H Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Ε.Ν. (ΠΕΜΕΝ) με καταγγελία της θέτει προ των ευθυνών τους όλους τους συναρμόδιους κυβερνητικούς και κρατικούς φορείς, με πρώτον τον υπουργό ΕΝ Χρ. Παπουτσή, για όσα συμβαίνουν στο υπερήλικο τσιμεντάδικο «Θησεύς».
Στην καταγγελία η ΠΕΜΕΝ αναφέρει ότι στο υπό ελληνική σημαία τσιμεντοφόρο πλοίο «Θησεύς» - χρόνος κατασκευής 1974 - της εταιρίας ΑΝΕ Ηρακλής, θυγατρική της ΑΓΕΤ, το οποίο είναι καταχωρημένο στους καταλόγους της εταιρίας Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ, διαπιστώθηκε εισροή θαλασσέρματος στα αμπάρια φορτίου Νο 3 και Νο 4. Και σημειώνει χαρακτηριστικά: «Η άθλια, άκρως επικίνδυνη κατάσταση του υπερήλικου - υποσυντήρητου τσιμεντοφόρου πλοίου Θησεύς επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τις καταγγελίες της διοίκησης της ΠΕΜΕΝ και αναδεικνύει τις τεράστιες εγκληματικές ευθύνες του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του καθώς και της ιδιωτικής εταιρίας Ελληνικός Νηογνώμων ΑΕ για τα σαπιοκάραβα που ταξιδεύουν με ευθύνη τους, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών. Το M/V ΘΗΣΕΥΣ βρίσκεται στις Μαδέρες Πορτογαλίας και απαιτούμε να προβείτε άμεσα σε όλες τις ενέργειες για να αποκατασταθεί η αξιοπλοΐα του πλοίου και να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μελών του πληρώματος. Ζητάμε να οριστεί πραγματογνώμονας και με τη συμμετοχή εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ να γίνουν παχυμετρήσεις των ελασμάτων για να αντικατασταθούν τα φθαρμένα ελάσματα του πλοίου. Να καταλογιστούν ευθύνες και ποινές στους υπαίτιους αυτών των εγκληματικών ενεργειών».
Η ΠΕΜΕΝ υπενθυμίζει τις παρόμοιες καταγγελίες για το ΔΥΣΤΟΣ της ίδιας εταιρίας που είχαν προηγηθεί πριν το πλοίο βυθιστεί και πάρει μαζί του στο βυθό τους 20 επιβαίνοντες σ' αυτό.
Με αφορμή τα δημοσιεύματα που εμφανίστηκαν στον ημερήσιο τύπο σχετικά με το πλοίο «Θησεύς» πλοιοκτησίας ΑΝΕ Ηρακλής η εταιρεία ανακοίνωσε ότι:
Το πλοίο της εταιρίας «Θησεύς» φόρτωσε τσιμέντο από το εργοστάσιο Ολυμπος στο Βόλο με προορισμό τη Madeira.
Το πλοίο είναι από κατασκευής τσιμεντοφόρο με διπλό περίβλημα.
Με την άφιξή του στη Madeira και την έναρξη της εκφόρτωσης, διαπιστώθηκε ότι στο σημείο αναρροφήσεως φορτίου των κυτών Νο3 & Νο4, υπήρχε πετρωμένο τσιμέντο. Μετά από έλεγχο του πλοιάρχου διαπιστώθηκε ότι καμία διαρροή από το εξωτερικό περίβλημα του πλοίου δεν υπάρχει, και ως εκ τούτου κανένας κίνδυνος για την ασφάλεια του πλοίου.
Ενημερώθηκε το ΥΕΝ/ΚΕΕΠ για την πραγματική κατάσταση του πλοίου καθώς επίσης και ο Νηογνώμονας για την αποστολή επιθεωρητή, ο οποίος επιβιβάστηκε στο πλοίο στις 17 Αυγούστου και μετά από λεπτομερή επιθεώρηση, επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει καμία διαρροή νερού από εξωτερικό περίβλημα του πλοίου.
|