...η  Εύβοια  στο  διαδίκτυο  από  το 1999

Για το παρόν και μέλλον των φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης των εργαζομένων στον ΟΤΕ

Συνδικαλιστική - Δημοσιογραφική παρέμβαση εργαζομένων ΟΤΕ Δυτικής Ελλάδας & Εύβοιας. Επικοινωνία: Ζήσης Σπύρου email: [email protected]
Έκδοση: Οκτώβριος 2003


- -


ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Μετά τις προσπάθειες που διεξήγαγε το συνδικαλιστικό μας κίνημα τα τελευταία χρόνια για τα ζητήματα της Κοινωνικής Ασφάλισης και μετά την ψήφιση και εφαρμογή του Νέου Ασφαλιστικού Νόμου 3029/2002 βρισκόμαστε σήμερα μπροστά σε νέα δεδομένα και καλούμαστε ν' αξιολογήσουμε την νέα κατάσταση και ν' αξιοποιήσουμε όλες εκείνες τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που μας παρέχονται, περιορίζοντας ταυτόχρονα πιθανούς κινδύνους που ενδεχομένως συνυπάρχουν.
Καλούμαστε σήμερα, έχοντας πλήρη γνώση των θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης στο χώρο μας, να λάβουμε με αίσθημα ευθύνης, τις αναγκαίες αποφάσεις για την προοπτική και το μέλλον της Κοινωνικής μας Ασφάλισης.

Οι φορείς που διέπουν και καθορίζουν τα των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων παρέχονται από δύο Ταμεία με δυο διαφορετικούς κλάδους το καθένα. Ήτοι;

α) Το ΤΑΠ - ΟΤΕ που αποτελείται από τον κλάδο Κύριας Σύνταξης και τον Κλάδο Παροχών Υγείας και Περίθαλψης.

β) Το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Αρωγής που αποτελείται από τον κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης και τον κλάδο Εφάπαξ Αρωγής.

Για να έχετε πλήρη και ολοκληρωμένη ενημέρωση και για τους τέσσερις κλάδους θα γίνει αναλυτική παρουσίαση του κάθε ένα χωριστά σε τι κατάσταση βρίσκεται σήμερα και ποία η προοπτική του, ώστε όλοι μαζί ν'αποφασίσουμε τις ορθές επιλογές για το μέλλον των φορέων της Κοινωνικής μας Ασφάλισης που είναι ταυτισμένο με το δικό μας μέλλον.

Ι. ΚΛΑΔΟΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΑΠ - ΟΤΕ
Το ΤΑΠ - ΟΤΕ δημιουργήθηκε το 1949 ταυτόχρονα με την ίδρυση του ΟΤΕ. Είχε και έχει τον ευνοϊκότερο κανονισμό παροχών (Το μοναδικό που δίνει 80% σύνταξη στα 30 χρόνια ασφάλισης) απ' όλα τα υπόλοιπα Ταμεία Κύριας Σύνταξης στην Ελλάδα. Τα πρώτα χρόνια στις δεκαετίες του '50 και του '60 όταν οι εργαζόμενοι αυξάνονταν με μεγάλους ρυθμούς και οι συνταξιούχοι ήταν λίγοι το ταμείο πήγαινε καλά. Από τα τέλη της δεκαετίας του '60 τα πρώτα στοιχεία έδειξαν ότι οι εισφορές του εργοδότη και των εργαζομένων δεν ήταν ικανές να καλύψουν τις συντάξεις των συνταξιούχων. Έτσι μεσούσης της δικτατορίας το 1970, η τότε κυβέρνηση αποφάσισε την ένταξη στο ΤΑΠ-ΟΤΕ όλων των εργαζόμενων στον ΕΛΤΑ που είχαν υπηρεσιακή αρχαιότητα μέχρι 15 χρόνια. Και δύο χρόνια αργότερα με την ίδια διαδικασία ενέταξε και τους νέους εργαζόμενους του ΟΣΕ στον κλάδο Σύνταξης του ΤΑΠ-ΟΤΕ.

Μέχρι τότε οι εργαζόμενοι του ΕΛΤΑ και ΟΣΕ ήταν ασφαλισμένοι στο Δημόσιο, στο οποίο παρέμειναν οι έχοντες υπηρεσιακή αρχαιότητα μεγαλύτερη των 15 χρόνων.

