Ο Στέλιος Τικάντ γεννήθηκε το 1944 στο Κιλκίς, σπούδασε Νομικά και διορίσθηκε στο Δημόσιο όπου ασχολήθηκε με το συνδικαλιστικό κίνημα, όπου βίωσε την πολιτική δίωξη σε αλλοτινές εποχές... Σήμερα ζει στην Χαλκίδα, στοχάζεται και ερευνά τις κοινωνικές επιστήμες, πλάι στις ακτές του Ευρίπου. Έχει γράψει άλλες επτά εργασίες που δεν δημοσιεύθηκαν...
«Η πραγματικότητα μένει πραγματικότητα είτε την κατανοούμε ορθά είτε όχι. Το πρόβλημα είναι να την κατανοήσουμε ορθά, για να μπορέσουμε ορθά να την αλλάξουμε».
«Η συστηματική, γενική, γνωστή επιστημονική θεωρία στην κοινωνική επιστήμη είναι η θεωρία του ιστορικού υλισμού και γενικότερα η θεωρία που ονομάσθηκε μαρξισμός. Από την εφαρμογή του μαρξισμού στην πράξη, την εφαρμογή των θεωρήσεων των κοινωνικών ρυθμίσεων του Μαρξ και του Ένγκελς στην οικονομία και στο αποκαλούμενο «εποικοδόμημα», προέκυψε το κομμουνιστικό κοινωνικό «είναι» της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. και των άλλων χωρών. Αυτό ήταν μια νέα εκδοχή της εξουσίασης, της καταπίεσης, της εκμετάλλευσης του αστικού κοινωνικού «είναι».
Αυτό οφειλόταν στην μονομέρια του ιστορικού υλισμού, μαρξισμού, την ελλιπή, μη πλήρη, εσφαλμένη θεώρηση αυτού.
Όμως σήμερα, ο Στέλιος Τικάντ σ' αυτή την εργασία του παρουσιάζει την νέα θεωρία του ενιαίου υλισμού. Είναι η νέα επιστημονική θεωρία γνώσης, ερμηνείας, της λειτουργίας των πράξεων, των φαινομένων που παρατηρούνται στο παρόν και στο παρελθόν της κοινωνίας. Της νέας ερμηνείας της λειτουργίας του κοινωνικού «είναι» (οργανωτικού - οικονομικού). Η ανάλυση - σύνθεση των θέσεων της εργασίας αυτής γίνεται με βάση αυτήν και συγχρόνως είναι και ανάλυση της θεωρίας αυτής.
Ξεπερνιέται έτσι η μονομέρεια, οι ελλείψεις, τα σφάλματα του ιστορικού υλισμού, του μαρξισμού. Αναλύεται, προσδιορίζεται σ' αυτήν η ατομική, κοινωνική, λευτέρωση των ατόμων των υποτελών τάξεων (των εργατών, εργαζομένων, αγροτών, των γυναικών, των νέων), η νέα λεύτερη κοινωνική ρύθμιση, πράξη, η εξουσιαστική, οικονομική, γνωστική, ερωτική, συναισθηματική απελευθέρωση αυτών και ο τρόπος της πραγματοποίησής της.
Είναι η απάντηση αυτών των τάξεων στο αστικό κοινωνικό «είναι», η νέα κοινωνία, ο νέος τρόπος ζωής, ο κοινωνικός μοναδισμός και όχι ο κομμουνισμός, ο σοσιαλισμός.
|