Ο βουλευτής Ευβοίας Δημήτρης Πιπεργιάς ήταν ομιλητής στη συζήτηση επί του σχεδίου νόμου: "Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2005".
"Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με το που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας η Νέα Δημοκρατία, αντί να αξιοποιήσει τις μεγάλες υποδομές που δημιουργήθηκαν στη χώρα μας από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και να προχωρήσει σε διαρθρωτικές αλλαγές, ώστε να συνεχίσουμε όπως την τελευταία εξαετία με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, θεώρησε σαν πρώτο μέλημά της να προχωρήσει στην απογραφή. Απώτερος στόχος της όπως αποδεικνύεται ήταν να απαξιώσει την οικονομική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, να αποδομήσει την εικόνα της ισχυρής Ελλάδας, να αποκτήσει άλλοθι για την ενδεχόμενη και πλέον, όπως εξελίσσονται τα πράγματα, πολύ πιθανή αποτυχία της στην οικονομική διαχείριση και να δημιουργήσει πρόσχημα για να μην υλοποιήσει τις προεκλογικές υποσχέσεις προς τον ελληνικό λαό.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παίζοντας στενοπαραταξιακά με την οικονομία διέσυρε τη χώρα διεθνώς και υπονόμευσε τη φερεγγυότητά της. Με τον Προϋπολογισμό του 2005 εξαπατά τον ελληνικό λαό, όπως το έπραξε προεκλογικά, δεν εκπληρώνει τις προεκλογικές της υποσχέσεις για ανάπτυξη, σύγκλιση και πρόοδο. Αντίθετα οδηγεί τη χώρα σε στασιμότητα, απόκλιση από τους μέσους ευρωπαϊκούς όρους και οπισθοδρόμηση.
Ο προϋπολογισμός υπερεκτιμά τα έσοδα και υποεκτιμά τις δαπάνες. Είναι εικονικός και προσαρμοσμένος στο σύνθημα της ήπιας προσαρμογής. Ένας προϋπολογισμός που δεν πρόκειται να επαληθευθεί, πολύ δε περισσότερο να εφαρμοστεί, αφού πρόκειται να ζητηθούν πρόσθετα μέτρα μιας και ο προτεινόμενος προϋπολογισμός έχει κριθεί και κρίνεται από τις Βρυξέλλες ανεπαρκής.
Οι αυθαίρετες προβλέψεις του προϋπολογισμού είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Παράδειγμα αποτελεί η πρόβλεψη για την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Η πρόβλεψη είναι ότι θα αυξηθεί το ΑΕΠ στο 3,9% από το 3,7% του 2004.
Πώς όμως θα επιταχυνθεί ο ρυθμός ανάπτυξης όταν οι δημόσιες επενδύσεις μειώνονται κατά 16,1%, όταν εδώ για πολλούς μήνες δεν έχει δημοπρατηθεί ούτε ένα έργο, αντίθετα ακυρώθηκαν δημοπρασίες που είχαν γίνει στο παρελθόν για κρίσιμα έργα, όπως του αυτοκινητόδρομου Σχηματαρίου-Χαλκίδας και όταν προβλέπονται μειώσεις τόσο στις εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών όσο και στη δημόσια κατανάλωση;
Η υποκρισία και ο εμπαιγμός της Κυβέρνησης δεν έχει όρια. Ενώ υποστηρίζει ότι θα μειώσει το έλλειμμα στο 2,8% του ΑΕΠ, την ίδια στιγμή διαπραγματεύεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση η μείωση του ελλείμματος σε ποσοστό κάτω από το 3% να γίνει αργότερα, να γίνει μετά το 5, ενδεχόμενα το 6 ή το 7. Υποστηρίζει ότι δεν θα επιβληθούν νέοι φόροι. Αλήθεια, πώς μπορεί να υλοποιηθεί αυτή η πρόβλεψη, ότι το 2005 θα έχουμε 3,4.000.000.000 ευρώ περισσότερα φορολογικά έξοδα, χωρίς νέους φόρους;
Μια σειρά από δαπάνες δεν συνυπολογίζονται στο έλλειμμα. Οι ενισχύσεις στα ασφαλιστικά ταμεία, όπως ο ΟΑΠ ΔΕΗ, ο ΤΑΠΟΤΕ κ.λ.π., προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν -κατά παράβαση των σχετικών οδηγιών- από έσοδα των αποκρατικοποιήσεων.
Η Νέα Δημοκρατία ακολουθεί πρακτικές που είχε καταδικάσει. Όλοι θυμόμαστε την κριτική που άσκησε στους ειδικούς λογαριασμούς. Στον προϋπολογισμό του 2005 ειδικοί λογαριασμοί είναι ακριβώς οι ίδιοι με αυτούς του 2004.
Οι προεκλογικές υποσχέσεις με τον προϋπολογισμό του 2005 αποδείχτηκαν ψεύτικα μεγάλα λόγια. Οι αυξήσεις των συντάξεων του ΟΓΑ και του ΕΚΑΣ περιορίστηκαν μεταξύ 21 και 15 ευρώ το μήνα, τη στιγμή που ο Πρωθυπουργός έλεγε τις περσινές αυξήσεις των 30 ευρώ το μήνα ψίχουλα και υποσχόταν γενναίες αναπροσαρμογές. Δεν προβλέπονται κονδύλια για αυξήσεις των συντάξεων των στρατιωτικών, των αστυνομικών, των δικαστικών και των άλλων πολιτικών υπαλλήλων, όπως είχατε υποσχεθεί.
