Σερβιτόρος της Εύβοιας
Newsletter - Μάθετε πρώτοι τα νέα
  Eγγραφή
 980 εγγεγραμμένα μέλη Διαγραφή
Αναζήτηση στον "Σερβιτόρο"

Όλες οι λέξεις   Οποιαδήποτε
Αναζήτηση στον Eυβοϊκο κατάλογο
17 Φεβρουαρίου 2005
 
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
Διαβάστε την εφημερίδα "Συνδικαλιστική"

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
Μπορείτε να στείλετε δελτία τύπου στο email [email protected]
και στο fax 2221079394


 
Συζητήστε το θέμα στο forum
Δεκέμβριος 2001
Η Βόρεια Εύβοια μπορεί να σπάσει την απομόνωσή της

Μετά την ακύρωση της υποθαλάσσιας σύνδεσης της εθνικής οδού στο Μαλλιακό κόλπο υπάρχουν έντονες διεργασίες για την πρόταση - αίτημα του ΤΕΕ Μαγνησίας για διπλή ζεύξη του Μαλλιακού.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Ι. Πρίντζος σύμφωνα με δηλώσεις του στην εφημερίδα «Θεσσαλία» είπε ότι «έχουν ετοιμαστεί οι σχετικοί φάκελοι με όλα τα στοιχεία της πρότασης και θα παραδοθούν στους προέδρους των περιφερειακών τμημάτων έτσι ώστε η πρόταση να αποκτήσει πανελλαδική διάσταση και να πιεστεί περισσότερο το ΥΠΕΧΩΔΕ».

Η πρόταση αυτή έχει το στοιχείο που ενδιαφέρει την Εύβοια. Προβλέπει σύνδεση της Εύβοιας από τη Λιχάδα με εγγύς σημείο της Φθιώτιδας. Το ΤΕΕ Μαγνησίας, είναι υπέρμαχο της πρότασης όμως βρίσκει τη σθεναρή αντίσταση του ΤΕΕ Τρικάλων, Καρδίτσας που είναι υπέρ της υλοποίησης του οδικού άξονα Ε65 της Κεντρικής Ελλάδας.

Η σημασία της πρότασης του ΤΕΕ Μαγνησίας για τη Β. Εύβοια
Η πρόταση αυτή για τη «Βόρεια Εύβοια» δεν είναι μόνο ενδιαφέρουσα αλλά «φιλί ζωής», το μέλλον, η ανάπτυξη. Η προοπτική του δεύτερου σκέλους της εθνικής οδού -μέσω Ευβοίας- συντομεύει κατά 70 χλμ. την απόσταση Αθηνών - Θεσσαλονίκης. ΟΜΩΣ ΒΓΑΖΕΙ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ από την απομόνωση. Θα είναι το εργαλείο προβολής του αξεπέραστου κάλους της Β. Εύβοιας για τους χιλιάδες διερχόμενους. Το χαλκιδοκεντρικό κράτος και οι εφημερίδες τους έχουν «θάψει» το θέμα στα αζήτητα ενώ οι δήμαρχοι της Β. Εύβοιας και οι βουλευτές μας είναι απόντες του ζητήματος.

Το θέμα του δρόμου από το Καντήλι
Το άνοιγμα του Καντηλιού προβάλει ως ένα θέμα τοπικό της Βόρειας Εύβοιας με μικρή απήχηση αφού οι δύο δήμοι από τους επτά δε συμφωνούν.

Είναι ανάγκη να αναθεωρήσουμε αυτό το αίτημα μετά τις νέες εξελίξεις. Οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις της Βόρειας Εύβοιας και της Εύβοιας θα πρέπει να στηρίξουν την πρόταση του ΤΕΕ Μαγνησίας, να συζητήσουμε όλοι μαζί με τα ΤΕΕ Καρδίτσας, Τρικάλων, που αντιδρούν ώστε να βρεθεί κοινός άξονας πλεύσης και να μετεξελιχθεί η πρόταση με τροποποιήσεις ως πρόταση της Κεντρικής Ελλάδας. Θα έχει δηλαδή πανελλαδική απήχηση ως αίτημα. Το χρονοδιάγραμμα δε που θα προβάλλεται θα είναι 10ετίας.

Έτσι λοιπόν θα γίνει και ο δρόμος στο Καντήλι. Αν πάρει σάρκα και οστά μια τέτοια πρόταση.