Με τη ρύθμιση αυτή αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα της καταβολής των συντάξεων στο ΤΑΠ - ΟΤΕ για κάποια χρόνια. Από τα μέσα της δεκαετίας του '80 που άρχισαν να βγαίνουν στη σύνταξη και από τους νέους κλάδους εργαζομένων - ασφαλισμένων στο ΤΑΠ-ΟΤΕ το πρόβλημα επανήλθε εντονότερο.
Για την καταβολή των συντάξεων, χρειάστηκε πολλές φορές να γίνει μεταφορά αρκετών δις από τον κλάδο Υγείας του ΤΑΠ-ΟΤΕ στον κλάδο Σύνταξης.

Στο μεταξύ η εξέλιξη της τεχνολογίας στον χώρο των Τηλεπ/νιών και ο εκ βάθρων εκσυγχρονισμός του ΟΤΕ σ' όλες τους τις υποδομές, αντικατέστησαν με τα νέα τεχνολογικά μέσα, πολλές θέσεις εργασίας. Έτσι ο ΟΤΕ που στα παλαιότερα χρόνια παρείχε ως υπηρεσία σχεδόν μόνο το τηλέφωνο και είχε 35.000 εργαζόμενους για 4,5 εκατομμύρια τηλέφωνα, τα τελευταία χρόνια με έξι (6) εκατομμύρια σταθερά τηλέφωνα και 3,5 εκατομμύρια κινητά από την COSMOTE και με 200 άλλες υπηρεσίες και προϊόντα που παρέχονται σήμερα από τον ΟΤΕ και τις θυγατρικές του, η διαχείριση τους γίνεται από 19.000 εργαζόμενους -στον ΟΤΕ και τις θυγατρικές του.

Η έντονα δυσμενής σχέση εργαζομένων - συνταξιούχων (σήμερα στους 19.000 εργαζόμενους στον Όμιλο ΟΤΕ αντιστοιχούν 27.500 συνταξιούχοι του ΟΤΕ, όταν για να επιβιώσει ένα Ταμείο σαν το δικό μας χρειάζονται τουλάχιστον 4 εργαζόμενοι προς 1 συνταξιούχο) χρόνο με τον χρόνο γίνεται ακόμη δυσμενέστερη και σε συνδυασμό με μια σειρά άλλες αιτίες που οι ίδιες υπάρχουν και στ'άλλα ειδικά ταμεία φτάσαμε στην σημερινή κατάσταση με τα τεράστια μηνιαία και ετήσια ελλείμματα.

Καθ' όλη τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων η Ομοσπονδία μας τόσο με μια σειρά πρωτοβουλιών αντιμετώπισης των τρεχόντων ασφαλιστικών ζητημάτων, όσο και με μια σειρά παρεμβάσεις, δράσεις, προτάσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις, διεκδίκησε μαζί με το ιδιοκτησιακό και πέτυχε ουσιαστικές θεσμικές ρυθμίσεις για το Ταμείο. Κατ' αρχάς δημιουργήθηκε η ΕΔΕΚΤ - ΟΤΕ μ' ένα σημαντικό αποθεματικό Κεφάλαιο από τον ΟΤΕ και την ΔΕΚΑ που αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Ταμείου μας και σκοπός της είναι οι αποδόσεις της να καλύπτουν μέρος των ελλειμμάτων του κλάδου Σύνταξης του Ταμείου. Το φθινόπωρο του 2000 κάτω από την πίεση των πολυήμερων αγωνιστικών μας κινητοποιήσεων για την ιδιωτικοποίηση, η Κυβέρνηση συμπεριέλαβε στο Ν. 2843/2000 τη δεσμευτική της υποχρέωση να καλύπτει το Ελληνικό Δημόσιο όλα τα τυχόν προκύπτοντα ελλείμματα του Ταμείου.

Με δεδομένα όλα αυτά και την υπαρκτή κατάσταση του Ταμείου μας προσήλθαμε στις συζητήσεις για τον Νέο Ασφαλιστικό Νόμο με δύο βασικούς στόχους:

-Ο ένας στόχος αφορούσε τις μεταβολές στις παραμετρικές αλλαγές ήτοι τους όρους και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης καθώς και τα ποσοστά παροχών Κύριας Σύνταξης. Και πράγματι πετύχαμε με συγκεκριμένη ειδική διάταξη (άρθρο 2 παρ. 11,α, ι) του νόμου να παραμείνουν αμετάβλητες οι παραμετρικές αλλαγές για τους ασφαλισθέντες πριν το 1983, όπως διεκδικούσαμε και να βελτιωθούν οι παραμετρικές αλλαγές για τους ασφαλισμένους μετά το 1983 και μετά το 1993 όπως έγινε σε αρκετά σημεία με τις διατάξεις του νέου νόμου και κυρίως με τα ποσοστά της σύνταξης που από 60% έγινε 70%.

