Το πρόγραμμα «TUTOR», που εντάσσεται στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Leonardo Da Vinci (E/98/1/61391/PI/III.3.Α/FPI), άρχισε το 1998 και ολοκληρώνεται το 2001. Χώρες που συμμετέχουν είναι οι: Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Αυστρία & Σουηδία. Από την Ελλάδα συμμετέχει το ΚΕΚ ΚΡΟΝΟΣ & η IDEC.
Στόχος του προγράμματος είναι να παρέχει νέες λύσεις που θα συμπληρώνουν τα υπάρχοντα συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στις χώρες της Ε.Ε. Η καινοτομία του προγράμματος βασίζεται τόσο στην επιλογή της ομάδας-στόχου, όσο και στην πιλοτική εφαρμογή διαχωρισμού των εταίρων σε οργανισμούς «εκπαιδευτές-tutors» και οργανισμούς «μαθητές-pupils» μέσω ενός Ευρωπαϊκού δικτύου επικοινωνίας.
Ο προσδιορισμός των αναγκών για εκπαίδευση βασίστηκε στην εμπειρία που προέκυψε από το πρόγραμμα «SELF», στην εμπειρία των εταίρων που παίρνουν μέρος στα κοινωνικο- εκπαιδευτικά προγράμματα, στη μελέτη διαφόρων εκδόσεων που αναφέρονται στη Ευρωπαϊκή πολιτική σε θέματα επαγγελματικής απασχόλησης και εκπαίδευσης, καθώς επίσης στη μελέτη προγραμμάτων που αναπτύχθηκαν στις χώρες των εταίρων.
Η πρωτοβουλία δράσεων του προγράμματος «SELF» έχει επικεντρωθεί στην προετοιμασία, πιλοτική δοκιμή και μετάδοση ενός εκπαιδευτικού μοντέλου για προώθηση στην απασχόληση σε ομάδες γυναικών με εξαρτώμενα πρόσωπα, κάνοντας ορατές εννοιολογικές απόψεις και μεθοδολογικά στοιχεία που προσδιορίζουν αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Επίσης στην ελαχιστοποίηση των δυσκολιών που εκφράζονται στην προσπάθεια των ανέργων γυναικών με εξαρτώμένα πρόσωπα για την ένταξη στην αγορά εργασίας εξ αιτίας έλλειψης εκπαιδευτικής και επαγγελματικής εμπειρίας και αναβαθμισμένων προσόντων.
Όσον αφορά τα γενικά συμπεράσματα το πρόγραμμα «SELF» έδειξε τη σημασία μεταβλητών όπως (α) η αβεβαιότητα της ύπαρξης κοινωνικών υποστηρικτικών δικτύων, (β) έλλειψη ικανοτήτων σε τεχνικές ενεργητικής αναζήτησης απασχόλησης (γ) η βαθμιαία μείωση της αυτοπεποίθησης και της πίστης στις δυνατότητές τους προκειμένου να βρουν μια δουλειά. Αυτές οι μεταβλητές χαρακτηρίζουν την ομάδα στόχο του προγράμματος «SELF» δηλαδή τις γυναίκες με εξαρτώμενα μέλη που κινδυνεύουν να αποκλειστούν κοινωνικά.
Η σημασία της ολοκληρωμένης προσέγγισης είναι μεγάλη γιατί παρέχει ένα όχημα για την εξυπηρέτηση των αναγκών της ομάδας στόχου παίρνοντας υπόψη κοινωνικο-εκπαιδευτικά, ψυχο-κοινωνικά θέματα όπως επίσης και θέματα απασχόλησης. Το εκπαιδευτικό μοντέλο βασίστηκε στη προσφορά εκπαιδευτικών εμπειριών που θα βελτίωναν την κοινωνική κατάσταση και τη κατάσταση απασχόλησης των μελών της ομάδας στόχου προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αγοράς προσφέροντας τα απαιτούμενα πιστοποιημένα προφίλ απασχόλησης.
|