Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Κοινός νους και Δημόσια (;) έργα

Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2010, 12:12
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα




-
- - -

Αρθρο του Απόστολου Στεργίου,
μέλος των Ενεργών Πολιτών Εύβοιας
[email protected]

Στις 9 Δεκεμβρίου διάβασα μία ανακοίνωση στη διαδικτυακή σελίδα servitoros.gr για διαγωνισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας προκήρυξης έργου, βελτίωση οδού Αγιος Νικόλαος- Γιάλτρα-Αγιος Γεώργιος Λιχάδας με παράκαμψη Γιάλτρων για την παράκαμψη των Γιάλτρων (τμήμα παράκαμψη Γιάλτρων) προϋπολογισμός 10,5 εκατομμυρίων.

Αυτή η ανακοίνωση στάθηκε αφορμή για αυτό το άρθρο μου, καθώς μου έφερε στο νου και άλλα δημόσια έργα που έγιναν και γίνονται στην Εύβοια.

Σκεπτόμενος καλοπροαίρετα και με τον ''κοινό νου'' θεώρησα, ότι σε αυτούς τους δύσκολους οικονομικούς καιρούς που διανύουμε, τα έργα που έγιναν και γίνονται λογικά θα αποφασίζονται με βάση συγκεκριμένες προτεραιότητες, μιας και χρήματα δεν περισσεύουν από καμιά κρατική υπηρεσία. Παραδείγματος χάριν, απλά και αυτονόητα, θαρρώ, κριτήρια είναι το πόσους πολίτες εξυπηρετεί το κάθε έργο, ή αν βοηθάει στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής.

Ας πάρουμε, όμως, για παράδειγμα το συγκεκριμένο έργο με κόστος 10.500.000 ευρώ το οποίο εξυπηρετεί δύο χωριά και τρεις οικισμούς, που σύμφωνα με την απογραφή του 2001 έχουν:

  • Λουτρά Γιάλτρων: 54 κάτοικοι
  • Γρεγολίμανο: 1 κάτοικος
  • Κοκκινιάς: 7 κάτοικοι
  • Αγιος Γεώργιος: 794 κάτοικοι
  • Λιχάδα: 240 κάτοικοι
  • Σύνολο: 1096 κάτοικοι

Θα δαπανηθούν δηλαδή 10.500.000 ευρώ για περίπου 1000 κατοίκους!

Ας δούμε τώρα και κάποια άλλα έργα:

  • 1. Θεολόγος- Ερέτρια, δρόμος 13 χιλιομέτρων μέσα από βουνά τι κόστος και πόσους εξυπηρετεί το χρόνο; 'Αγνωστο. Ας μας πουν.
  • 2. Πεζογέφυρα Νομαρχιακού μεγάρου Εύβοιας κόστους 1.090.000. Πόσους εξυπηρετεί;
  • 3. Παράκαμψη Βασιλικού, το κόστος δεν το γνωρίζω, σίγουρα δε θα είναι μικρό. Όσον αφορά στη χρησιμότητα του έργου, λογικά είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών και των παραθεριστών της Νότιας Εύβοιας.

Το ερώτημα είναι πως θα γίνει αυτό, αφού μετά την παράκαμψη Βασιλικού (με το καλό να γίνει) ερχόμαστε προς την Χαλκίδα και εκεί αντιμετωπίζουμε ένα άλλο ζήτημα.

Για την είσοδο στην Χαλκίδα από τη Νότια Εύβοια περνάμε από τα φανάρια του Αγίου Στεφάνου, όπου ιδίως μετά από Σαββατοκύριακο συναντάμε μία ουρά τριών, τεσσάρων χιλιομέτρων. Αρα, τα δέκα λεπτά που θα κερδίζει ο κόσμος από την παράκαμψη του Βασιλικού θα γίνονται μισή ώρα καθυστέρηση στα φανάρια του Αγίου Στεφάνου!

Η δημιουργία ενός κόμβου στο σημείο είναι παλλαϊκή απαίτηση όλων σχεδόν των Ευβοέων και των παραθεριστών μας. Οι πολίτες που μετακινούνται καθημερινά προς τα ΚΤΕΛ ή προς την Αρτάκη αντιμετωπίζουν μεγάλη ταλαιπωρία σ' αυτό το σημείο. Και ας μην ξεχνάμε ότι όλα τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και όλα τα ι.χ επιβατηγά που φεύγουν προς την Χαλκίδα ή την Αθήνα παραβιάζουν διπλή διαχωριστική γραμμή, με μεγάλες πιθανότητες να προκληθεί σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Γιατί η τροχαία Χαλκίδας δεν έχει κάνει τίποτα γι' αυτό τόσα χρόνια;

Η παράκαμψη στη διαδρομή Χαλκίδας-Νέας Αρτάκης είναι ένα έργο μείζονος σημασίας για τη βελτίωση της καθημερινότητα πολλών πολιτών και την ανάπτυξη ολόκληρης της Εύβοιας. Ειδικά το καλοκαίρι, για να περάσει κανείς τη Νέα Αρτάκη χρειάζεται τουλάχιστον μία ώρα. Γιατί το έργο αυτό έχει μπει σε δεύτερη και τρίτη μοίρα;

Το έργο αυτό είναι μεγάλο και σίγουρα δαπανηρό αλλά μήπως όμως κάποια στιγμή πρέπει να μπουν προτεραιότητες για τις πραγματικές ανάγκες της Εύβοιας. Σε αυτή την δύσκολη εποχή που τα χρήματα είναι λιγοστά, όπως με θλίψη μας πληροφορούν οι υπεύθυνοι της νομαρχίας (τώρα της περιφέρειας) ας φανούν για μια φορά πραγματική πατριώτες.

Να μην ξοδεύουν τα λιγοστά πλέον χρήματα της χώρας μας σε έργα ήσσονος σημασίας με κριτήριο την εξυπηρέτηση μικροκομματικών τοπικών συμφερόντων, πελατειακών σχέσεων και ημέτερων εργολάβων. Ας πάψουν για ακόμη μία φορά να βλέπουν το δέντρο και να χάνουν το δάσος.

Σχετικό θέμα:


© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.