Ο πολίτης στις εκλογές θα επιλέξει εκείνους που πιστεύει, ότι μπορούν να υπηρετήσουν καλύτερα τον τόπο και την κοινωνία και δεν θα επηρεαστεί από τα "χρίσματα" των κομμάτων. Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο υποψήφιος Δήμαρχος Χαλκιδέων κ. Θανάσης Ζεμπίλης μιλώντας στο "Σερβιτόρο της Εύβοιας", ενώ απαντώντας στα όσα είχαν ακουστεί περί διάσπασης στο συνδυασμό τονίζει, ότι "δεν υπήρξε ούτε υπάρχει πρόβλημα ενότητας".
Αναφερόμενος σε εκείνους που επικρίνουν το μέχρι σήμερα έργο τους, δηλώνει πως "μάλλον δεν ζουν στην ίδια πόλη", λέγοντας πως στη θητεία τους εκτέλεσαν το μεγαλύτερο τεχνικό πρόγραμμα και η οικονομική τους διαχείριση απέφερε πλεόνασμα 11 εκ. Ευρώ. Όσον αφορά στον απολογισμό τους σε θέματα καθημερινότητας επισημαίνει, χαρακτηριστικά: "τα έργα μας μιλάνε στους πολίτες και δεν έχουν την ανάγκη των λόγων μου".
Δεσμεύεται, ότι θα εργαστούν συστηματικά, προκειμένου να αναπτυχθεί και να γίνει ισχυρός ο νέος δήμος στο σύνολό του, "χωρίς τοπικούς διαχωρισμούς και επιλεκτικές διαμερισματικές επιλογές".
Ποια εκτιμάτε ότι πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά των υποψηφίων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των καιρών και κυρίως στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις του σχεδίου "Καλλικράτης".
Εντιμότητα, εμπειρία, εργατικότητα και με διάθεση προσφοράς στα κοινά. Σε ένα συνδυασμό δεν περισσεύει κανείς και δεν υπάρχουν διαχωρισμοί και κοινωνικοί αποκλεισμοί, για το λόγο αυτό θα αξιοποιηθεί όλο το στελεχιακό δυναμικό που απαρτίζει το ψηφοδέλτιο του συνδυασμού μας, στο οποίο συμμετέχουν στελέχη από το σύνολο των συνδυασμών της τρέχουσας περιόδου. Ο στόχος είναι κοινός, η ανάπτυξη και η ευημερία του τόπου μας.
Εκτιμάτε, ότι η παρούσα οικονομική συγκυρία ήταν κατάλληλη για την προώθηση και υλοποίηση της διοικητικής μεταρρύθμισης του "Καλλικράτης";
Δεν υπάρχουν κατάλληλες ή ακατάλληλες συγκυρίες, υπάρχει πολιτική βούληση και σωστός σχεδιασμός με πρόγραμμα και στόχους που θέλεις να πετύχεις. Αν όλα αυτά τα έχει κατά νου, η εκάστοτε πολιτική ηγεσία και επιπλέον στηρίξει οικονομικά αυτή την προσπάθεια, τόσα από τα οφειλούμενα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, όσο και απ' τα μελλούμενα από τις ανάγκες που φυσιολογικά προκύπτουν με την εφαρμογή του σχεδίου "Καλλικράτης", τότε είναι καθαρά θέμα ικανότητας, θέλησης και αυτοδιοικητικής εμπειρίας, η επίτευξη των στόχων για μια ισχυρή και ανεξάρτητη τοπική αυτοδιοίκηση.
Τα "χρίσματα" των κομμάτων σε υποψηφίους κατευθύνουν την ψήφο των πολιτών;
Παλαιότερα ίσως. Σήμερα όμως παρά τα χρίσματα, αν πάρετε ως παράδειγμα το ψηφοδέλτιο του συνδυασμού μας «Γέφυρα στο μέλλον Ανανέωση - Συμμαχία - Ανάπτυξη», έχει καθαρά χαρακτήρα υπερκομματικό, πολύχρωμο, πολυτασικό, με υποψηφίους από το σύνολο του πολιτικού φάσματος. Συνεπώς, ο πολίτης επιλέγει εκείνους που πιστεύει ότι θα υπηρετήσουν καλύτερα τον τόπο, την κοινωνία, τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και όχι τις ανάγκες επιβεβαίωσης των κομματικών προτάσεων.
Η ενότητα είναι ένα ζητούμενο. Έχετε ξεπεράσει προβλήματα συσπείρωσης;
Αν σε ένα συνδυασμό ομονοούν όλοι και δεν υπάρχει διαφορετική πρόταση ή άποψη, τότε υπάρχει πραγματικά πρόβλημα. Στο συνδυασμό μας δεν υπήρξε ούτε υπάρχει πρόβλημα ενότητας. Η συσπείρωση δε είναι δεδομένη, γιατί αντίπαλος μας είναι τα προβλήματα της πόλης και αδιάψευστος μάρτυρας αυτής της σχέσης, είναι το έργο που παρήχθει αυτά τα τέσσερα χρόνια, σε όλους τους τομείς.
