Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2003, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη όλων των βασικών φορέων, Νομαρχιακού Επιπέδου της Εύβοιας, με την συμμετοχή όλων των βουλευτών και τον πολιτικών κομμάτων στο Νομό.
Από όλους τους συμμετέχοντες τονίστηκε για ακόμα μία φορά, το απαράδεκτο οδικό δίκτυο του Νομού και η απουσία υποδομών σ' όλους τους τομείς.
Είναι κοινή διαπίστωση όλων, ότι παρά τις προσπάθειες, δεν βελτιώνεται η οικονομική κατάσταση και δεν αντιμετωπίζεται η υψηλή ανεργία, επειδή δεν υπάρχουν οι απαραίτητες και κατάλληλες υποδομές.
Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί, για την κατασκευή του βασικού οδικού δικτύου, του Νοσοκομείου κ.λ.π.
Ήδη βρισκόμαστε στο 3° έτος του Γ'Κ.Π.Σ. και διαπιστώνουμε ότι οι μελέτες καθυστερούν, ενώ ουσιαστικά δεν έχει δημοπρατηθεί κανένα μεγάλο έργο στο Νομό.
Υπάρχει έντονη ανησυχία ότι θα περάσει και το τρίτο Κ.Π.Σ. και πάλι η Εύβοια θα μείνει με το οδικό δίκτυο της 10ετίας του 50 και χωρίς τις υπόλοιπες αναγκαίες υποδομές, ενώ τεράστιοι πόροι διατίθενται στο λεκανοπέδιο και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Η προϊστορία και κάποια πρόσφατα δείγματα αντιμετώπισης μας δεν προοιωνίζονται καλές εξελίξεις για την πορεία των προβλημάτων του Νομού.
Ειδικότερα: Από το Β' Κ.Π.Σ. η Εύβοια δεν πήρε δραχμή από τα τομεακά προγράμματα για τις μεγάλες ελλείψεις που έχει. Ακόμα και στην κατανομή του ΠΕΠ αδικήθηκε κατάφορα.
Αν και αντιπροσωπεύει το 36% του πληθυσμού της περιφέρειας, με υψηλή ανεργία απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, τελικά στην κατανομή έμεινε κάτω του 30%.
Εύλογα αναρωτιόμαστε, τα τομεακά προγράμματα, αφορούν μονίμως στο λεκανοπέδιο και σε άλλες περιοχές της χώρας, ποτέ στην Εύβοια; Από το ΠΕΠ πάντα μας αφαιρούνται σημαντικά ποσά. Τελικά πότε και πως θα λυθούν τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε; Πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι και η Εύβοια αποτελεί τμήμα του ελληνικού χώρου. Πρόσφατα είχαμε πολύ σοβαρές καταστροφές, που συνολικά ξεπερνούν τα 70 εκ. ευρώ.
Το κυβερνητικό κλιμάκιο ανακοίνωσε περίπου 22 εκ. ευρώ για το εθνικό, το επαρχιακό οδικό δίκτυο και για τα προβλήματα στους δήμους. Τελικά για το επαρχιακό δίκτυο και τους χείμαρρους ήρθαν 4 εκ. ευρώ λιγότερα (προϋπολογισμός).
Επίσης πρόσφατα σε ευρεία σύσκεψη συμφωνήθηκε, η αύξηση του προϋπολογισμού του ΕΑΠΝΑ, από 13 στα 20 δις δρχ. μέχρι το 2006. Ήδη για το 2003 έχει ανακοινωθεί όριο πληρωμών 9 εκ. ευρώ. Το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών απέρριψε τις προτάσεις νέων έργων και μελετών, χωρίς να δώσει καμία εξήγηση.
Με αυτές τις ανακολουθίες δεν μπορεί να υπάρχει εμπιστοσύνη για οτιδήποτε.
Για όλους τους πιο πάνω λόγους, οι εκπρόσωποι των φορέων της Εύβοιας, αποφάσισαν και διεκδικούν:
Την ένταξη των πιο κάτω τμημάτων των βασικών οδικών αξόνων της Εύβοιας στο Εθνικό Σκέλος του Γ. Κ.Π.Σ.