Τι προϋποθέτει η πρόταση
Η πρόταση από μόνη της ακόμη αν πάρει τη μορφή που προβάλει το ΤΕΕ Μαγνησίας δε θα έχει επιτυχία αν δε στηριχθεί από τις δυνάμεις της Βόρειας Εύβοιας και των Ευβοέων. Οι δυνάμεις αυτές είναι οι δήμαρχοι της Β. Εύβοιας, οι βουλευτές του νομού, ο νομάρχης, προσωπικότητες της Β. Εύβοιας που διαπρέπουν στην Αθήνα.

Ιδιαίτερα οι δήμαρχοι της Β. Εύβοιας που θα εκλεγούν στις προσεχείς εκλογές θα πρέπει να είναι σχετικοί με την τοπική αυτοδιοίκηση, να έχουν εύσημα στο χώρο και εμπειρία.

Εδώ οι ευθύνες πλέον στις εκλογές του Οκτώβρη μετατίθενται στους πολίτες. Θα πρέπει λοιπόν να επιλέξουν τέτοιους δημάρχους και όχι άσχετους με τον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης, ουρανοκατέβατους, νυν αποτυχημένους, ανθρώπους που χρησιμοποιούν το επάγγελμά τους και υπόσχονται θέσεις εργασίας περιπλανώμενοι εν νυκτί και δια τηλεφώνων από σπίτι σε σπίτι. Επιτέλους να παταχθούν δια της ψήφου και να αναλάβουν τους δημαρχιακούς θώκους άνθρωποι έμπειροι, πιστοί στους θεσμούς της δημοκρατίας και πιστοί στα καθήκοντά τους όπως θα τους ορίσει το εκλογικό σώμα του κάθε Δήμου. Όσοι δε οραματίζονται αντιδημαρχίες και μισθωμένες θέσεις είναι προτιμότερο να κάτσουν σπίτια τους και να αφήσουν την ταλαιπωρημένη Βόρεια Εύβοια απ' αυτούς να πάρει το δρόμο της. Έτσι απλά για το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΕ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η «Βόρεια Εύβοια» παραθέτει τις δηλώσεις των προέδρων των ΤΕΕ Μαγνησίας, Λάρισας, Καρδίτσας που αντικατοπτρίζουν τρεις απόψεις: Η πρώτη συμφέρουσα για την Εύβοια, η δεύτερη συμφωνεί με επιφυλάξεις και η τρίτη διαφωνεί γιατί πιστεύει ότι θα ακυρωθεί ή θα καθυστερήσει ο αυτοκινητόδρομος Ε65 της Κεντρικής Ελλάδας.

Ιωάννης Πρίντζος (ΤΕΕ Μαγνησίας)
«Πρώτο το ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας εκφράστηκε στη συνεδρίαση που έγινε πριν από λίγες ημέρες στο Βόλο και πήρε σαφή θέση υπέρ της διπλής ζεύξης του Μαλλιακού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτή η πρόταση δεν πρέπει να τεκμηριωθεί πλήρως και με άλλα στοιχεία συμπληρώνοντας τις μελέτες που έχουν γίνει από το 1994.

Το δεύτερο θέμα είναι ότι και οι τρεις πρόεδροι των Περιφερειακών Τμημάτων, Ευβοίας, Μαγνησίας και Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας τονίσαμε την αδήριτη ανάγκη υλοποίησης του Ε65 καθώς επίσης και της βελτίωσης του «Πετάλου» του Μαλλιακού. Δηλαδή η πρότασή μας για τη διπλή ζεύξη, σε καμία περίπτωση δεν έρχεται σε αντίθεση με τα δύο προαναφερόμενα έργα. Εξάλλου πιστεύουμε ότι δεν είναι δυνατή η ένταξη της διπλής ζεύξης στο Γ΄ ΚΠΣ καθώς δεν υπάρχει ο χρόνος υποβολής μια συγκεκριμένης πρότασης μέσω μελετών. Προσδοκία μας είναι το έργο να υλοποιηθεί μέσω αυτοχρηματοδότησης για την οποία πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ισχυρό ενδιαφέρον από τις κατασκευαστικές εταιρίες. Πιστεύουμε ότι θα είναι παράλογο από τη στιγμή που ο άξονας ΠΑΘΕ έχει τελειώσει εκατέρωθεν του Μαλλιακού να παραμένει αγεφύρωτος ο Μαλλιακός, όταν θα συντομεύεται η διαδρομή κατά 70 περίπου χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την εγκεκριμένη προμελέτη του έργου του 1994, αυτό καθεαυτό το έργο της διπλής ζεύξης, κοστολογείται στο ύψος των 140 δις με τις τότε τιμές. Σήμερα μπορεί να φθάσει στα 160 με 180 δις σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του γραφείου που είχε κάνει τη μελέτη. Εμείς θέλουμε ένα πλέγμα οδικών αξόνων (Ζεύξη, Ε65, Πέταλο) το οποίο θα έχει την ικανότητα για μια άνετη, ασφαλή κυκλοφορία και τη συντόμευση των διαδρομών. Το έργο της διπλής ζεύξης σε καμία περίπτωση εντάσσεται σε καμία τοπικιστική αντίληψη, είναι ένα έργο εθνικής σημασία με τεράστια πλεονεκτήματα για την οικονομία της χώρας (συντόμευση κατά 70 χλμ. χερσαία επικοινωνία Εύβοιας με Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, ουσιαστικά ανύπαρκτες επιπτώσεις στο περιβάλλον). Εν κατακλείδι πιστεύω ότι το έργο δεν έρχεται σε αντίθεση με κανένα άλλο έργο, αλλά αντίθετα μπορεί να βοηθήσει όλο τον κορμό της Κεντρικής Ελλάδας αλλά και τη Δυτική Θεσσαλία και Ήπειρο και είναι καιρός να ξεφύγουμε επιτέλους από τις τοπικιστικές αντιλήψεις και να παλέψουμε όλοι μαζί για την υλοποίησή του».

