Την Κυριακή 16 Ιανουαρίου, στις 10.30 π.μ. συγκλήθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο Κύμης-Αλιβερίου μετά από αντίστοιχη πρόσκληση του προέδρου κ. Αγγέλου Ποθητάκη προς τα μέλη του Συμβουλίου στην οποία παρευρέθηκαν όλα τα μέλη πλην της τέως Δημάρχου Ταμυνέων κας Καράπα Κατερίνας.
Ο Δήμαρχος ανοίγοντας την συζήτηση εξέθεσε τα πεπραγμένα των πρώτων εργάσιμων ημερών της νέας Δημοτικής Αρχής και αναφέρθηκε στα προβλήματα που πρέπει να λυθούν άμεσα.
Ο Δήμαρχος κ. Θωμάς ανέφερε: "Στο νέο και μεγάλο σε έκταση Δήμο Κύμης Αλιβερίου τα προβλήματα που πρέπει να λυθούν και τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν αμέσως είναι ατέλειωτα.
Όμως έχει γίνει ήδη πολλή και καλή δουλειά και μόλις μέσα σε ελάχιστες μέρες εντατικής προσπάθειας και καλής προετοιμασίας, πολλά πράγματα ήδη άλλαξαν.
Το κυριότερο είναι ότι αντιμετωπίστηκε το οικονομικό έμφραγμα που προκάλεσαν σε βάρος του νέου Δήμου οι πράξεις και οι παραλείψεις της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής του Δήμου Ταμυνέων στο Αλιβέρι.
Αμέσως, με την πρώτη ημέρα της ανάληψης της Διοίκησης από την νέα Δημοτική Αρχή, έγιναν κατασχέσεις στις Τράπεζες σε βάρος όλων των λογαριασμών του νέου Δήμου Κύμης - Αλιβερίου, σε εκτέλεση παλαιότερων Δικαστικών αποφάσεων εναντίον του τέως Δήμου Ταμυνέων, συνολικού ποσού άνω του 1.000.000 ευρώ.
Ο Δήμος δεν θα μπορούσε πλέον να κάνει καμία απολύτως πληρωμή. Θα έπρεπε ουσιαστικά να αναστείλει κάθε λειτουργία".
Ο Δήμαρχος, όπως αναφέρεται, όχι μόνο ήλθε σε συνεννόηση με τους πιστωτές και κατάφερε να αρθούν οι κατασχέσεις, αλλά και πέτυχε τον περιορισμό των τόκων των απαιτήσεων, με τη συμφωνία όχι μόνο περικοπής ποσού περίπου 500.000 ευρώ εκ των απαιτήσεων προς όφελος του Δήμου, αλλά και την τμηματική καταβολή του υπολοίπου χρέους τα επόμενα δύο χρόνια.
Επίσης:
Έγινε η ηλεκτρονική σύνδεση όλων των Δημοτικών Ενοτήτων και ήδη λειτουργεί ενιαίο Πρωτόκολλο, Δημοτολόγιο και Οικονομικό πρόγραμμα.
Όλα τα θέματα που απασχολούν το Δήμο, όλες οι αποφάσεις και όλες οι δραστηριότητες ήδη αναρτώνται στο Διαδίκτυο στη νέα ιστοσελίδα του Δήμου Κύμης - Αλιβερίου, (www.kimis-aliveriou.gr), που ήδη βρίσκεται στην τελική φάση ολοκλήρωσής της και έχει στόχο την εξασφάλιση της ενημέρωσης του πολίτη και τη διαφάνεια της διοίκησης.
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες προχωρά η οργάνωση και μηχανοργάνωση του Δήμου. Επίσης γίνονται οι απαραίτητες τοποθετήσεις και μετακινήσεις του προσωπικού και συμπληρώνεται η ίδρυση και η στελέχωση των υπηρεσιών του διευρυμένου Δήμου.
Αντιμετωπίστηκε και λύθηκε το έντονο πρόβλημα της απομάκρυνσης των σκουπιδιών ιδιαίτερα στην πόλη του Αλιβερίου που με αποκλειστική ευθύνη της προηγούμενης αρχής (καθώς είχαν ακινητοποιηθεί τα οχήματα από έλλειψη συντήρησης, επισκευών, ανταλλακτικών, καυσίμων και προσωπικού), είχαν συσσωρευθεί στους δρόμους της πόλης και τις παραλίες.
Η προσπάθεια έγινε ακόμη πιο δύσκολη και από το γεγονός της μη ύπαρξης του απαραίτητου προσωπικού.
Στη συνέχεια συζητήθηκαν τα θέματα της ημερήσιας Διάταξης και οι σχετικές αποφάσεις δημοσιεύονται στις αντίστοιχες ιστοσελίδες του Δήμου.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως σε τρία θέματα.
Το οικονομικό πρόβλημα που δημιούργησαν οι κατασχέσεις στους λογαριασμούς χρηματοδότησης του Δήμου.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε τονίστηκαν τα εξής:
"Η πρώτη κατάσχεση έγινε από την οικογένεια Μπιμπίκα, όπως έκριναν τα δικαστήρια, κληρονόμων του άτυχου νέου που σκοτώθηκε το 1995 με υπαιτιότητα του τότε Δήμου.
