Δυο τροπολογίες θα υποστηρίξει ο Δημήτρης Πιπεργιάς την Τετάρτη 11 Ιουνίου, κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων "Μητρώα Μελετητών, ανάθεση και εκπόνηση μελετών και παροχή συναφών υπηρεσιών".
Η πρώτη αφορά πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το όποιο κάνοντας χρήση του άρθρο 24 του Ν. 1650/1986 έκρινε ως μη νόμιμη την ανανέωση της άδειας και των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας βιομηχανικής εγκατάστασης με το σκεπτικό ότι η περιοχή δεν είχε προηγουμένως χαρακτηρισθεί ως ζώνη παραγωγικών και βιομηχανικών δραστηριοτήτων οδηγώντας την τελικά στο κλείσιμο. Η απόφαση αύτη του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο Δημήτρης Πιπεργιάς, ναρκοθετεί επικίνδυνα την ανάπτυξη των περιοχών στις οποίες δεν έχουν εγκριθεί χωροταξικοί σχεδιασμοί, δεν έχουν καθορισθεί ζώνες παραγωγικών και βιομηχανικών δραστηριοτήτων και δεν έχουν εκδοθεί τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα αφού δημιουργεί δεδικασμένο και καμία άδεια εγκατάστασης δεν θα είναι νόμιμη.
Η δεύτερη αφορά τα όρια δόμησης στα παρλιακά οικόπεδα και συγκεκριμένα στην περίπτωση που μεταξύ του οικοπέδου και του αιγιαλού μεσολαβεί δρόμος. Σημειώνεται ότι πριν από την ισχύ του άρθρου 8 του Ν. 2971/2001, στα εκτός σχεδίου παραλιακά οικόπεδα, εφ' όσον μεταξύ αυτών και της θάλασσας υπήρχε χαρακτηρισμένος δρόμος (εθνικός, επαρχιακός, δημοτικός ή πρωτεύων κοινοτικός) οι άδειες σ΄ αυτά εκδίδονταν άσχετα με τον καθορισμό ή όχι της γραμμής του αιγιαλού, άλλά με τήρηση των υποχρεωτικών αποστάσεων από τον άξονα του δρόμου. Η προαναφερόμενη διαδικασία δεν προέκυπτε από την επιταγή νόμου για την δόμηση παρά τον αιγιαλό, αλλά από εγκυκλίους του Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων που εκδόθηκαν για να διευκρινίσουν αυτή την διαδικασία.
Ο Δημήτρης Πιπεργιάς επισημαίνει ότι δεν προκύπτει επιβάρυνση για τον αιγιαλό αφού ήδη υπάρχει ο οδικός άξονας, οι περιφράξεις τοποθετούνται μετά το όριο απαλλοτρίωσης και τα κτίρια στις αποστάσεις που προβλέπονται από το ΠΔ 209/98. Ακόμα δεν επηρεάζεται η συνέχεια του αιγιαλού και η απρόσκοπτη πρόσβαση σ' αυτόν.
Το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο είναι έργα που καθορίζουν την περιοχή, υπογραμμίζει ο Δημήτρης Πιπεργιάς, η επιρροή τους ή μη στον αιγιαλό είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τους ιδιοκτήτες των παρακειμένων ακινήτων.
Συγκεκριμένα ο Δημήτρης Πιπεργιάς στην πρώτη τροπολογία που κατέθεσε από κοινού με τον Βουλευτή κ. Γεώργιο Παπαγεωργίου προτείνει μέχρι να καθορισθούν ζώνες ανάπτυξης παραγωγικών δραστηριοτήτων όπως προβλέπονται με το άρθρο 24 του νόμου 1950/86 και τα σχετικά προεδρικά διατάγματα η εγκατάσταση βιομηχανικών ή βιοτεχνικών επιχειρήσεων να είναι επιτρεπτή σε όσες περιοχές δεν απαγορεύεται ρητώς η συγκεκριμένη χρήση εφαρμοζομένων κατά το λοιπόν οι διατάξεις του νόμου 2516/1997.
Όσων αφορά την δόμηση από την ακτογραμμή ο Δημήτρης Πιπεργιάς προτείνει εφ' όσον μεταξύ οικοπέδου και ακτογραμμής μεσολαβεί Εθνική, Επαρχιακή ή κυριοτέρα Δημοτική οδός, να μην απαιτείται ο καθορισμός του αιγιαλού πριν από την έκδοση οικοδομικής αδείας σ' αυτό και οι οικοδομές να τοποθετούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 209/98.
|