία.
6. Επειδή η κρινόμενη αίτηση, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου την 61η ημέρα από τη δημοσίευση της προσβαλλομένης αποφάσεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, είναι εμπρόθεσμη, διότι η 60η ημέρα (3.10.1994) ήταν κατά νόμον εξαιρετέα (αργία Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου).
7. Επειδή το άρθρο 1 του Ν.Δ. 1302/1949 (Α' 304) προβλέπει ότι δια Διαταγμάτων «επιτρέπεται η συγχώνευσις Λιμενικών Ταμείων κατά Νομούς ή Επαρχίας, έτι δε και στενωτέρας περιοχάς» (παρ. 1) και ότι με το ίδιο ή άλλο όμοιο Διάταγμα «ορίζεται η έδρα του εκ της συγχωνεύσεως προκύπτοντος Λιμενικού Ταμείου, η έκτασις της περιοχής αυτού, η σύνθεσις της Λιμενικής Επιτροπής, η τυχόν απαιτουμένη σύστασις υποεπιτροπών κατά λιμένας και η δικαιοδοσία αυτών και ρυθμίζεται παν εκ της συγχωνεύσεως προκύπτον ζήτημα» (παρ. 2). Κατ1 επίκληση, μεταξύ άλλων, και της εξουσιοδοτικής αυτής διατάξεως εκδόθηκε το Π.Δ. 1100/1980 «Περί συγχωνεύσεως των Λιμενικών Ταμείων του (Νομού Ευβοίας εις εν, υπό τον τίτλον Λιμενικόν Ταμείον Νομού Ευβοίας» (Α' (277). Με το Διάταγμα αυτό, τα Λιμενικά Ταμεία Χαλκίδας, Ερέτριας, Αλιβερίου, Κύμης, Στύρων, Μαρμαρίου, Καρύστου, Αιδηψού, Λίμνης Ωρεών και Σκύρου συγχωνεύθηκαν σε ένα Ταμείο, υπό τον τίτλο «Λιμενικό Ταμείο Νομού Ευβοίας» και με έδρα την πόλη της Χαλκίδας (άρθρο 1)· ορίσθηκε, εξάλλου, ότι στη δικαιοδοσία του νέου Λιμενικού Ταμείου υπάγονται τα παράλια ολοκλήρου του Νομού Ευβοίας και θαλάσσια έκταση εκτεινόμενη σε απόσταση 500 μέτρων (άρθρο 2), ότι το εκ της συγχωνεύσεως προερχόμενο Λιμενικό Ταμείο υπεισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταργουμένων Λιμενικών Ταμείων και μεριμνά για την κατασκευή και συντήρηση των λιμενικών έργων της περιοχής του (άρθρο 3), ότι η Λιμενική Επιτροπή Χαλκίδας και οι λοιπές υπηρεσίες του Λιμενικού Ταμείου Χαλκίδας θα αποτελέσουν, αντιστοίχως, τη Λιμενική Επιτροπή και τις υπηρεσίες του Λιμενικού Ταμείου Νομού Ευβοίας (άρθρο 5 παρ. 1) και ότι οι θέσεις και το προσωπικό των λοιπών Λιμενικών Ταμείων μεταφέρονται στο Λιμενικό Ταμείο Νομού Ευβοίας (άρθρο 5 παρ. 2).
8. Επειδή, εν προκειμένω, με την προσβαλλόμενη απόφαση του Νομάρχη Ευβοίας εγκρίθηκε πρακτικό της Λιμενικής Επιτροπής Λουτρών Αιδηψού περί καθορισμού της χερσαίας ζώνης του λιμένος Λουτρών Αιδηψού. Εφόσον όμως το Λιμενικό Ταμείο και η Λιμενική Επιτροπή_Λουτρών Αιδηψού καταργήθηκαν, κατά τα προεκτεθέντα, με το Π.Δ. 1100/1980, η νομαρχιακή απόφαση είναι μη νόμιμη, ως εκδοθείσα κατόπιν γνωμοδοτήσεως νομικώς ανυπόστατου οργάνου. Για τον λόγο δε αυτό, που προβάλλεται βασίμως, πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ακυρώσεως και να ακυρωθεί η απόφαση του Νομάρχη Ευβοίας.
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ Απορρίπτει την αίτηση ως προς τους αιτούντες Μ. Αθανασίου, Ευ. Χαραμή, Αικ. Φαδάκη, Αικ. Κυριακοπούλου, Ευστ. Ατσαλάκη, Γ. Αλεξανδρή και Αλ. Αλεξανδρή, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο αιτιολογικό.
Επιβάλλει, εις βάρος των ανωτέρω αιτούντων, τη δικαστική δαπάνη του Δημοσίου, που ανέρχεται στο ποσό των τριακοσίων ογδόντα (380) ευρώ.
Δέχεται την αίτηση ως προς τους λοιπούς αιτούντες.
Ακυρώνει την υπ' αριθμ. 3079/Φ.ΧΖ/4.7.1994 απόφαση του Νομάρχη Ευβοίας, με την οποία εγκρίθηκε το υπ' αριθμ. 1/1994 πρακτικό της Λιμενικής Επιτροπής Λουτρών Αιδηψού περί καθορισμού χερσαίας ζώνης λιμένος (Δ' 801/3.8.1994).
Διατάσσει την απόδοση του παραβόλου.
Επιβάλλει, εις βάρος του Δημοσίου, τη δικαστική δαπάνη των λοιπών αιτούντων που ανέρχεται στο ποσό των επτακοσίων είκοσι (720) ευρώ.
Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα την 1η Απριλίου 2002
Η Προεδρεύουσα Σύμβουλος Ι. Μαρή Η Γραμματέας Π. Λέντζα
|