Το Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΤΕΔΚΕ που συνεδρίασε στη Χαλκίδα, στις 15 και 16 Απριλίου, αποφάσισε ομόφωνα τα παρακάτω:
1ο Την εξεύρεση άμεσης λύσης από τα αρμόδια υπουργεία, Εσωτερικών και Οικονομίας Οικονομικών των παρακρατηθέτων πόρων της Αυτοδιοίκησης μέσα απο τον κρατικό προϋπολογισμό σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ή στην άμεση καταβολή των πόρων αυτών με χρησιμοποίηση ομολογιακού ή απλού δανείου για κάθε ΟΤΑ και την εξυπηρέτηση των τοκοχρεολυσίων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
2ο Την απλούστευση των διαδικασιών και την άμεση έναρξη υλοποίησης των έργων του προγράμματος "ΘΗΣΕΑΣ" για να σταματήσει η επενδυτική απραξία των ΟΤΑ και για να μπορέσουν να απορροφηθούν οι προβλεπόμενοι (500 εκατ. ευρώ) για το 2005 πόροι του προγράμματος που είναι δεσμευμένοι ώστε να μην υπεξαιρεθούν τη λογική εξυπηρέτησης των δημοσιονομικών ελλειμμάτων.
3ο Τη θεσμοθέτηση β΄ βαθμού αυτοδιοίκησης στο επίπεδο της Περιφέρειας με αιρετό Περιφερειάρχη και αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο ώστε στη νέα προγραμματική περίοδο 2007-2013 οι Ελληνικές περιφέρειες να είναι αυτοδιοικητικές όπως στο σύνολο σχεδόν του Ευρωπαϊκού χώρου.
4ο Την εξακτίνωση του Πανεπιστημίου Ρούμελης με Πανεπιστημιακές Σχολές στη Χαλκίδα. Την ποιοτική αναβάθμιση του ΤΕΙ Χαλκίδας και την εξακτίνωσή του σε πόλεις του Νομού μας.
5ο Αμεσα τα Λιμενικά Ταμεία πρέπει να περιέλθουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, Είναι πολιτικά απαράδεκτο, το 2005 να συνεχίζεται αυτό το καθεστώς. Μόνιμα και σταθερά η Αυτοδιοίκηση διεκδικεί το αυτονόητο. Πρέπει από την κυβέρνηση να δοθεί τέλος σε αυτή την εκκρεμότητα.
6ο Οι ΟΤΑ του νομού βρίσκονται σε αδιέξοδο (πλην της Κεντρικής Εύβοιας), με το πρόβλημα των χωματερών. Η Β. Εύβοια έχει προχωρήσει με χωροθέτηση στην υλοποίηση του έργου, όμως έχει καθυστερήσει επικίνδυνα από λόγους αντιδράσεων της τοπικής κοινωνίας. Η Ν. Εύβοια δεν έχει δρομολογήσει τις διαδικασίες χωροθέτησης. Η ΤΕΔΚ σε συνεργασία με την Ν.Α. θα πάρει πρωτοβουλίες να επικαιροποιήσει αυτό το μεγάλο θέμα των ΧΥΤΑ. Αμεσα σε ειδική σύσκεψη θα γίνει παρουσίαση της πρότασης των διαχειριστικών ενοτήτων του Νομού που προβλέπει και το γενικότερο σχέδιο της Περιφέρειας, έτσι ώστε μετά από αυτό ΤΕΔΚΕ και Ν.Α. να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο.
7ο Στη συνολική υποχώρηση του βιομηχανικού τομέα προστίθεται άλλο ένα μεγάλο μέτωπο ανεργίας, που έχει να κάνει με το πρόσφατο κλείσιμο της βιομηχανίας "Δάριγκ". Επίσης καθυστερεί εδώ και χρόνια η πληρωμή των δεδουλευμένων στους ανέργους του Μαντουδίου από τη "ΒΙΟΜΑΓΝ". Είναι και τα δυο ανοικτά μέτωπα, που παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, δεν έχουν ακόμα επιλυθεί.
8ο Πρέπει οι ΟΤΑ του νομού να επισπεύσουν τις διαδικασίες ολοκλήρωσης των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων ως απαραίτητο εργαλείο για την ολοκληρωμένη Τοπική Ανάπτυξη.
9ο Την κατάργηση των διατάξεων του Ν. 3316/05 που αφορά την απευθείας ανάθεση μελετών για μικρά έργα και την επαναφορά του άρθρου 269 του ΔΚΚ που έδινε στους ΟΤΑ αυτό το δικαίωμα καθώς και την κατάργηση της διάταξης που αφορούν την έγκριση δημοπράτησης έργων με το σύστημα μελέτη - κατασκευή συγκεντρωτική από το ΥΠΕΧΩΔΕ και την επαναφορά στα Τεχνικά Συμβούλια Νομού.
10ο Την άρση της αδικίας που υφίσταται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Νομού οι οποίοι επιβαρύνονται για κάθε κίνησή τους στη διαδρομή Χαλκίδα - Αθήνα - Χαλκίδα με 4 ευρώ τιμή ανά χιλιόμετρο υπερδιπλάσια των υπολοίπων χιλιομετρικών διαδρομών του εθνικού δικτύου.
11ο Για το δρόμο Σχηματάρι - Χαλκίδα ζητάμε την άμεση ένταξη του στο ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας ώστε να διασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση του και να ολοκληρωθεί ως το 2008 με την ολοκλήρωση των πληρωμών του Γ΄ ΚΠΣ.
12ο Την διασφάλιση πόρων Εθνικής Τεχνικής Βοήθειας είτε προς την ΤΕΔΚ είτε απευθείας προς τους Δήμους για την δημιουργία μηχανισμών ωρίμανσης και τεχνικής υποστήριξης της γρήγορης υλοποίησης και διαχείρισης έργων και δράσεων του ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας και του προγράμματος "ΘΗΣΕΑΣ".
13ο Τη διεκδίκηση και δέσμευση από την Περιφέρεια ότι το 8% του "ΘΗΣΕΑΣ" που θα κατανεμηθεί στα Διαδημοτικά Εργα θα κατανεμηθεί σε έργα ουσιαστικής διαδημοτικής συνεργασίας που θα προταθούν από την ΤΕΔΚΕ.
14ο Την οριστικοποίηση του πορίσματος της επιτροπής για την μεταφορά πόρων από τα Υπουργεία προς τους ΟΤΑ με βάση τις μεταφερόμενες αρμοδιότητες. Η μεταφορά των πόρων αυτών να ξεκινήσει εντός του 2005 ακόμα και αν απαιτηθεί να χρησιμοποιηθεί μέρος του αποθεματικού του προϋπολογισμού γιατί σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύει η βιωσιμότητα των Δήμων.
15ο Στο νέο Δημοτικό και Κοινοτικό Κώδικα να ρυθμιστούν όλα τα θέματα που στο Τακτικό και στα Θεματικά Συνέδρια της ΚΕΔΚΕ έχουν αποφασιστεί και να οριοθετηθούν τα όρια του προληπτικού ελέγχου των αποφάσεων των ΟΤΑ και να κατοχυρώνεται σε κάθε διάταξη η αρχή της Τοπικής Αυτονομίας.
16ο Την αντίδρασή μας σε κάθε σκέψη, μελέτη ή σχεδιασμό χωροθέτησης της Ριτσώνας ως χώρου για τη δημιουργία ΧΥΤΑ για τα σκουπίδια της Αττικής. Σύμφωνα με το ομόφωνο ψήφισμα του Δ.Σ. Χαλκίδας, Ν. Α. Εύβοιας και Περιφερειακού Συμβουλίου της Στερεάς.
17ο Την αποδέσμευση του έργου Σχηματάρι - Χαλκίδα από τη διαδικασία των συμπράξεων παραχώρησης, ώστε να μην πληρώσουν πάλι οι Ευβοείς μέσω της καταβολής διοδίων την κατασκευή της Ιονίας Οδού από ιδιωτικά κεφάλαια.
18ο Σε σχέση με το Δ΄ ΚΠΣ και τον πιθανότατο αποκλεισμό της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας από τον Στόχο 1, ζητάμε να αναληφθεί πρωτοβουλία διεκδίκησης και πίεσης σε κάθε κατεύθυνση ώστε να εξισορροπηθεί η αδικία που προκαλείται από τη στρέβλωση της προσμέτρησης του παραγόμενου ΑΕΠ των περιοχών Σχηματαρίου - Οινοφύτων στο ΑΕΠ της Περιφέρειας, μέσα από την επιλογή ειδικής ρύθμισης ή μεταβατικού προγράμματος πριν την οριστικοποίηση των κανονισμών των διαρθρωτικών ταμείων.
19ο Την στήριξη της πρωτοβουλίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας για την δημιουργία ΒΙΠΕ στη Ριτσώνα.
20ο Να βρεθεί άμεση λύση από το Υπουργείο Εσωτερικών και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Κοινότητα Καφηρέα με τη μηχανοργάνωση της και να σταματήσει η δίωξη του Προέδρου και των Υπαλλήλων της Κοινότητας.
21ο Να βρεθεί άμεση λύση για το επαρχιακό δίκτυο της κοινότητας και τα δίκτυα ΔΕΗ, ΟΤΕ και τις υποδομές υγείας και παιδείας στην περιοχή.
|