Χαρακτηριστικό αυτής της προεκλογικής περιόδου είναι η συνεχής αναφορά σε ανεξάρτητες αυτοδιοικητικές κινήσεις. Πως το σχολιάζετε;
Όταν αυτές οι τάσεις εκπροσωπούν πιστά αυτό που δηλώνουν, δεν τίθεται θέμα σχολιασμού, γιατί στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αποκλεισμοί, έχουν χώρο έκφρασης όλες οι αυτοδιοικητικές προτάσεις, που σκοπό έχουν να υπηρετήσουν τον τόπο τους, τους πολίτες και όχι την πολιτική. Αν όμως μέσα από ωραίες λέξεις και ανεφάρμοστες προτάσεις, προσπαθούμε να υφαρπάξουμε την ψήφο των πολιτών, τότε να είστε βέβαιοι πως η ίδια η κοινωνία είναι αυτή που επικυρώνει ή ακυρώνει κάθε πρόθεση.
Τι απαντάτε σε όσους ασκούν κριτική πως δεν έχετε να παρουσιάσετε αξιόλογο έργο στο δήμο Χαλκίδας;
Μάλλον δεν ζούμε στην ίδια πόλη. Όταν στην θητεία μας εκτελέσαμε το μεγαλύτερο Τεχνικό Πρόγραμμα στην ιστορία του Δ.Χ., με έργα που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται στο τελικό τους στάδιο, συνολικού προϋπολογισμού 35.000.000 €. Όταν η οικονομική διαχείριση στο Δ.Χ. απέφερε οικονομικό πλεόνασμα 11.000.000 €. Όταν η Χαλκίδα αναμορφώνεται με σειρά έργων υποδομών και αναπλάσεων. Αυτή είναι η απάντησή μας, και αυτή είναι η εικόνα που γνωρίζουν οι πολίτες και την ζουν καθημερινά και αυτό δεν μπορεί κανείς να το αλλάξει.
Πως κρίνεται το έργο των δημοτικών αρχών στους δήμους που θα απαρτίσουν το νέο δήμο;
Αυτή την περίοδο δεν έχει σημασία να κρίνουμε το έργο των δημοτικών αρχών, αλλά η καταγραφή και ο τρόπος επίλυσης ελλείψεων ή παραλείψεων, σε όλες τις περιφερειακές δημοτικές κοινότητες Χαλκίδας. Αυτό που μας βαρύνει είναι ευθύνη απέναντι στους δημότες του διευρυμένου δήμου για ισόρροπη ανάπτυξη της περιφέρειας και την υλοποίηση ενός τολμηρού και ρεαλιστικού προγράμματος που προτείνουμε, με κοινωνική ευθύνη και ευαισθησία στην καθημερινότητα του πολίτη και τις ανάγκες της κάθε περιοχής.
Ποια είναι τα τρία σημαντικότερα προβλήματα, που θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν στο νέο δήμο;
Δεν υπάρχουν μικρά ή μεγάλα προβλήματα, γιατί ό,τι μεταθέτεις προς τα πίσω θα το βρεις γιγαντωμένο μπροστά σου. Σημείο αναφοράς μας και προτεραιότητα είναι η καθημερινότητα και η βελτίωση των όρων ποιότητας ζωής των πολιτών. Στο επίκεντρο της πολιτικής είναι ο πολίτης και βάσει αυτής της πολιτικής σχεδιάζουμε τις προτεραιότητές μας.
Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας σε θέματα, που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος (π.χ. ΧΥΤΑ, Βιολογικός Καθαρισμός).
Έχει γίνει ήδη πρόβλεψη κατά την τρέχουσα θητεία μας, γιατί των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν.
Σας γνωρίζω ότι στο διαδημοτικό κέντρο λυμάτων εκτελούνται ήδη δύο μεγάλα έργα: Το 1ο έργο προϋπολογισμού 5.429.953 €, περιλαμβάνει την αποδοτική λειτουργία επεξεργασίας αστικών λυμάτων του Δ.Χ., αλλά και των όμορων δήμων που θα κατασκευαστούν δίκτυα αποχέτευσης, με σύγχρονες τεχνικές επεξεργασίας και επιτήρηση με ON LINE σύστημα τηλελέγχου - τηλεχειρισμού με την πρόβλεψη να εξυπηρετεί ισοδύναμο πληθυσμό 31.500 ατόμων επιπλέον. Επίσης, το 2ο έργο με προϋπολογισμό 892.500 €, αφορά τις βελτιώσεις των υφισταμένων εγκαταστάσεων του Κέντρου Λυμάτων Χαλκίδας. Σκοπός του έργου είναι να επαναφέρουμε τμήματα της εγκατάστασης στην αρχική τους άριστη λειτουργική κατάσταση, να αποτρέψουμε μελλοντικές βλάβες, από φθορές κ.λ.π. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχική του λειτουργία, προ 15ετίας περίπου, το έργο δεν είχε ποτέ συντηρηθεί έως τώρα. Τέλος, για τον ΧΥΤΑ, η έναρξη του προγράμματος ανακύκλωσης επί της θητείας μας, έχει πετύχει και έχει μειώσει σημαντικά την επιβάρυνση του με απορρίμματα, αυξάνοντας παράλληλα τα χρόνια ζωής του. Παράλληλα ήδη μελετούμε μέσω και της ΤΕΔΚΕ την δημιουργία Χ.Υ.Τ.Υ., που είναι πλέον και το μέλλον, σε ότι αφορά τη διαχείριση των απορριμμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Πως θα χαρακτηρίζατε το έργο που έχει παραχθεί όσον αφορά στη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.