Οι δαπάνες για την παιδεία, σαν ποσοστό του ΑΕΠ, αντί να πηγαίνουν προς το 5%, μειώνονται από το 3,61% στο 3,58%. Το ίδιο μειώνονται οι δαπάνες για την υγεία, από το 2,8% στο 2,77%. Δεν υπάρχουν προβλέψεις για προσλήψεις νέου εκπαιδευτικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Δεν προβλέπεται πουθενά απόδοση παλαιών οφειλών προς τους ΟΤΑ, όπως είχατε υποσχεθεί.
Πουθενά δε δεν φαίνονται τα 10.000.000.000 από την εξοικονόμηση που θα έφερνε η διαφάνεια, η χρηστή διαχείριση και η αντιμετώπιση της διαπλοκής. Γιατί άραγε; Θα συνεχιστεί το ίδιο φαύλο καθεστώς που εσείς καταγγέλλατε;
Ο προϋπολογισμός μαζί με το φορολογικό νομοσχέδιο δημιουργούν πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις για τα νοικοκυριά, των οποίων η αγοραστική δύναμη μειώνεται. Η επιβάρυνση των φυσικών προσώπων, των μισθωτών, των συνταξιούχων, όπως και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είναι σημαντική.
Αυθαίρετη είναι η πρόβλεψη για τη μείωση της ανεργίας. Αλήθεια, πώς θα μειωθεί η ανεργία όταν οι δημόσιες επενδύσεις μειώνονται, όταν με τον νέο αναπτυξιακό νόμο αποσυνδέθηκε η απασχόληση από τα κριτήρια των ενισχύσεων, όταν το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει σε καμία ενέργεια για την μετατροπή των παθητικών επιδοματικών πολιτικών σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πλησιάζουμε στις γιορτές των Χριστουγέννων και η ακρίβεια αποτελεί εφιάλτη για πολλά νοικοκυριά. Το εορταστικό τραπέζι ακρίβυνε σε σχέση με το 2003 κατά 20%, ενώ αναμένονται από τις αρχές του 2005 και νέες αυξήσεις στα βασικά είδη διατροφής.
Οι διακηρύξεις της Κυβέρνησης ότι από μόνοι τους οι μηχανισμοί της αγοράς και ο ανταγωνισμός θα ρίξουν τις τιμές εκλήφθηκαν σαν μια νέα κερδοσκοπική ευκαιρία. Η αγορά έχει γίνει τσιφλίκι των κερδοσκόπων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αγορά των υγρών καυσίμων.
Όπως καταγγείλαμε και στη συζήτηση επερώτησης στη Βουλή, οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου από τις 20/10 μέχρι τις 10/12 αποκλιμακώθηκαν κατά 30,44%. Την ίδια περίοδο οι μέσες τιμές αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκαν κατά 11,28%, του ντίζελ κατά 9,32% και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 14,4%. Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτουν τα κερδοσκοπικά παιχνίδια όσων εμπλέκονται στο κύκλωμα διύλισης, εμπορίας και διάθεσης υγρών καυσίμων, όπως και την αδυναμία της Κυβέρνησης να τα αντιμετωπίσει.
Η Κυβέρνηση με τον Προϋπολογισμό του 2005 απέρριψε την πρότασή μας για χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης στα χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά. Βρήκε εύκολη λύση και την πρότεινε δια στόματος του κ. Δούκα: να μειώσουμε ακόμη και τη θέρμανση.
Το άνοιγμα των μονοπωλιακών και ολιγοπωλιακών αγορών στον ανταγωνισμό, που θεωρητικά θα συνέβαλε στη μείωση των τιμών, παραπέμπεται στο μέλλον.
Ο αναγκαίος για την ασφάλεια του εφοδιασμού της χώρας, την ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας και την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη μακροχρόνιος ενεργειακός σχεδιασμός είναι ανύπαρκτος. Εκατοντάδες επενδυτικά σχέδια δεν προχωρούν εξαιτίας της έλλειψης χωροταξικού σχεδιασμού. Η γραφειοκρατία ζει και βασιλεύει.
Τα ποσοστά απορρόφησης των κονδυλίων του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου σε όλες τις περιφέρειες της χώρας κυμαίνονται από 13% έως 20%. Με πρωταθλητή τη Στερεά Ελλάδα, όλες οι περιφέρειες της χώρας αποδεικνύονται ανεπαρκείς δομές υλοποίησης του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και αναδεικνύουν την ανικανότητα της Νέας Δημοκρατίας και τη μεγάλη αναντιστοιχία λόγων και πράξεων, ακόμα και σε τομείς όπου οι οικονομικοί πόροι είναι εξασφαλισμένοι και που η απορρόφησή τους θα συμβάλει και στην ανάπτυξη και θα ωφελήσει τα δημόσια οικονομικά.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η επιχείρηση εξαπάτησης του ελληνικού λαού με υποσχέσεις για παροχές, για ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή, συνεχίζεται και σήμερα με την προσπάθεια που καταβάλλετε εσείς από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας να μετατοπίσετε τις ευθύνες σας στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Έξω και πέρα όμως από τα νούμερα, τις λογιστικές αποτυπώσεις, οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι αγρότες, οι μικρομεσαίοι, οι καταναλωτές γνωρίζουν πολύ καλά το βιοτικό επίπεδο που κατέκτησαν τα προηγούμενα χρόνια, επίπεδο που επιθυμούν όχι μόνο να διατηρήσουν, αλλά και να βελτιώσουν. Δυστυχώς, με τον Προϋπολογισμό του 2005 και την αναμενόμενη αύξηση των έμμεσων φόρων που θα ακολουθήσει αντί για βελτίωση θα έχουμε υποβάθμισή του.
Καταγγέλλουμε την επιχείρηση της Νέας Δημοκρατίας για διαρκή εξαπάτηση του λαού και καταψηφίζουμε τον Προϋπολογισμό του 2005"
|