-Ο άλλος στόχος μας αφορούσε το θεσμικό κομμάτι του Νόμου, ώστε μέσα απ' αυτό να παρέχονται οι προϋποθέσεις, οι δυνατότητες και οι προοπτικές που να μπορούν να δίνουν οριστική και μακροχρόνια λύση στο χρόνιο ασφαλιστικό μας πρόβλημα.

Πράγματι σύμφωνα με τις θεσμικές διατάξεις του νέου Ασφαλιστικού Νόμου δημιουργούνται οι δυνατότητες επίτευξης του παραπάνω στόχου όπως:

α) Όλοι οι κλάδοι Σύνταξης των Ειδικών Ταμείων που δεν εξασφαλίζουν από μόνοι τους την βιωσιμότητα τους θα ενταχθούν μέχρι 31.12.2007 στον Κλάδο Σύνταξης του Ενιαίου Ταμείου Μισθωτών όπως θα μετεξελιχθεί το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

β) Από της εντάξεως οι ασφαλισμένοι των εντασσόμενων Κλάδων ασφαλίζονται στον κλάδο Σύνταξη του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και εξακολουθούν να διέπονται από τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και τον τρόπο υπολογισμού της Σύνταξης από τις διατάξεις των καταστατικών των κλάδων αυτών, όπως αυτά ισχύουν μετά τον Ν. 2084/92 και τον νέο Νόμο.

γ) Οι μέχρι την ένταξη συνταξιούχοι των εντασσομένων κλάδων καθίστανται συνταξιούχοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το οποίο στο εξής αναλαμβάνει την καταβολή της σύνταξης τους.

δ) Για τα ταμεία που θα ενταχθούν στο Ενιαίο Ταμείο η πολιτεία αναλαμβάνει τη διαρκή κάλυψη των ετήσιων ελλειμμάτων των ταμείων, αυτών.

ε) Ταυτόχρονα οι εργατικές και εργοδοτικές εισφορές που είναι σήμερα 11% και 25% αντίστοιχα, θα μειωθούν στα επίπεδα των εισφορών του ΙΚΑ.

στ) Διαμορφώνεται ένα νέο χρηματοδοτικό σχήμα για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ώστε να του εξασφαλίζει για μια 30ετία πλεονασματική λειτουργία. Το θέμα της ένταξης των ειδικών ταμείων Σύνταξης στο Ενιαίο Ταμείο Μισθωτών, θ' αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο στη χρηματοδότηση του Ενιαίου Ταμείου αποτιμώντας, ύστερα από αναλογιστική μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, τις Οικονομικές Επιπτώσεις που θα δημιουργεί το υπό ένταξη ταμείο, όπως στην περίπτωση μας το ΤΑΠ-ΟΤΕ.

Ένα χρόνο μετά την ψήφιση και εφαρμογή του νέου Ασφαλιστικού Νόμου και με δεδομένα αφ' ενός τις θεσμικές διατάξεις όπως περιγράφονται πιο πάνω και αφ' ετέρου τα τεράστια ελλείμματα του Κλάδου Σύνταξης του Ταμείου μας, όταν για κάθε μήνα καταβολής των συντάξεων πέραν των 6,5 δις που συγκεντρώνονται από τις εργοδοτικές και εργατικές εισφορές, απαιτούνται άλλα 8,3 δις μηνιαίως ήτοι 120 δις ετησίως που εκταμιεύονται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, η Ομοσπονδία μας με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους του Ταμείου μας, πρέπει να πάρει εκείνες τις σοβαρές αποφάσεις που θα σηματοδοτούν την προοπτική και το μέλλον της Κοινωνικής τους Ασφάλισης. Τόσο στα πλαίσια μελέτης και ανάλυσης των επιτροπών μας, όσο και στα πλαίσια λειτουργίας των οργάνων μας και όσων έχουν ασχοληθεί με τα θέματα αυτά, όλοι συγκλίνουν στην άποψη ότι η μόνη σοβαρή εναλλακτική λύση είναι η ένταξη μας στο Ενιαίο Ταμείο Μισθωτών, σύμφωνα με τις, δυνατότητες που δίνει ο νέος Ασφαλιστικός Νόμος διασφαλίζοντας και θωρακίζοντας όλα τα ασφαλιστικά μας δικαιώματα τόσο κατά την ένταξη όσο κυρίως μετά την ένταξη από τυχόν δυσμενείς μεταβολές.

