Στο Συμβούλιο Επικρατείας τελικά φαίνεται πως θα καταφύγουν οι γονείς, προκειμένου να εξασφαλισθεί η ισότιμη μεταχείριση των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από την άρνηση του Υπουργείου Παιδείας να προβεί σε μείωση ύλης σε κάποια μαθήματα, αφού σε πολλά σχολεία οι διορισμοί καθηγητών (Πληροφορικής, Αρχές Οικον. Θεωρίας) έγιναν μετά το Β΄ τετράμηνο του σχολικού έτους!
Από το Δεκέμβρη του 2001 ο σύλλογός μας (Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Λυκείου Λίμνης) με το υπ' αριθμ. πρωτ. 7/21/11/2001 έγγραφό του καλεί το Υπουργείο Παιδείας (Γραφ. κ. Υπουργού) να προβεί σε μείωση της ύλης στο μάθημα της Πληροφορικής, αφού ήταν αδύνατον να καλυφθεί ύλη των χαμένων μηνών στο διάστημα που απέμενε. Ας σημειωθεί ότι είχαμε απώλεια ακόμα δύο εβδομάδων λόγω της κακοκαιρίας.
Δυστυχώς όμως το Υπουργείο Παιδείας απαξίωσε ακόμη να απαντήσει στο έγγραφο του συλλόγου (!) και οι μαθητές μας έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου καταβάλλοντας μεγάλα ποσά σε φροντιστήρια για να καλύψουν την προγραμματισμένη ετήσια ύλη που στο σχολείο θα διδαχθούν σε 3-3 1/2 μήνες για να καλύψουν δηλαδή την ανεπάρκεια του υπουργείου Παιδείας.
Ακόμη και αυτή τη στιγμή αν ανακοινωθεί μέσω της ύλης, ήδη το κακό έχει γίνει, αφού δυστυχώς τα φροντιστήρια νάν' καλά...
Και ενώ σε γενικές γραμμές η δομή του νέου εκπαιδευτικού συστήματος θα μπορούσε να κινείται προς τη σωστή θα έλεγε κανείς κατεύθυνση, αυτή τη στιγμή έχει καταντήσει εφιάλτης, για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Η ανεπάρκειά του, η προχειρότητα με την οποία η μία αλλαγή ακολουθεί την άλλη, το τρισάθλιο επίπεδο των δημόσιων σχολείων που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων, όλα αυτά έχουν οδηγήσει σε μια πρωτοφανή άνθιση της παραπαιδείας και χιλιάδες οικογένειες σε οικονομική εξαθλίωση. Και ενώ ακούμε για αξιολόγηση σχολικών μονάδων, αξιολόγηση δε βλέπουμε και κατά την ταπεινή μου γνώμη ούτε θα δούμε ποτέ.
Αντίθετα βλέπουμε να οργιάζει η σήψη και η διαφθορά που καλύπτει όλο το φάσμα του δημόσιου βίου.
Η συντριπτική υπεροχή των ιδιωτικών έναντι των δημόσιων σχολείων, όπως και η μεγάλη αποτυχία σχολείων υποβαθμισμένων περιοχών ή και επαρχιών ελπίζω να έχει προβληματίσει το Υπουργείο Παιδείας. Όσο για τις επιτροπές θεμάτων των πανελλαδικών αναρωτιέται κανείς αν είναι τόσο δύσκολο για το υπουργείο να βρει και να τοποθετήσει σε αυτές αξιόλογους εκπαιδευτικούς και να αποφεύγονται εκείνα τα λογοπαίχνια - σταυρόλεξα τύπου γελοιογραφίας που μόνο με γνώση και μελέτη δεν είχαν σχέση, όπως συνέβη πέρυσι με την ιστορία και οδήγησαν σε καθολική αποτυχία, αλλά και η μεγάλη αποτυχία στα μαθηματικά περίπου θα πρέπει να προβληματίσει το Υπουργείο και να αναζητήσει αλλού τις ευθύνες.
Ακόμη και η θεσμοθετημένη ανισότητα μέσα στο ίδιο το σύστημα που θέλει μια ομάδα υποψηφίων να υποβάλλονται σε εξετάσεις σε 10 μαθήματα πανελλαδικά, έναντι 9 για τους υπόλοιπους συμμαθητές τους είναι κραυγαλέα αδικία.
Τέλος, καιρός είναι τα μαθήματα επιλογής να επιλέγονται με βάση τις προτιμήσεις των παιδιών και όχι με το τι ειδικότητες καθηγητών διαθέτει το σχολείο γιατί αυτό αποτελεί μι άλλη περίτρανη αδικία σε βάρος μαθητών επαρχιακών κυρίως σχολείων. Επειδή ως φαίνεται τα έγγραφα των συλλόγων δε φτάνουν (;) στα χέρια σας κ. Υπουργέ ελπίζω οι προβληματισμοί μου αυτοί που είναι και αγωνία χιλιάδων γονιών, να προβληματίσουν κάποιους αρμόδιους. Γ. Ριτσώνη, Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Λυκείου Λίμνης
|