Πέτρος Ηλιάδης (ΤΕΕ Λάρισας)
«Όπως είπα και στη σύσκεψη που έγινε στο Βόλο, η πρόταση του ΤΕΕ Μαγνησίας για τη διπλή ζεύξη του Μαλλιακού είναι καταρχήν ενδιαφέρουσα, δεδομένου ότι μπορεί να βελτιώσει τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της χώρας, συντομεύοντας τη συνολική διαδρομή κατά 70 χλμ. και δίνοντας ταυτόχρονα διέξοδο στην Εύβοια προς την πλευρά της Κεντρικής και Βορείου Ελλάδας. Από κει και πέρα είναι σαφές ότι πρέπει να διερευνηθεί, κατά πόσο η πρόταση αυτή έχει τεχνική εφικτότητα, οικονομική βιωσιμότητα και περιβαλλοντική συμβατότητα.

Στο βαθμό που οι τρεις αυτές προϋποθέσεις τεκμηριώνονται ικανοποιητικά, θα μπορούσε κανείς να πει ότι υπάρχει μπροστά μας μια εφικτή λύση. Σε κάθε περίπτωση θέλω να ξεκαθαρίσω ότι η όποια προοπτική ζεύξης δεν είναι ανταγωνιστική και πολύ περισσότερο δεν μπορεί να αναστείλει την ανάγκη για γρήγορη υλοποίηση τόσο του άξονα Ε65 της Κεντρικής Ελλάδας, όσο και τη βελτίωση του σημερινού εθνικού δρόμου στην περιοχή του «Πετάλου» του Μαλλιακού. Σε τελευταία ανάλυση, όλα αυτά τα έργα μαζί, διαμορφώνουν ένα οδικό δίκτυο συμπληρωματικό, που μπορεί να δώσει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα».

Δομήνικος Βερίλλης (Νομ. Επιτροπή ΤΕΕ Καρδίτσας)
«Διαφωνούμε τη διπλή ζεύξη του Μαλλιακού όχι μόνο επί της ουσίας αλλά επιπλέον και για το χρόνο εκδήλωσης αυτής της πρωτοβουλίας.

Είναι μία παλιά πρόταση, και όχι κάτι νέο και ενδιαφέρον, που είχε απορριφθεί από όλους και με βάση σχετικές μελέτες, χωρίς να υπάρξει η παραμικρή ένταση ή διαμαρτυρία. Θεωρήθηκε και πράγματι είναι η δυσμενέστερη λύση από όσες προτάθηκαν, πολύ χειρότερη και από την ανέφικτη υποβρύχια ζεύξη.

Το έργο είναι πολυδάπανο, με τεράστιο κόστος (σχεδόν διπλάσιο από το απαγορευτικό κόστος της απλής ζεύξης) με δύο γέφυρες, καθεμία μήκος περίπου 3 χλμ. (δηλαδή δύο γέφυρες Ρίου - Αντίρριου). Διαφωνούμε και θεωρούμε ότι μακροχρόνια - αν κάποτε τεθεί θέμα χάραξης - η μοναδική ορθή λύση στη διέλευση της ΠΑΘΕ είναι μέσω Λαμίας - «σήραγγα Δομοκού» Θεσσαλικού Κάμπου - Λάρισας.