Εκτίμηση πάλι όλων είναι η διαδικασία ένταξης και μετάβασης στο Ενιαίο Ταμείο Μισθωτών ν' αρχίσει άμεσα και όχι ν' αφεθεί στα επόμενα χρόνια γιατί μήνα με τον μήνα που περνά τα ελλείμματα του Ταμείου θα μεγαλώνουν και αντίστοιχα η διαπραγματευτική μας ικανότητα θα ελαττώνεται.

Η σημερινή μας απόφαση έχει τον χαρακτήρα της έναρξης αυτής της διαδικασίας που η ολοκλήρωση της θα συντελεσθεί ύστερα από αρκετά ενδιάμεσα βήματα, διαπραγματεύσεις, συμφωνίες, αποφάσεις, όπως π.χ. η διανομή της περιουσίας του Ταμείου, οι εισφορές και μια σειρά άλλα θέματα που θα προκύψουν και πρέπει να τα διαχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να εξασφαλίσουμε το βέλτιστο των ωφελημάτων μας.

Η διαπαραταξιακή ομάδα διαχείρισης αυτού του τεράστιου θέματος θα παρακολουθεί, θα συντονίζει, θα διαπραγματεύεται, θα ενημερώνει τα όργανα της Ομοσπονδίας μας και θα διαχειρίζεται όλα τα στάδια της διαδικασίας ένταξης, με προαπαιτούμενο πάντα την διασφάλιση και τώρα και στο μέλλον των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων, όπως αυτά είναι αποτυπωμένα και λειτουργούν σήμερα. Σε όλη αυτή τη διαδικασία και όπου χρειαστεί, ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες θα βοηθήσουν το έργο της Επιτροπής.

Την ένταξη μας στο Ενιαίο Ταμείο Μισθωτών και την αναμενόμενη μείωση των εισφορών πρέπει να την διαπραγματευτούμε τώρα με τον εργοδότη μας και να την συνδέσουμε με την δημιουργία του Επαγγελματικού Ταμείου με βάση το πλαίσιο που περιγράφουν στις συμβάσεις τους οι άλλες Ομοσπονδίες των ΕΛΤΑ και του ΟΣΕ.

Τέλος έχουμε όλοι μας δεσμευτεί και το θέτουμε σαν θέμα που πρέπει να λυθεί άμεσα για τους συναδέλφους μας συνταξιούχους, το θέμα της ενσωμάτωσης της ΑΤΑ στις συντάξιμες αποδοχές.
Η σημερινή μας απόφαση είναι μόνο η αρχή, Ο δρόμος που έχουμε να διανύσουμε και δυσκολίες έχει και ευθύγραμμος δεν είναι, γι' αυτό πρέπει τα βήματα μας να είναι σταθερά και προσεκτικά για να φτάσουμε στην ρύθμιση που όλοι επιθυμούμε και θα διασφαλίζει το μέλλον μας..

II. ΚΛΑΔΟΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΤΑΠ - ΟΤΕ
Το ΤΑΠ-ΟΤΕ μετά την απόσχιση του κλάδου Σύνταξης και της ένταξης του στο Ενιαίο Ταμείο Μισθωτών θα παραμείνει ως Ταμείο και θα καλύπτει τον κλάδο Περίθαλψης και Ασθενείας των ασφαλισμένων στο ΤΑΠ-ΟΤΕ. Το νέο ΤΑΠ-ΟΤΕ σαν αυτοτελής κλάδος Περίθαλψης και Ασθενείας και έχοντας τη δυνατότητα να είναι μέχρι και σήμερα -πλεονασματικός πρέπει να μπει σε νέα βάση ως και επανίδρυσης θα μπορούσαμε να πούμε, με τις εξής άμεσες ιεραρχήσεις και προτεραιότητες:

1) Λειτουργική και Οργανωτική αναδιοργάνωση όλων των υπηρεσιών του νέου ΤΑΠ-ΟΤΕ (Κλάδος Περίθαλψης) με την μελέτη, εφαρμογή και υλοποίηση ενός Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του Ταμείου, την αντιμετώπιση φαινομένων διασπάθισης πόρων λόγω της σχεδόν απουσίας συστημάτων ελέγχου δαπανών και οικονομικής διαχείρισης στον τομέα τη; Υγείας.

