Στις 31 Μαϊου 2005 με ερώτησή της προς τον Υπουργό Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η βουλευτής Εύβοιας του ΠΑΣΟΚ κυρία Κατερίνα Περλεπέ-Σηφουνάκη, ζητούσε να υπάρξει ενημέρωση των πολιτών για τα μέτρα αντιμετώπισης των προβλημάτων ακτοπλοϊας στο Αρχιπέλαγος.
Η ερώτηση της βουλευτού αφορούσε συγκεκριμένα την τύχη της μελέτης που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη (επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ) πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αιγαίου και που είχε εκπονηθεί από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, για τις δρομολογήσεις πλοίων στις άγονες γραμμές του Αιγαίου.
Αν και παρήλθαν τρεισήμισι και πλέον μήνες, δεν έχει υπάρξει απάντηση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και το μείζον πρόβλημα των θαλασσινών συγκοινωνιών σε όλο το Αιγαίο παραμένει άλυτο.
Με νέα ερώτησή της προς τον κύριο Παυλίδη, η κυρία Περλεπέ τον καλεί να απαντήσει στα εξής συγκεκριμένα ζητήματα:
"1. Ποιοι οι λόγοι που επιμένει να μην αξιοποιεί τις έτοιμες μελέτες, οι οποίες προβλέπουν την δρομολόγηση νέων σκαφών, συγκεκριμένων διαφορετικών προδιαγραφών για κάθε ενότητα του Αιγαίου, στις επιμέρους ενότητες του γεωγραφικού χώρου του Αιγαίου με το σύστημα P.F.I. (Private Finance Initiative), όπως με επιτυχία έπραξαν άλλες χώρες (Δανία, Ιρλανδία κ.α.);
2. Ποια ποσά δαπανήθηκαν από τις 9.4.04 ως σήμερα για επιδοτήσεις των «άγονων» γραμμών κατά ακτοπλοϊκή εταιρεία και κατά πλοίο;
3. Πόσες, σε ποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες και σε ποια πλοία προέβη σε απευθείας ανάθεση έργου από τις 9.4.04 έως σήμερα;
4. Σκοπεύει να αναθέσει συμβάσεις 5ετούς διάρκειας μόνο σε νέα σκάφη, όπως η Μελέτη του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών προβλέπει;".
Σε δήλωσή της για το ζήτημα η κυρία Περλεπέ μεταξύ άλλων τονίζει:
«Είναι απαράδεκτη η στάση του Υπουργού να μην απαντά στα ερωτήματα που του απηύθυνα, υποτιμώντας και τις διαδικασίες της Βουλής και τα προβλήματα των πολιτών που σχετίζονται με τη μετακίνησή τους στις απομακρυσμένες περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας.
Φαίνεται δυστυχώς, ότι το μόνο που ενδιαφέρει τον ίδιο και την Κυβέρνηση είναι οι σχέσεις τους με τους εφοπλιστές και όχι η εξυπηρέτηση τόσων ανθρώπων που ταξιδεύουν στα νησιά μας.
Αυτή η συμπεριφορά προκαλεί βάναυσα τον κάθε πολίτη της χώρας που βλέπει να αντιμετωπίζεται από τους κυβερνητικούς υπευθύνους μόνο ως παράγοντας κέρδους για τους ιδιοκτήτες των πλοίων και όχι ως μέλος μιας ευνομούμενης πολιτείας με την κρατική μέριμνα και προστασία που του αρμόζει.
Έστω και τώρα ας αναλάβει ο Υπουργός τις ευθύνες του και ας πάρει θέση για τα ζητήματα αυτά πριν δημιουργηθούν χειρότερες καταστάσεις με οδυνηρές για τους πολίτες συνέπειες».
|