Την Κυβέρνηση καταγγέλλουν ως μοναδική υπεύθυνη για την εξαιρετικά δυσμενή εικόνα που παρουσιάζουν φέτος τα διάφορα μεγέθη που χαρακτηρίζουν το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, ο Υπεύθυνος του Τομέα Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ευβοίας κ. Αναστάσιος Λιάσκος και οι Βουλευτές του κόμματος κ.κ. Σαλαγκούδης Γ., Φουντουκίδου Π., Αγγελής Α., Βαρβιτσιώτης Μ., Γκελεστάθης Ν., Δεικτάκης Γ., Καλογιάννης Σ., Καραμπινας Κ., Καρασμάνης Γ., Κιλτίδης Κ., Κοντός Α., Λεονταρίδης Θ., Μπασιάκος Ε., Νάκος Α., Παναγιωτόπουλος Π., Παπαδόπουλος Σ., Παπαθανασίου Ι., Πάππας Β., Παυλίδης Α., Πολύζος Ε., Σκρέκας Θ., Σπύρου Σ., Τασούλα Κ., Τζαμτζής Ι., Τσιαρτσιώνης Ν., Τσιπλάκης Κ., Τσίπρας Β., Φλωρίνης Α., Φωτιάδης Η., με ερώτηση - αίτηση κατάθεσης εγγράφων που κατέθεσαν στη Βουλή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρουν οι Βουλευτές, ενώ επανειλημμένα και έγκαιρα είχαν επισημανθεί στη Κυβέρνηση τα ενδεχόμενα προβλήματα που θα αντιμετώπιζε ο Ελληνικός Τουρισμός εξ' αιτίας του βεβαρημένου διεθνώς κλίματος αλλά και από τον πόλεμο στο Ιράκ, με παράλληλη προτροπή για ένταση της διαφημιστικής καμπάνιας της χώρας στο εξωτερικό, δυστυχώς η Κυβέρνηση απεδείχθη εντελώς απροετοίμαστη για να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της φετινής χρονιάς, με αποτέλεσμα τη μείωση κρατήσεων, τις πιέσεις για μειώσεις τιμών, την πτώση εισοδήματος κ.λ.π..
Όσον αφορά στις κυβερνητικές τυμπανοκρουσίες για φιλόδοξα διαφημιστικά προγράμματα τη φετινή χρονιά με αυξημένη χρηματοδότηση και με προσωπική δέσμευση του κ. Σημίτη για παροχή επιπλέον 8 εκατομμυρίων, οι Βουλευτές επισημαίνουν ότι παρότι βρισκόμαστε στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, δεν υφίσταται οργανωμένη προβολή της χώρας στο εξωτερικό, γεγονός που με αγωνιώδεις επιστολές τους έχουν επισημάνει όλα σχεδόν τα γραφεία του Ε.Ο.Τ. στο Εξωτερικό, ενώ η όποια διαφημιστική παρουσία της χώρας γίνεται πρόχειρα, με ενέργειες και αναθέσεις της τελευταίας στιγμής, ασυντόνιστα και απρογραμμάτιστα. Αξιοσημείωτο δε είναι το γεγονός ότι δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα σύνδεση της προβολής του Τουρισμού με τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πολιτικής που ακολουθεί η Κυβέρνηση, οι Βουλευτές αναφέρουν την πρόσφατα εξαγγελθείσα διαφημιστική ενέργεια του Ε.Ο.Τ., ο οποίος σε συνεργασία με οίκο καλλυντικών θα συγχρηματοδοτήσει την παραγωγή μιάς νέας σειράς βερνικιών για νύχια η οποία θα φέρει την ονομασία Ελληνικών νησιών!!!
Τέλος οι ερωτώντες αφού τονίζουν ότι ουδείς γνωρίζει εκ των προτέρων ποιες είναι οι διαφημιστικές ενέργειες, με ποιο ύψος κονδυλίων ανά χώρα, σε ποια, μέσα ενημέρωσης, πότε ξεκινούν, πότε κορυφώνονται και πότε τελειώνουν, τη στιγμή μάλιστα που όλες οι ανταγωνίστριες χώρες έχουν εκτελέσει τη προγραμματισμένη διαφημιστική τους εκστρατεία από την αρχή του έτους, θέτουν στον Υπουργό Ανάπτυξης τα κάτωθι ερωτήματα:
Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο Υπουργός:
1) Ποιος είναι ο προγραμματισμός της διαφημιστικής μας καμπάνιας στο εξωτερικό, ποιό είναι το ύψος των κονδυλίων, πως επιμερίζεται ανά χώρα και σε ποια Μ.Μ.Ε.;
2) Από τον υφιστάμενο διαφημιστικό προγραμματισμό τι τμήμα έχει εκτελεσθεί, σε ποιες χώρες και τι ποσά έχουν δαπανηθεί;
3) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η φετινή διαφημιστική εκστρατεία σήμερα και πότε θα ολοκληρωθεί;
4) Θα εκπονηθεί σχέδιο σύνδεσης της τουριστικής προβολής της χώρας με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, και πότε;
5) Θα προχωρήσει η Κυβέρνηση σε ολοκληρωμένο επικοινωνιακό σχεδιασμό με πρόγραμμα, στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα;
Επίσης ζητείται να κατατεθούν στη Βουλή:
1) Το σχέδιο του φετινού προγραμματισμού της διαφημιστικής καμπάνιας στο εξωτερικό, το ύψος των κονδυλίων, ο επιμερισμός τους ανά χώρα - στόχο, τα ποσά που έχουν δαπανηθεί, ποιο τμήμα του προγράμματος έχει εκτελεστεί και ποιο υπολείπεται προς εκτέλεση. Τα έγγραφα που αποδεικνύουν σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαφημιστική εκστρατεία και το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης της.
|