2) Αναπροσαρμογή όλων των ιατρικών πράξεων και των άλλων υπηρεσιών παροχής Υγείας από Δημόσιους ή ιδιωτικούς παρόχους υπηρεσιών Υγείας όπως ιδιώτες γιατροί, Δημόσια Νοσοκομεία, Ιδιωτικά Διαγνωστικά Κέντρα κ.λ.π,

3) Συνεργασία σε κοινοπρακτική βάση με τους κλάδους Ασθένειας των άλλων εργαζόμενων στις ΔΕΚΟ και στις Τράπεζες ώστε με το μέγεθος των ασφαλισμένων που θα εκπροσωπούμε όλοι μαζί, θα μπορούμε να εξασφαλίσουμε καλύτερους όρους συμβάσεων με τους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς φορείς που Παρέχουν υπηρεσίες Υγείας στους ασφαλισμένους του ταμείου μας.

III. ΚΛΑΔΟΣ ΕΦΑΠΑΞ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΡΩΓΗΣ
Στις αρχές της δεκαετίας του '60 αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένας λογαριασμός από μηνιαίες εισφορές που κατέθεταν όλοι οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ και όταν συνταξιοδοτούντο, να παίρνουν απ' αυτό τον λογαριασμό ένα εφ' άπαξ. Ο κανονισμός παροχής αυτού του εφ' άπαξ όπως είχε φτιαχτεί κατά την δημιουργία του, ήταν και ισοπεδωτικός αλλά και άδικος για τις νεότερες γενιές. Και τούτο γιατί έδινε τους ίδιους τακτικούς μισθούς και σ' εκείνον που είχε καταβάλλει για 15 χρόνια εισφορές και σ' εκείνον που είχε καταβάλλει εισφορές για 25,30 ή 35 χρόνια. Αυτό ευνόησε τους παλιούς συναδέλφους εκείνης της εποχής να παίρνουν εφάπαξ πολλαπλάσιο απ' αυτό που είχαν δικαίωμα να πάρουν και να το εκταμιεύσουν από χρήματα που ανήκαν στις νεότερες γενιές, ώστε με νομοτελειακό τρόπο το ταμείο να εξελιχθεί ύστερα από μερικά χρόνια και αυτό σε έντονα ελλειμματικό. Το 1996 η Ομοσπονδία μας μπροστά στο φάσμα της κατάρρευσης κατόρθωσε με μεγάλες δυσκολίες να τροποποιήσει τον Κανονισμό Παροχών και να λειτουργεί από τότε και μετά σε μια αναλογική αντιστοίχηση με τα χρόνια καταβολής εισφορών του κάθε συναδέλφου. Ωστόσο το πρόβλημα της ελλειμματικότητας του Ταμείου που δημιουργήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια παραμένει μεγάλο. Για τον λόγο αυτό και σε συνδυασμό με την δυνατότητα που δίνει ο Ασφαλιστικός Νόμος 3029/2002 προτείνουμε για την επιβίωση του Ταμείου τα εξής; Να διεκδικήσουμε την επαναφορά του 1% από τον Κλάδο Σύνταξης του ΤΑΠ-ΟΤΕ στον Κλάδο Αρωγής.

Το 1% είχε εξασφαλιστεί με Σ.Σ.Ε να καταβάλλεται από τον ΟΤΕ στο Ταμείο Αρωγής. Με τον Ν. 2084/1992 μεταφέρθηκε στον Κλάδο Σύνταξης του ΤΑΠ-ΟΤΕ. Με την ένταξη του Κλάδου Σύνταξης στο Ενιαίο Ταμείο Μισθωτών διεκδικούμε την επαναφορά του στον Κλάδο Αρωγής αλλά και πρόσθετους πόρους για το Ταμείο, ώστε να εξασφαλιστεί η καταβολή του εφάπαξ και για όλες τις επόμενες γενιές των εργαζομένων στον ΟΤΕ.

