Την απουσία οργανωμένης διαφημιστικής υποστήριξης του Τουριστικού προϊόντος επισημαίνουν για πολλοστή φορά με επίκαιρη επερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή ο υπεύθυνος του Τομέα Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ευβοίας κ. Αναστάσιος Λιάσκος και οι Βουλευτές του κόμματος κ.κ. Σαλαγκούδης Γ., Φουντουκίδου Π., Αγγελής Α., Βαρβιτσιώτης Μ., Γκελεστάθης Ν., Δεικτάκης Γ., Καλογιάννης Σ., Καραμπινας Κ., Καρασμάνης Γ., Κιλτίδης Κ., Κοντός Α., Λεονταρίδης Θ., Μπασιάκος Ε., Νάκος Α., Παναγιωτόπουλος Π., Παπαδόπουλος Σ., Παπαθανασίου Ι., Πάππας Β., Παυλίδης Α., Πολύζος Ε., Σκρέκας Θ., Σπύρου Σ., Τασούλα Κ., Τζαμτζής Ι., Τσιαρτσιώνης Ν., Τσιπλάκης Κ., Τσίπρας Β., Φλωρίνης Α., Φωτιάδης Η..
Συγκεκριμένα όπως αναφέρουν οι Βουλευτές, ενώ επανειλημμένα και έγκαιρα είχαν επισημανθεί στη Κυβέρνηση τα ενδεχόμενα προβλήματα που θα αντιμετώπιζε ο Ελληνικός Τουρισμός εξ' αιτίας του βεβαρημένου διεθνώς κλίματος αλλά και από τον πόλεμο στο Ιράκ, με παράλληλη προτροπή για ένταση της διαφημιστικής καμπάνιας της χώρας στο εξωτερικό, δυστυχώς η Κυβέρνηση αδιαφόρησε και απεδείχθη εντελώς απροετοίμαστη για να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της φετινής χρονιάς, με αποτέλεσμα τη μείωση κρατήσεων, τις πιέσεις για μειώσεις τιμών, την πτώση εισοδήματος κ.λ.π..
Όσον αφορά στις κυβερνητικές τυμπανοκρουσίες για φιλόδοξα διαφημιστικά προγράμματα τη φετινή χρονιά με αυξημένη χρηματοδότηση και με προσωπική δέσμευση του κ. Σημίτη για παροχή επιπλέον 8 εκατομμυρίων ευρώ, οι Βουλευτές επισημαίνουν ότι παρότι πλησιάζουμε στο τέλος της τουριστικής περιόδου, δεν υφίσταται οργανωμένη προβολή της χώρας στο εξωτερικό, γεγονός που με αγωνιώδεις επιστολές τους έχουν επισημάνει όλα σχεδόν τα γραφεία του Ε.Ο.Τ. στο Εξωτερικό, ενώ σύμφωνα με διαχρονικές επισημάνσεις Τουριστικών φορέων της χώρας, ο επικοινωνιακός σχεδιασμός του τουριστικού μας προϊόντος είναι εντελώς πρόχειρος, αυθαίρετος, άκαιρος με μειωμένα κονδύλια και χωρίς έρευνα αγοράς, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζει κανείς ποιες είναι οι διαφημιστικές ενέργειες, με ποιο ύψος κονδυλίων ανά χώρα, σε ποια μέσα ενημέρωσης, πότε ξεκινούν, πότε κορυφώνονται και πότε τελειώνουν.
Σήμερα, όπως αναφέρουν οι επερωτώντες Βουλευτές, διαπιστώνεται ότι ο σχεδιασμός της διαφημιστικής καμπάνιας παραπέμπεται για να πραγματοποιηθεί μετά τη λήξη της τουριστικής περιόδου, ενώ όπως είναι γνωστό οι κρατήσεις πραγματοποιούνται, κατά το μεγαλύτερο μέρος στις αρχές κάθε χρόνου.
Έτσι παρουσιάζεται από την Κυβέρνηση μια ακόμη παγκόσμια πρωτοτυπία: Να πραγματοποιεί την όποια διαφημιστική εκστρατεία όταν όλοι οι άλλοι ανταγωνιστές έχουν τελειώσει τη δική τους και όταν όλοι οι υποψήφιοι πελάτες έχουν ήδη πάει στους προορισμούς που επέλεξαν και τώρα πλέον πολλοί εξ' αυτών έχουν ήδη επιστρέψει στη πατρίδα τους. Ως αξιοσημείωτο επίσης τονίζουν το γεγονός ότι δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα σύνδεση της προβολής του Τουρισμού με τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η ενέργεια αυτή, όπως φαίνεται θα πραγματοποιηθεί μετά τους Αγώνες!
Οι Βουλευτές επικαλούμενοι επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναφέρουν ότι η Ελλάδα εμφανίζει τη χαμηλότερη αυξητική τάση τουριστικής κίνησης ετησίως, (ποσοστό 1% στην περίοδο 1997-2001) μεταξύ των μεσογειακών ανταγωνιστριών χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ισπανία 7%, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία 4%),ενώ το 2002 παρουσιάζει πτώση που θα είναι πολύ μεγαλύτερη το 2003.
Καταλήγοντας οι Βουλευτές τονίζουν ότι η ανυπαρξία οργανωμένου επικοινωνιακού σχεδιασμού με συγκεκριμένους στόχους προβολής του τουριστικού μας προϊόντος έχει οδηγήσει σε παρατεταμένη κρίση το κλάδο του τουρισμού και έχει επιφέρει αλυσιδωτές επιδράσεις στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας, οι οποίες ήδη αποτυπώνονται με μείωση εσόδων στις τουριστικές περιοχές της Ελληνικής Περιφέρειας.
|