Ο πρώην βουλευτής ΣΥΝ Εύβοιας, Ευάγγελος Αποστόλου, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των κατοίκων της περιοχής Καμάρες Χαλκίδας κατά της εγκατάστασης κεραίας κινητής τηλεφωνίας από την COSMOTE στην περιοχή τους, προέβη στην παρακάτω δήλωση:
"Οι αντιδράσεις των κατοίκων, που βέβαια είναι γνώρισμα κι άλλων τοπικών κοινωνιών της χώρας μας είναι δικαιολογημένες και εδράζονται στα παρακάτω:
α. Δεν υπήρξε καμία συνεργασία της εταιρίας με το Δήμο Χαλκιδέων ώστε να αναζητηθεί από κοινού η καλύτερη χωροταξική λύση. β. Η τοποθέτηση της κεραίας επιχειρείται να γίνει μόνο με οικονομικά κριτήρια και όχι σε συνδυασμό τους και με περιβαλλοντικά και αισθητικά κριτήρια και γ. Στο φόβο από ενδεχόμενες επιπτώσεις της ακτινοβολίας των ραδιοσυχνοτήτων στην υγεία τους.
Και οι αντιδράσεις για τα θέματα υγείας είναι πιο ισχυρές όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση αλλά και γιατί δεν έχουν αποκλειστεί με απόλυτο και επιστημονικό τρόπο οι δυσάρεστες επιπτώσεις.
Μπορεί να λέει ο υπεύθυνος του γραφείου ακτινοβολιών της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας κ. Ευθύμιος Καραμπέτσος ότι "η ακτινοβολία ραδιοσυχνοτήτων θεωρείται ότι δεν είναι καρκινογόνα" ταυτοχρόνως όμως λέει ότι "δεν αποκλείεται να ευνοεί την ανάπτυξη όγκων που δημιουργήθηκαν από άλλη αιτία, πράγμα όμως που δεν έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής".
Για τη διάγνωση τέτοιων κινδύνων πραγματοποιούνται εκτεταμένες έρευνες παγκοσμίως και η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει δεσμευτεί ότι μόλις προκύψουν νέα δεδομένα θα αναθεωρήσει τις κατευθυντήριες γραμμές της.
Και γεννώνται τα ερωτήματα:
- Πώς με αυτές τις προϋποθέσεις να μην αντιδρά ο κάτοικος της περιοχής;
- Πώς μπορεί να βλέπει ο κάτοικος μιας συνοικίας μια κεραία -τεράστιο θηρίο- δίπλα στο σπίτι του σε απόσταση 10-15 μέτρων ή και 100 ακόμη και με διάχυτο το φόβο για τις επιπτώσεις στην υγεία της οικογενείας του να μην αντιδρά;
Πολλοί ίσως αναρωτηθούν πώς είναι δυνατόν να συμφωνώ με αντιδράσεις που αντιστρατεύονται την πρόοδο και την ανάπτυξη όταν μάλιστα γι' αυτό χρησιμοποιήθηκαν και οι μαθητές. Και βέβαια δεν είμαι αντίθετος με την πρόοδο και ούτε συμφωνών με την απώλεια έστω και μιας διδακτικής ώρας από τους μαθητές, για το σκοπό αυτό, πρέπει όμως όλα να γίνονται σωστά και κυρίως με σεβασμό στην ανθρώπινη ύπαρξη".
|