IV. ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΣΤΟΝ ΟΤΕ
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '80 οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ ήταν από τους ελάχιστους κλάδους εργαζομένων που δεν είχε Επικουρική Ασφάλιση. Με πολύ μεθοδικές και αποτελεσματικές προσπάθειες η τότε νεαρή Ομοσπονδία μας κατόρθωσε να πετύχει την δημιουργία του Επικουρικού Ταμείου. Ένα Ταμείο που στήθηκε με σωστούς όρους, κανόνες και κανονισμούς ώστε ν' αποτελεί σήμερα ένα πρότυπο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης. Η Ομοσπονδία μας παρακολουθεί από κοντά όλη τη δράση και τη λειτουργία του Ταμείου και δια των τριών εκπροσώπων της που συμμετέχουν στο Διοικητικό 4 Συμβούλιο του Ταμείου. Η άψογη εξυπηρέτηση και η καλή διαχείριση κάνει όλους τους ασφαλισμένους να είναι ικανοποιημένοι απ' το Ταμείο τους. Το Ταμείο μας αυτό είναι πλεονασματικό και έχει βιωσιμότητα σύμφωνα με πρόσφατες αναλογιστικές μελέτες για τα επόμενα 15-20 χρόνια. Χωρίς την πίεση των καταστάσεων και του χρόνου, όπως συμβαίνει για το πιο πάνω Ταμείο, στόχος μας είναι ύστερα από την διευθέτηση των διαδικασιών των προηγούμενων ταμείων τον επόμενο χρόνο να διευρύνουμε και να μετασχηματίσουμε το Επικουρικό Ταμείο Ασφαλισμένων στον ΟΤΕ σε Επικουρικό Ταμείο Επικοινωνιών ώστε να ενταχθούν στο Επικουρικό μας Ταμείο και νέες γενιές εργαζομένων από τους εναλλακτικούς φορείς σταθερής και κινητής Επικοινωνίας με προοπτική την επιμήκυνση του χρόνου βιωσιμότητας του Ταμείου μας.

V. ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Ο ΝΕΟΣ Ασφαλιστικός Νόμος 3029 δίνει την δυνατότητα ανά επιχείρηση ή επαγγελματικό χώρο να δημιουργούνται προαιρετικά σε εθελουσία βάση συμπληρωματικά Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης. Με την ένταξη μας ως κλάδο κύριας Σύνταξης στο Ενιαίο Ταμείο. Μισθωτών πρέπει να διαχειριστούμε και να διαπραγματευτούμε τη μείωση των εισφορών εργοδότη και ασφαλισμένων ώστε να τη συνδέσουμε με την δημιουργία σε προαιρετική βάση Επαγγελματικού Ταμείου που να καλύπτει όλους τους εργαζόμενους στον Όμιλο του ΟΤΕ. Η διαπραγματευτική μας διεκδίκηση θ' απευθύνεται και προς την πολιτεία και προς τον εργοδότη που για την σύσταση του Επαγγελματικού Ταμείου πρέπει να καταλήξουμε στην υπογραφή σύμβασης πλαισιακού περιεχομένου όπως υπογράφτηκε για τα Επαγγελματικά Ταμεία στον ΕΛΤΑ και στον ΟΣΕ. Εκείνο που έχει προτεραιότητα σήμερα είναι να συσταθεί η κοινή επιτροπή ΟΤΕ και ΟΜΕ-ΟΤΕ ώστε να μελετήσει και να εισηγηθεί τη δημιουργία Επαγγελματικού Ταμείου στον Όμιλο ΟΤΕ.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Σ' αυτή τη Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας ανατίθεται η ιστορική ευθύνη της διαχείρισης και της επίλυσης ενός από τα πιο δυσκολότερα και πιο συνθετότερα προβλήματα που δεκαετίες ολόκληρες απασχολούσε και απασχολεί το Συνδικαλιστικό μας Κίνημα, όπως είναι τα ζητήματα της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Με σωστούς σχεδιασμούς, με συντονισμένες ενέργειες και με αποτελεσματικές και επίμονες στις διεκδικήσεις μας διαπραγματεύσεις, μπορούμε με ενωμένες τις δυνάμεις μας να εξασφαλίσουμε το παρόν και το μέλλον της Κοινωνικής μας Ασφάλισης για όλες τις γενιές των ασφαλισμένων μας.

  Εμφάνιση όλων των άρθρων της έκδοσης  
Δημοφιλέστερα της έκδοσης Εμφάνιση όλων των εκδόσεων