Η εκπαιδευτικός Λαμπρινή Τσουκνίδα, αιρετή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, στην οποία αναφέρεται στο θέμα που έχει προκύψει για τον ορισμό αναπληρωτή υποδιευθυντή στο 5ο γυμνάσιο Χαλκίδας. Η κ. Τσουκνίδα αναφέρει:
"Ο ορισμός αναπληρωτή Υποδιευθυντή στο 5ο Γυμνάσιο Χαλκίδας αποτέλεσε για πολλούς αφορμή και ευκαιρία εξυπηρέτησης επικοινωνιακών σκοπιμοτήτων. Η σύγχυση που έχει προκληθεί καθιστά αναγκαία τη διατύπωση και εκ μέρους μου ορισμένων επισημάνσεων, επειδή οι πάντες θεωρητικά μεν υπεραμύνονται της νομιμότητας και της διαφάνειας, στην πράξη όμως περί άλλα τυρβάζουν.
Επισήμανση 1η: Κατά τον Νόμο και σύμφωνα με τον αριθμό των τμημάτων του σχολείου, ο Διευθυντής του 5ου Γυμνασίου Χαλκίδας ζήτησε με έγγραφό του την κάλυψη δύο θέσεων Υποδιευθυντών, προτείνοντας μάλιστα και ποιους θα προτιμούσε. Στη συνέχεια όμως, με νεότερο έγγραφό του, γνωστοποιεί ότι του αρκεί ένας και μόνον Υποδιευθυντής;
Επισήμανση 2η: Σύμφωνα με το Νόμο, ο Σύλλογος των καθηγητών μετά από συνεδρίασή του (χωρίς τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων) προτείνει με υπηρεσιακά τεκμηριωμένη και επισήμως καταχωρημένη στα πρακτικά άποψη, έως και τριπλάσιο αριθμό υποψηφίων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η προβλεπόμενη αυτή διαδικασία υποκαταστάθηκε από μυστική ψηφοφορία και η πράξη του Συλλόγου θύμιζε μάλλον πρακτικό εφορευτικής επιτροπής, παρά απόφαση αξιολογικού οργάνου. Σε υπηρεσιακή αξιολόγηση, προέβη ο Σύλλογος μόνο στο έγγραφο-διαμαρτυρία του και μάλιστα μετά την απόφαση του ΠΥΣΔΕ και όχι στο πρακτικό-εισήγησή του. Τα θεσμοθετημένα κριτήρια για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης είναι ενιαία και φανερά και σε καμία περίπτωση μυστικά.
Επισήμανση 3η: Η στάση του Αιρετού εκπροσώπου επιβάλλεται, κατά τη γνώμη μου, να είναι κοινή για όλα τα Σχολεία στη βάση ενιαίων και σταθερών κριτηρίων. Σαφής είναι και η καταχωρημένη στα πρακτικά του ΠΥΣΔΕ δήλωσή μου στην οποία αναφέρεται:
«θεωρώ ότι είναι ολίσθημα τόσο της Διοίκησης, όσο και του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, στη βάση συγκυριακών σκοπιμοτήτων, να αγνοεί κατοχυρωμένα υπηρεσιακά κριτήρια και να κάνει επιλεκτικές τοποθετήσεις.»
Οι απόψεις των Συλλόγων των καθηγητών, όταν αυτές βέβαια διατυπώνονται τεκμηριωμένα και επισήμως σε ένα σχετικό πρακτικό, είναι αναμφισβήτητα σεβαστές. Η απόλυτη όμως δεσμευτικότητά τους από τη στιγμή που, όπως είναι εύλογο, υπεισέρχεται και ο υποκειμενικός παράγοντας (συμπάθειες, αντιπάθειες κλπ) θα ακύρωνε την ενιαία και σταθερή στάση του Αιρετού και θα την καθιστούσε επιλεκτική και περιστασιακή. Με δεδομένο το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο αντικειμενικά δεσμεύει τα μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, στη συγκεκριμένη περίπτωση τόσο η στάση μου όσο και η ψήφος μου στηρίχθηκαν αποκλειστικά και μόνο σε υπηρεσιακά κριτήρια των υποψηφίων, με το δεδομένο ότι η διασφάλιση της νομιμότητας είναι μία από τις σοβαρότερες υποχρεώσεις του Αιρετού. Διαφορετικά, το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να διεκδικήσει τη μεταφορά της αρμοδιότητας ορισμού Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων στους Συλλόγους των καθηγητών.
Επισήμανση 4η: Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κος Κεραμάρης, ασκώντας αναμφισβήτητο δικαίωμά του, όρισε Υποδιευθύντρια του 5ου Γυμνασίου την κ. Φωτεινή Μπάρδα. Ως προς την ουσία και το σκεπτικό της, είναι δικαίωμα του καθενός να κρίνει αυτή του την απόφαση. Είναι όμως εντελώς αδικαιολόγητη η υπαναχώρησή του και η ακύρωση της αρχικής νόμιμης απόφασης, μετά την αυθαίρετη και καταχρηστική ερμηνεία του Νόμου εκ μέρους ενός Διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας και όχι από το αρμόδιο Νομικό τμήμα του.
Επισήμανση 5η: Ο κ. Χατζηευφραιμίδης, τακτικός Αιρετός εκπρόσωπος με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ, φραστικά μεν τάσσεται υπέρ των αποφάσεων των Συλλόγων, στην πράξη όμως με την απουσία του και την αντικατάστασή του από τον αναπληρωτή του και στις δύο επίμαχες συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ, στηρίζει συνειδητά και πλήρως τις επιλογές της παράταξής του. Νομίζοντας ότι απευθύνεται σε αφελείς, πιστεύει πως έτσι θα καταφέρει να έχει και το σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη.
Επισήμανση 6η: Δεν χρήζουν απάντησης οι δηλώσεις εκείνων που με τη μέθοδο των απαράδεκτων γενικεύσεων επιχειρούν να ενοχοποιήσουν τους πάντες και να αναδείξουν τους εαυτούς τους σε τιμητές των πάντων. Ξεχνούν φαίνεται πως όλοι γνωριζόμαστε και πως και οι κρίνοντες κρίνονται.
Τέλος, όταν δεν τηρούνται οι διαδικασίες (απ' όποια θέση κι αν βρισκόμαστε) που προκύπτουν τόσο από το θεσμικό πλαίσιο, όσο και από την εκπαιδευτική δεοντολογία, οδηγούμαστε σε λύσεις οι οποίες φέρνουν προστριβές, δημιουργούν προβλήματα και εντάσεις και δεν υπηρετούν το συμφέρον της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών".