Πηγή: Ελευθεροτυπία Τα πλεονεκτήματα της διπλής ζεύξης του Μαλιακού κόλπου υπερτερούν σαφώς των μειονεκτημάτων του έργου, που είναι εθνικής σημασίας, επισημάνθηκε στην ημερίδα που συνδιοργάνωσαν στον Βόλο η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, το Τεχνικό Επιμελητήριο Μαγνησίας και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Στα πλεονεκτήματα περιλαμβάνονται η μείωση κατά 70 περίπου χιλιόμετρα της απόστασης Αθήνας- Θεσσαλονίκης (μείωση του χρόνου της διαδρομής κατά μία ώρα περίπου), η ασφάλεια στις μετακινήσεις με μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, η εξοικονόμηση πόρων, η προστασία του περιβάλλοντος.
Στα μειονεκτήματα του έργου περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, το υψηλό κόστος του, όπως καταδείχτηκε στην ημερίδα, το οποίο ωστόσο μπορεί να αποσβεστεί σε 15 χρόνια μόνον από τα καύσιμα που θα εξοικονομηθούν.
Εξάλλου, όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, η σεισμικότητα δεν αποτελεί απαγορευτική αιτία για τη μη υλοποίηση του έργου.
Πρόκειται για έργο συνολικού μήκους 14,7 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει δύο γέφυρες μήκους 2.250 και 2.300 μέτρων αντίστοιχα στους διαύλους Κνημίδας και Ωρεών, το κόστος του οποίου, σύμφωνα με μελέτη του υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων το 1994, ανέρχονταν σε 763 εκατ. ευρώ (σημερινές τιμές 1,329 δισ. ευρώ). Η οικονομοτεχνική μελέτη, ωστόσο, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας κοστολογεί το έργο στα 620 εκατ. ευρώ.
|