Στους άξονες της τουριστικής στρατηγικής για την μεταολυμπιακή Ελλάδα αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Αναστάσιος Λιάσκος, σε ομιλία του στα εγκαίνια της Διεθνούς τουριστικής Έκθεσης W.T.M. στο Λονδίνο.
Ο κ. Λιάσκος ανέφερε ότι:
Η μεταολυμπιακή στρατηγική του υπουργείου περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
- Μεγιστοποίηση της χρήσης των αθλητικών εγκαταστάσεων για άθληση του κοινού, πέρα από τα στενά πλαίσια των Αγώνων, (στοιχείο κοινωνικότητας)
- Διεύρυνση των δυνατοτήτων αξιοποίησης των εγκαταστάσεων για τη στήριξη πολλαπλών δραστηριοτήτων, (στοιχείο ευελιξίας της οικονομίας)
- Χωρική διασπορά των παρεμβάσεων στις πόλεις, ώστε να πολλαπλασιαστούν τα οφέλη για περισσότερες ομάδες του πληθυσμού και να αμβλυνθούν, κατά το δυνατόν, οι ανισότητες (υπερσυγκέντρωση επενδύσεων, δραστηριοτήτων, αναπλάσεων, αύξηση αξιών γης), που αποτελούν προβλήματα των σύγχρονων πόλεων (στοιχείο ισότητας / δικαιοσύνης) στην περιφέρεια.
- Αξιοποίηση της τεράστιας δημοσιότητας και προβολής υπέρ του τουριστικού μας προϊόντος με νέους τρόπους και μεθόδους, παράλληλα με τα κλασικά μέσα.
- Αναζήτηση και αξιοποίηση νέων τουριστικών αγορών.
- Θέσπιση αναπτυξιακού νόμου, με πραγματικά κίνητρα για όλες τις τουριστικές δραστηριότητες.
Όσον αφορά την συνεισφορά των Ολυμπιακών Αγώνων στην προώθηση του τουρισμού, θα πρέπει να τονισθεί ότι οι Αγώνες του 1992 και του 2000 εκλαμβάνονται κατά γενική ομολογία ως παράδειγμα του πως μπορεί η διοργάνωση να αξιοποιηθεί προς όφελος του τουρισμού. Η Βαρκελώνη και το Σίδνεϊ είναι παράδειγμα επιτυχούς προβολής των πόλεων και των ευρύτερων περιοχών τους.
Προσέθεσε επίσης ότι "διάφορες μελέτες υπολογίζουν ότι η αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών και η προβολή της Ελλάδας μπορεί να αυξήσει της αφίξεις τουριστών από 13 εκατ. σε 20 εκατ. ετησίως, προς το τέλος της δεκαετίας". Αυτό μπορεί να γίνει με:
- Την δυναμική αύξηση του συνεδριακού και εκθεσιακού τουρισμού.
- Τον προγραμματισμό μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων παγκοσμίου ενδιαφέροντος.
- Την προσφορά ανταγωνιστικών πακέτων για τον τουρισμό σε ευρύτερο διάστημα από την συνηθισμένη τουριστική περίοδο (επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου) με την συνεχή εκμετάλλευση του οφέλους από τη διαφήμιση της χώρας ως τουριστικός προορισμός με αναβαθμισμένες υπηρεσίες και προϊόντα.
- Την ανάδειξη της Αθήνας και των άλλων Ολυμπιακών πόλεων ως προορισμού πόλεων (city breaks) λόγω της μικρής "χρονοαπόστασης" από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και της μεγάλης δεξαμενής πελατών τους.
- Την μελέτη δημιουργίας ενός Οργανισμού ή ενός Ιδρύματος Μεταολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, στα πρότυπα της Βαρκελώνης του 1992, που θα έχει σαν στόχο τον συντονισμό των δράσεων προβολής και οργάνωσης μαθητικών, αθλητικών και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων από όλο τον κόσμο στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις των Ολυμπιακών πόλεων στα πρότυπα της φιλοσοφίας του Ολυμπισμού και Πολιτισμού.
- Στο πλαίσιο αυτό μπορούν να οργανωθούν και να προβληθούν μαθητικά εκπαιδευτικά σεμινάρια, εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού. Επίσης, μέσα από το πλαίσιο αυτό μπορεί να χορηγηθούν και ανάλογες υποτροφίες στο εξωτερικό.
Τέλος, όσον αφορά το τμήμα του συνεδριακού τουρισμού, παρατήρησε ότι "το Σίδνεϊ, η Ατλάντα και η Βαρκελώνη πέτυχαν σημαντική αύξηση συνεδρίων τη χρονιά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, Το Σίδνεϊ μάλιστα, είχε αύξηση του αριθμού συνεδρίων κατά 34% από την ανάθεση, ακόμα της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων, ενώ η Βαρκελώνη είχε αύξηση του αριθμού διεθνών συνεδρίων της τάξης του 21% ετησίως στο διάστημα 1992-1997".
Στο σημείο αυτό επισήμανε ότι, "σήμερα έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες για ένα μεγαλύτερο κύμα τουριστικής ανάπτυξης. Το ζήτημα που εγείρεται, λοιπόν τώρα είναι πως αυτό θα κεφαλαιοποιηθεί και θα ενισχυθεί, ώστε να μην περάσει ανεκμετάλλευτο, αλλά αντιθέτως να μεταβληθεί από κύμα σε άλμα ανόδου, σε σταθερό βήμα ποιότητας, που θα αντέξει στο χρόνο".
Ο Υφυπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Αναστάσιος Λιάσκος, στο πλαίσιο της έκθεσης είχε σειρά επαφών με εκπροσώπους των σημαντικότερων ταξιδιωτικών οργανισμών της Βρετανίας, που διακινούν μαζικά τουρίστες προς την Ελλάδα, Συνομίλησε με παράγοντες της τουριστικής αγοράς, όχι μόνο της Βρετανίας αλλά γενικότερα της Ευρώπης και παραχώρησε συνέντευξη σε διάφορα ΜΜΕ του εσωτερικού και εξωτερικού.
|