- Σχηματάρι - Χαλκίδα
- Γέφυρα Χαλκίδας
- Παράκαμψη Χαλκίδας
- Χαλκίδα - Ψαχνά - Ιστιαία
- Χαλκίδα - Κύμη,
Για την κατανομή του ΠΕΠ θα πρέπει να συνεκτιμηθούν η ανεργία και φυσικά η ανυπαρξία υποδομών και πρέπει να ενταχθούν τα πιο κάτω έργα οδοποιίας:
α. Να ολοκληρωθούν τα έργα οδοποιίας που είχαν αρχίσει από το Β' Κ.Π.Σ:
- Παράκαμψη Λ. Αιδηψού
- Κάρυστος - Λέπουρα
- Στρόπωνες - Μετόχι
β. Να κατασκευαστούν τα εξής έργα οδοποιίας εκτός βασικών αξόνων:
- Αγ. Νικόλαος - Γιάλτρα - Λιχάδα
- Αγδίνες - Παπάδες
- Πρατήριο - Κόμβος Λίμνης
- Προκόπι - Πήλι
- Ψαχνά - Αγ. Σοφία - Λιμνιώνας
- Μακρυκάπα - Πάλιουρας - Καθενοί
- Θεολόγος - Στενή
- Βαθύ - Ριτσώνα
- Ωρολόγι - Κονίστρα
- Κριεζά - Πετριές - Αγ. Απόστολοι
- Στύρα - Ν. Στύρα
Αλλες αναγκαίες υποδομές
Λιμενικά Έργα
- Λιμάνι Χαλκίδας (Μελέτη)
- Λιμάνι Κύμης
- Λιμάνι Μαντουδίου
- Λιμάνι Καρύστου
- Λιμάνι Αλιβεριου
- Λιμάνι Μαρμαρίου
Αλιευτικά Καταφύγια
- Ν. Αρτάκης
- Αγ. Γεωργίου Λιχάδας
- Ηλίων
- Αμυγδαλιάς κ.λ.π.
Φράγματα
- Κύμης (ολοκλήρωση - δίκτυα)
- Ψαχνών
- Σκύρου
- Λήλαντα (Μελέτη)
Βιομηχανικές Υποδομές
- ΒΙΟΠΑ Χαλκίδας (ολοκλήρωση)
- ΒΙΟΠ ΣΤΟ Μαντοϋδι & Αλιβέρι
- ΒΙΠΕ Ριτσώνας
Ενέργεια
Εκσυγχρονισμός και ανάπτυξη του Ενεργειακού Κέντρου Αλιβερίου
Νέα μονάδα στο Αλιβέρι (κυβερνητική δέσμευση)
Φυσικό αέριο στην Χαλκίδα και στο Αλιβέρι και για βιομηχανική χρήση
Εκσυγχρονισμός - στήριξη κλιμακίου Μεταλλικών Κατασκευών (πρ. Λιγνιτωρυχείο Αλιβερίου)
Χωροθέτηση νέων Αιολικών Πάρκων σε συνεργασία με την Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ώστε να μη λειτουργούν ανασταλτικά στην ανάπτυξη άλλων τομέων της οικονομίας.
Τουρισμός
- Να αρθούν για την Εύβοια οι περιορισμοί των 3 χλμ. από τις ακτές αφσύ με αυτό ουσιαστικά αποκλείεται ο Νομός από την στήριξη της τουριστικής ανάπτυξης.
Χώροι ΥγειονομικήςΤαφής Απορριμμάτων(ΧΥΤΑ)
Βόρειας Εύβοιας (έχει ενταχθεί)
Κεντρικής Εύβοιας
Νότιας Εύβοιας
Σκύρου
Σχολικά Κτίρια
- 24ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας
- 26ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας
- Δημοτικό Σχολείο Δήμου Διρφύων
- Δημοτικό Σχολείο Δήμου Καρύστου
Αλλες Προτεραιότητες
- Δημοπράτηση του Νοσοκομείου το συντομότερο
- Πανεπιστημιακές Σχολές στην Χαλκίδα από το υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο
- Ινστιτούτο Γ.Ν. Παπανικολάου
- Αναστήλωση και αξιοποίηση του Αρχαίου θεάτρου Ερέτριας
- Προώθηση του προαστειακού σιδηροδρόμου
- Απολιθωμένο Δάσος Κερασιάς
- Ενταξη στα ΟΠΑΑΧ της Βόρειας Εύβοιας και της Σκύρου
|