Σειρά ερωτήσεων, για την κατασκευή των οδικών αξόνων της Εύβοιας, κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Πιπεργιάς. Σε δυο ερωτήσεις αναφέρεται στο θέμα της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Σχηματάρι - Χαλκίδα. Στην πρώτη ερώτησή του, επισημαίνει την πρόταση που είχε διατυπωθεί, από διάφορους φορείς του νομού, για τη συγκρότηση τοπικού σχήματος παραχώρησης, που θα αναλάβει με τα έσοδα εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου Σχηματάρι - Χαλκίδα, την κατασκευή των βασικών οδικών αξόνων. Ερωτά τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Σουφλιά αν προτίθεται να εξαιρέσει τον αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι - Χαλκίδα από το συνδυασμό παραχώρησης της Ιονίας Οδού και να προχωρήσει στη δημιουργία τοπικού σχήματος παραχώρησης, για την εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Σχηματάρι - Χαλκίδα και την κατασκευή των βασικών οδικών αξόνων του νομού.
Στην δεύτερη ερώτησή του, για το ίδιο θέμα, ερωτά τον υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. εάν εξετάζει το ενδεχόμενο, να αλλάξει το κατασκευαστικό αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης, μετά την κατασκευή του τμήματος Σχηματάρι - Χαλκίδα από εθνικούς πόρους και ο παραχωρησιούχος να αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση μέρους των οδικών αξόνων της Εύβοιας.
Με άλλη ερώτηση του ο Βουλευτής αναφέρεται στο θέμα της ένταξης τμημάτων των διευρωπαϊκών οδικών δικτύων του Νομού Εύβοιας στο Ε.Π. - Ο.Α.Λ.Α.Α..
Όπως αναφέρει ο βουλευτής, οι βασικοί οδικοί άξονες του Νομού Εύβοιας, βρίσκονται στην ίδια κατάσταση που ήταν στη δεκαετία του 50 με τεράστιες συνέπειες για την οικονομική ανάπτυξη του Νομού, αλλά και την ασφαλή διακίνηση των πολιτών, αφού οι βασικοί άξονες της Εύβοιας, περιλαμβάνονται μεταξύ των 12 αξόνων σε όλη τη χώρα, στους οποίους έγιναν τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Δημήτρης Πιπεργιάς τμήματα των αξόνων με μεγάλη επικινδυνότητα έπρεπε να έχουν αλλάξει με βελτιώσεις, πλην όμως μελέτες όπως:
- Σήραγγα Αγίου και το τμήμα Ψαχνά - Στροφυλιά
- Στροφυλιά - Πευκί και Πευκί - Ιστιαία
- Οριστική μελέτη της Παράκαμψης Αμαρύνθου
- Μελέτη του υπόλοιπου τμήματος Λέπουρα - Λιμάνι Κύμης καρκινοβατούν.
Για τους λόγους αυτούς, ερωτά τον Υπουργό, αν προτίθεται η κυβέρνηση να εντάξει στο μέτρο 3,6 του Ε.Π. - Ο.Α.Λ.Α.Α., μελέτες για νέες χαράξεις ή βελτιώσεις των οδικών αξόνων της Εύβοιας, προκειμένου να εξελιχθούν σε πρωτεύοντες και δευτερεύοντες διευρωπαϊκούς άξονες, σύμφωνα με τον Περιφερειακό Χωροταξικό Σχεδιασμό.
Σε άλλη ερώτησή του, ο Δημήτρης Πιπεργιάς, αναφέρεται στο θέμα της χρηματοδότησης μελετών για τις παρακάμψεις Χαλκίδας, Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο βουλευτής, ο οδικός άξονας «Χαλκίδα - Λέπουρα - Κύμη», με τον Περιφερειακό Χωροταξικό Σχεδιασμό, που εγκρίθηκε το 2003, χαρακτηρίσθηκε Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Η κατασκευή του άξονα ανήκει στις αρμοδιότητες του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και παρά το γεγονός ότι θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του Νομού της Εύβοιας, δεν προχωράει, με αποτέλεσμα ο νόμος να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ανεργίας.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης καθίστανται ακόμα μεγαλύτερες γιατί αδιαφορεί και δεν προωθεί έργα των Παρακάμψεων Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου, που εντάσσονται στον Αξονα «Χαλκίδα - Λέπουρα - Κύμη», όπως και της παράκαμψης Χαλκίδας των οποίων οι μελέτες είναι σχετικά ώριμες.
Τέλος ερωτά τον υπουργό αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση των μελετών για τις παρακάμψεις Χαλκίδας, Βασιλικού, Αμάρυνθου και Αλιβερίου, που παρουσιάζουν σχετική ωριμότητα.
Με άλλη ερώτηση του, που απευθύνει στους υπουργούς, ο Δημήτρης Πιπεργιάς, αναφέρεται στο θέμα της Παράκαμψης των Λουτρών Αιδηψού, επισημαίνοντας ότι παραμένει ημιτελής και τα κυκλοφοριακά προβλήματα της λουτρόπολης συνεχώς εντείνονται. Ερωτά τους υπουργούς για ποιους λόγους διατηρούν ημιτελές το έργο της παράκαμψης, ποιο το κόστος των απαλλοτριώσεων και των εργασιών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στο έργο και ποια έργα υπολείπονται και ποιο το κόστος τους προκειμένου να ολοκληρωθεί και παραδοθεί η παράκαμψη σε κυκλοφορία.
Με άλλη ερώτησή του ο Δημήτρης Πιπεργιάς, αναφέρεται στο θέμα των δεσμεύσεων του πρωθυπουργού για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας, που ανέλαβε ενώπιον του Ευβοϊκού λαού σε ομιλία του στη Χαλκίδα στις 5/9/2003, όπου μεταξύ των άλλων είχε δηλώσει: «...η Εύβοια χρειάζεται επειγόντως ένα Ολοκληρωμένο Σχέδιο Ανάπτυξης, με στόχο τη σύμμετρη ανάπτυξη όλων των τομέων της παραγωγικής δραστηριότητας. Είναι καιρός να μπει η Εύβοια στην τροχιά της ανάπτυξης με έργα που θα αντιμετωπίζουν οριστικά τα προβλήματα της οδικής απομόνωσης, του οικονομικού μαρασμού και του αισθήματος ανασφάλειας των πολιτών.» και έκρινε ότι είναι αναγκαίος «Ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Χαλκίδα - Ν. Αρτάκη - Πολιτικά - Λίμνη - Λ. Αιδηψού - Ιστιαία».
Ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς σε τι ενέργειες έχει προβεί η Κυβέρνηση της Ν.Δ., προκειμένου να υλοποιηθεί η εξαγγελία του κ. Πρωθυπουργού και να κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Χαλκίδα - Ν. Αρτάκη - Πολιτικά - Λίμνη - Λ. Αιδηψού - Ιστιαία.
|