Η τελεσίδικη απόφαση του Δικαστηρίου επιδίκασε υπέρ των κληρονόμων το ποσό των 432.762 ευρώ πλέον τόκων και εξόδων. Η προηγούμενη δημοτική Αρχή έκανε ένα διακανονισμό καταβολής του χρέους και κατέβαλε τμηματικά έναντι αυτού του χρέους ποσό 238.227,25 ευρώ.
Αθέτησε όμως την συμφωνία που είχε επικυρώσει μάλιστα και το Δημοτικό Συμβούλιο με την 65/2009 απόφασή του, και οι κληρονόμοι προέβησαν νομίμως σε κατάσχεση των λογαριασμών του νέου Δήμου για το ποσό των 664.225,92 ευρώ, καθώς συμπεριλήφθηκαν νόμιμοι τόκοι και δαπάνες 15 ετών.
Μετά από άμεση και προσωπική συνάντηση του Δημάρχου με τους κληρονόμους και τους Δικηγόρους τους, το χρέος περιορίστηκε στο ποσό των 283.000 ευρώ, καταβλητέο σε δόσεις μέχρι τέλος του 2012. Με αυτό τον τρόπο η ωφέλεια που προέκυψε για το Δήμο ανέρχεται σε περισσότερα από 400.000 ευρώ, αν συνυπολογιστούν οι επιπλέον τόκοι.
Τόσο ο Δήμαρχος όσο και τα μέλη του Συμβουλίου εκθείασαν την στάση της οικογένειας Μπιμπίκα που σε αυτή την δύσκολη περίσταση βοήθησαν τον Δήμο να αντεπεξέλθει στην οικονομική δυσκολία που αντιμετώπισε.
Οι εκπρόσωποι της οικογενείας δήλωσαν ότι εκείνο που τους αρκούσε και ήθελαν, ήταν μια προσωπική επαφή με την Δημοτική Αρχή, πράγμα που αρνιόταν να κάνει η προηγούμενη. Από το πρόσωπο, την συμπεριφορά και τη στάση του Δημάρχου βρήκαν την αναγνώριση, την ηθική συμπαράσταση και εγγύηση που ζητούσαν.
Η δεύτερη κατάσχεση έγινε από την εταιρία ΑΝΑΠΛΑΣΕΩΝ ΑΤΕ για ποσό 371.994,21 ευρώ. Η απαίτηση αφορά χρέος του τέως Δήμου Ταμυνέων από την εκτέλεση του έργου ανάπλασης Καράβου Αλιβερίου, που έγινε πριν 10 χρόνια.
Με ενέργειες του Δημάρχου συμφωνήθηκε ο περιορισμός της απαίτησης στο ποσό των 270.000 ευρώ και η καταβολή του ποσού με δόσεις, μέχρι τον Ιούνιο 2012. Ετσι ο Δήμος ωφελήθηκε και εξοικονόμησε ποσό άνω των 102.000 ευρώ.
Η τρίτη κατάσχεση έγινε από τον Δημήτριο Παπαδημητρίου σε εκτέλεση απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά επί ποσού 75.706,29 ευρώ.
Με παρέμβαση του Δημάρχου συμφωνήθηκε η άμεση άρση της κατάσχεσης και ο περιορισμός της απαίτησης στο ποσό των 60.973,03 ευρώ. Ετσι ο Δήμος ωφελήθηκε και εξοικονόμησε ποσό άνω των 14.733,26 ευρώ.
Οπως προκύπτει από τα ανωτέρω ποσά ο Δήμος ωφελήθηκε περισσότερα από 500.000 ευρώ, σε μια εποχή που η χρηματοδότηση γίνεται όλο και πιο δύσκολη για τους Δήμους".
Προσλήψεις στον τομέα καθαριότητας
Το οξύ πρόβλημα έλλειψης προσωπικού καθαριότητας, από την λήξη των συμβάσεων 7 εργαζομένων στην καθαριότητα και την αδυναμία άμεσης πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, που καθυστέρησε με ευθύνη της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής ήταν το δεύτερο θέμα που απασχόλησε τη συνεδρίαση.
Το συμβούλιο τελικά αποφάσισε να προβεί αμέσως στην πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου διάρκειας δύο μηνών, και συγκεκριμένα δύο οδηγών και πέντε εργατών αποκομιδής απορριμμάτων, για να μην κινδυνεύσει με διακοπή η λειτουργία της αντίστοιχης υπηρεσίας και το πρόγραμμα του Δήμου.
Κατάργηση της Εταιρείας Ύδρευσης Αποχέτευσης Κονιστρών
Το ζήτημα της κατάργησης της ΔΕΥΑΚ (εταιρεία ύδρευσης αποχέτευσης Κονιστρών) η οποία ποτέ δεν λειτούργησε στην πράξη και η αναπλήρωση των παραιτηθέντων Προέδρου και Αντιπροέδρου της Διοίκησης της ΔΕΥΑ (Εταιρεία ύδρευσης - Αποχέτευσης Αυλωναρίου) ήταν μεταξύ των θεμάτων της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Την συνεδρίαση παρακολούθησαν και σύμβουλοι πολλών τοπικών δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων και πλήθος πολιτών.
Επισημάνθηκε δε για μια φορά ακόμη η στενότητα του χώρου που φιλοξενεί τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και των δημοτικών υπηρεσιών, και το επείγον της επίλυσης του προβλήματος όσο το δυνατόν συντομότερα.
Η συνεδρίαση έληξε με την υπογραφή του βιβλίου των πρακτικών των συνεδριάσεων εκ μέρους των Συμβούλων.