Εκείνο όμως που μας ανησυχεί περισσότερο, είναι ο χρόνος εκδήλωσης αυτής της πρωτοβουλίας και οι αφορμές που μπορεί να δοθούν για την καθυστέρηση ή την ματαίωση του αυτοκινητοδρόμου Ελλάδας (Ε65)».


 «  Προηγούμενo άρθρoΕπόμενo άρθρo  » 

PLAY247.GR
Acer Aspire 1362LM GR AMD Sempron 2800+/256 MB/15"/30GB
Ελληνικό Λογισμικό και Πληκτρολόγιο!
Ο κομψός Aspire 1360 επιδιώκει να προσφέρει τη μέγιστη απόδοση για την εργασία, αλλά και για την ψυχαγωγία όταν βρεθεί ελεύθ... Τιμή: 741,00€ Τιμή με ΦΠΑ: 874,38€

Πρότεινε την σελίδα σε κάποιον φίλο


 
Σκέφτομαι και γράφω
Το Euro στο χωριό
Το πρώτο χιόνι
Αλληλοκατηγορίες Μπουραντά και Παπανδρέου
Εγκρίθηκαν οριστικά τα έργα του απολιθωμένου δάσους Κερασιάς και η ανάπλαση της παραλίας Αγίας Αννας για το Δήμο Νηλέως
Τι έγινε η νεκροφόρα;;; (μπρρρρ!)
Πόσο ευάλωτοι είμαστε στις νεροποντές
Τρακτέρ στην πλατεία του Μαντουδίου
Η Εύβοια του τουρισμού
Πλήθος μεταναστών από αέρα στη Βόρεια Εύβοια!
Εκδήλωση μνήμης για την Εθνική Αντίσταση
Αθωώθηκαν οι αγρότες του Μαντουδίου για τις κινητοποιήσεις του 1996
Η Βόρεια Εύβοια μπορεί να σπάσει την απομόνωσή της
Το απολιθωμένο δάσος Β. Εύβοιας
Το κιόσκι των ονείρων και των ποιητών
Εμμένουν στην άποψή τους για τον παραλιακό δρόμο
Η Μεσόγειος "SOS" για το Βόρειο Ευβοϊκό
Προτάσεις για την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού
Νέα από τη Βόρεια Εύβοια
Σχολεία χωρίς καθηγητές
Ποια θα είναι τα 10 πιο «καυτά» επαγγέλματα του Μέλλοντος;
 
Δεκέμβριος 2004 - (24 άρθρα)
Νοέμβριος 2004 - (32 άρθρα)
Οκτώβριος 2004 - (26 άρθρα)
Σεπτέμβριος 2004 - (33 άρθρα)
Ιούλιος 2004 - (24 άρθρα)
Ιούνιος 2004 - (39 άρθρα)
Μάιος 2004 - (26 άρθρα)
Απρίλιος 2004 - (28 άρθρα)
Φεβρουάριος 2004 - (44 άρθρα)
Ιανουάριος 2004 - (15 άρθρα)
Δεκέμβριος 2003 - (35 άρθρα)
Νοέμβριος 2003 - (27 άρθρα)
Οκτώβριος 2003 - (33 άρθρα)
Σεπτέμβριος 2003 - (29 άρθρα)
Ιούλιος 2003 - (28 άρθρα)
Ιούνιος 2003 - (32 άρθρα)
Μάιος 2003 - (37 άρθρα)
Απρίλιος 2003 - (33 άρθρα)
Μάρτιος 2003 - (25 άρθρα)
Φεβρουάριος 2003 - (34 άρθρα)
Ιανουάριος 2003 - (12 άρθρα)
Δεκέμβριος 2002 - (21 άρθρα)
Νοέμβριος 2002 - (21 άρθρα)
Οκτώβριος 2002 - (11 άρθρα)
Σεπτέμβριος 2002 - (24 άρθρα)
Ιούλιος 2002 - (22 άρθρα)
Μάιος 2002 - (37 άρθρα)
Απρίλιος 2002 - (21 άρθρα)
Μάρτιος 2002 - (25 άρθρα)
Ιανουάριος 2002 - (15 άρθρα)
Δεκέμβριος 2001 - (21 άρθρα)
Νοέμβριος 2001 - (29 άρθρα)
Σεπτέμβριος 2001 - (25 άρθρα)
Ιούλιος 2001 - (34 άρθρα)
Ιούνιος 2001 - (33 άρθρα)
Μάιος 2001 - (32 άρθρα)
Απρίλιος 2001 - (33 άρθρα)
Φεβρουάριος 2001 - (27 άρθρα)
Ιανουάριος 2001 - (22 άρθρα)
Νοέμβριος 2000 - (22 άρθρα)

POWERUP.GR