Το οδικό δίκτυο της Εύβοιας έθεσε «υπό το μικροσκόπιο του» ο Βουλευτής Δημήτρης Πιπεργιάς πιέζοντας έτσι και με αυτό τον τρόπο την Κυβέρνηση και τις περιφερειακές υπηρεσίες για συντόμευση των διαδικασιών και ολοκλήρωση των μελετών των έργων οδοποιίας που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Είναι ενθαρρυντικό ότι από τις έγγραφες απαντήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ και των άλλων συναρμόδιων φορέων, προκύπτει ότι η πλειονότητα των μελετών των οδικών έργων της Εύβοιας βρίσκονται σε εξέλιξη ενώ σε αρκετά οδικά έργα οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκονται στο στάδιο δημοπράτησης. Επίσης έχουν εξασφαλισθεί οι πιστώσεις για την πλειονότητα των έργων από τον κρατικό προϋπολογισμό και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
Για την αποτίμηση της κατάστασης των μελετών των οδικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν προγραμματιστεί ο Δ. Πιπεργιάς κατέθεσε στη Βουλή 10 ερωτήσεις και έλαβε από το ΥΠΕΧΩΔΕ ισάριθμες απαντήσεις.
Συγκεκριμένα:
Για τον αυτοκινητόδρομο Σχηματάρι - Χαλκίδα, ο οποίος εντάχθηκε στο ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας μετά από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την Παρασκευή 24.10.03, έχουν εκπονηθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες και έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές διαδικασίες. Το έργο προϋπολογισμού 58.600.000 ευρώ προβλέπεται να δημοπρατηθεί μέχρι τέλους του 2003.
Για τις Παρακάμψεις Βασιλικού και Αμαρύνθου έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί οι απαραίτητες μελέτες και πρόσφατα έχει κατατεθεί για έλεγχο και έγκριση το κτηματολόγιο. Σύντομα ολοκληρώνεται η διαδικασία ανάθεσης για την εκπόνηση της μελέτης «Συμπληρωματικές μελέτες ολοκλήρωσης παράκαμψης Βασιλικού και Αμαρύνθου» με προϋπολογισμό 880.000 ευρώ. Για τις μελέτες αυτές έχουν εγκριθεί οι σχετικές πιστώσεις. Με την ολοκλήρωση των συμπληρωματικών μελετών το έργο θα δημοπρατηθεί.
Για την Παράκαμψη Ερέτριας έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί οι προκαταρτικές μελέτες αλλά υπολείπονται και άλλες μελέτες προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο. Η ανάθεση των υπολειπόμενων μελετών για την Παράκαμψη δεν δρομολογήθηκε λόγω προβλημάτων με την αρχαιολογία και έλλειψης πιστώσεων.
Για την Παράκαμψη Αλιβερίου στα πλαίσια της σύμβασης «Συμπληρωματικές μελέτες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Χαλκίδα - Λέπουρα - Κύμη» έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί οι προκαταρτικές μελέτες. Επίσης έχουν εκπονηθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και η Προμελέτη της οποίας η έγκριση συναρτάται απόλυτα από την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Επιπρόσθετα έχουν εγκριθεί οι απαιτούμενες πιστώσεις για την ολοκλήρωση των μελετών που προβλέπονται από την σύμβαση.
Για την Παράκαμψη Χαλκίδας μετά τη χρηματοδότηση του έργου από το ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας, έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικές μελέτες και δόθηκε εντολή στον ανάδοχο της εν ενεργεία Σύμβασης να εκπονήσει τις αναγκαίες μελέτες οδοποιίας για την κατασκευή ενός μόνο κλάδου για το τμήμα Αγ. Στέφανος έως και Νέα Αρτάκη. Για την ολοκλήρωση των μελετών που απαιτούνται εντάχθηκε στη ΣΑΜΠ 0563 της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας μελέτη με τίτλο «Συμπληρωματικές μελέτες της οδού Παράκαμψης Χαλκίδας - Ανισόπεδος κόμβος Χαραυγής» με προϋπολογισμό 1.467.000 ευρώ. Μετά την ολοκλήρωση των μελετών που αναμένονται να ολοκληρωθούν σύντομα θα προχωρήσει η διαδικασία δημοπράτησης του έργου.
Για το οδικό κομμάτι Ψαχνά - Στροφυλιά έχουν εκπονηθεί οι περισσότερες μελέτες. Δεν επαρκεί όμως το ποσό της σύμβασης για το ιδιαίτερα προβληματικό τμήμα του Παγώντα καθόσον προβλέπεται μεγάλη σήραγγα υψηλού κόστους. Για το λόγο αυτό η αρμόδια Δ/νση του ΥΠΕΧΩΔΕ έδωσε εντολή για την εκπόνηση τοπογραφικών εργασιών σε μήκος 7,6 χλμ. στο ορεινό τμήμα, πλην της σήραγγας με τις προσβάσεις της, που αναμένεται να υποβληθούν μέχρι 9.11.2003. Επίσης σε εκκρεμότητα είναι και η προτεινόμενη από την προκαταρτική μελέτη σήραγγα μήκους 2800μ. στο Αγιο με τις προσβάσεις της - μήκους 3,5χιλ. - το κόστος της οποίας ανέρχεται σε 2.000.000 Ευρώ.
Για το οδικό τμήμα Πευκί - Βασιλικά - Στροφυλιά, η μελέτη «Βελτίωση κατά τμήματα της οδού Πευκί - Βασιλικά - Στροφυλιά» είναι ενταγμένη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας προϋπολογισμού 435.534,45 Ευρώ. Έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί οι αναγνωριστικές μελέτες και η μελέτη προέγκριση χωροθέτησης. Η τοπογραφική αποτύπωση υποβλήθηκε την 14/7/2003. Η Δ/νουσα Υπηρεσία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας έδωσε εντολή στον ανάδοχο μελετητή για την εκπόνηση των μελετών της παράκαμψης Αγ. Αννας που κρίθηκε ως απαραίτητη λόγω των κατολισθητικών φαινομένων στην περιοχή. Ο προβλεπόμενος χρόνος εκπόνησης των υπολοίπων μελετών με βάση τη σύμβαση είναι 10 μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2004.
Για το οδικό κομμάτι Πολυπόταμος - Πόρτο Λάφια έχει συνταχθεί και εγκριθεί η μελέτη οδοποιίας και κτηματολόγιο της ζώνης οδού. Απαιτείται όμως η εκπόνηση συμπληρωματικών υποστηρικτικών μελετών προϋπολογιζόμενου κόστους 500.000 ευρώ. Αναμένεται η απόφαση του Περιφερειακού συμβουλίου ώστε να εξασφαλισθούν οι σχετικές πιστώσεις για την υλοποίηση της χρηματοδοτικής πράξης.
Για το οδικό τμήμα Διασταύρωση Πόρτο Λάφια - Διασταύρωση Μαρμαρίου έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των μελετών που απαιτούνται για την κατασκευή του έργου και έχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση. Έχει επίσης συνταχθεί το Τεχνικό Δελτίο Έργου και εκκρεμεί η ένταξη του στο Γ΄ ΚΠΣ προκείμενου να δημοπρατηθεί το έργο.
Για την Είσοδο Καρύστου με απόφαση της Περιφερείας Στερεάς Ελλάδας εντάχθηκε το έργο με τίτλο «Κάρυστος - Λέπουρα» προϋπολογισμού 4.000.000 Ευρώ. Η μελέτη, για την κατασκευή δύο γεφυρών προϋπολογιζόμενης αμοιβής 30.000 ευρώ, προκηρύχθηκε και ανατέθηκε, βρίσκεται όμως στη φάση της εκδίκασης των ενστάσεων. Οι πιστώσεις για τη μελέτη και το έργο έχουν εγκριθεί.
|