Οι πολίτες δεν έχουν την ανάγκη των λόγων μου, καθώς τα έργα μας μιλάνε στους πολίτες. Ενδεικτικά αναφέρω τις αναπλάσεις στις πλατείες Πυροσβεστικής, Αγ. Βαρβάρας, Τζαμί, Κόκκινο Σπίτι, Αγ. Κωνσταντίνος, Κανήθου κ.λ.π., την Ανάπλαση της πλαζ «Αστέρια», του Αλσυλλίου Κανήθου.. τις πεζοδρομήσεις των οδών Κριεζώτου, Ερμού, Φίλωνος, Κ. Πύλης κ.ά., τη δημιουργία χώρων αναψυχής στο Πάρκο του Λαού, Μπαταργιά, Μακεδονικά, Έξω Παναγίτσα, Καμάρες, τις ανακατασκευές των πεζοδρομίων (Κώτσου, Φριζή, Παπαναστασίου, Τζιαρντίνι, Φαρμακίδου, Έ. Παναγίτσα, Αλωνάκι κλπ.. Επίσης στον τομέα της καθαριότητας, με την προμήθεια δυο καινούργιων οχημάτων πλύσης-απολύμανσης κάδων, την προμήθεια 1000 και πλέον κάδων απορριμμάτων, την οριοθέτηση των χώρων αποκομιδής (κάδοι), την εφαρμογή εβδομαδιαίου προγράμματος αποκομιδής βαρέων αντικειμένων σε όλες τις συνοικίες..., την ανακύκλωση..., ενώ θα μπορούσα να απαριθμήσω και πολλά άλλα, που έχουν βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών και έχουν αλλάξει την εικόνα της πόλης. Επιπλέον με την ψήφιση και εφαρμογή στην πράξη του νέου Κανονισμού καθαριότητας, την πάταξη της αυθαίρετης αφισοκόλλησης με την τοποθέτηση ειδικών ταμπλό σε 30 και πλέον σημεία της πόλης, την προμήθεια ειδικών ταμπλό για κοινωνικές ανακοινώσεις κ.ά. συνέβαλαν σημαντικά στη μείωση της ρύπανσης. Ο εχθρός βέβαια του καλού είναι το καλύτερο, γι' αυτό με τη γνώση και την εμπειρία μας, μοχθούμε καθημερινά να είμαστε πιο παραγωγικοί, αποτελεσματικοί για ένα καλύτερο αύριο, για μια σύγχρονη και ανθρώπινη πόλη.
Πως παρεμβαίνει ο Δήμος στο πρόβλημα της αστυνόμευσης;
Θεσμικά και σε καθημερινή βάση αυτό που πράττουμε είναι να επισημάνουμε τα προβλήματα ασφάλειας και προστασίας του πολίτη για καλύτερη παρουσία και αστυνόμευση της πόλης. Είναι ζητήματα που έχουν τεθεί σε συναντήσεις που έχουμε προκαλέσει με τον εκάστοτε Διευθυντή Αστυνομικής Διεύθυνσης, καθώς και άλλους αρμόδιους φορείς, με τους οποίους οφείλω να ομολογήσω ότι υπήρχε άριστη συνεργασία και ανταπόκριση, στα μέτρα των δυνατοτήτων και του δυναμικού που διαθέτουν. Όπως οφείλω να παραδεχθώ ότι με τη συγκρότηση της ομάδας ΔΙΑΣ, έχει βελτιωθεί αισθητά η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στην πόλη. Υπάρχει όμως και η Δημοτική αστυνομία, που βάσει σημερινών της αρμοδιοτήτων και της εκπαίδευσης των στελεχών που την απαρτίζουν, δεν έχει και ούτε θα μπορούσε να έχει κατασταλτικό ή αστυνομικό χαρακτήρα και βέβαια δεν είναι αυτός ο ρόλος της. Θα μπορούσε όμως οι αρμοδιότητές της να διευρυνθούν, να ενισχυθεί με νέο στελεχιακό δυναμικό, κατάλληλα εκπαιδευμένο, καθώς υπάρχουν τομείς ευθύνης που είτε αφορούν την Ελληνική Αστυνομία, το Λιμενικό ή την Πυροσβεστική...που θα μπορούσε να συμβάλλει στο έργο τους, μέσω ενός κοινού διαύλου επικοινωνίας και συνεργασίας.
Το Κυκλοφοριακό και η αστική συγκοινωνία αποτελούν δύο από τα σημαντικά προβλήματα που αντί να επιλύονται επιδεινώνονται. Που οφείλεται η σημερινή κατάσταση που προκαλεί παράπονα από την πλευρά των πολιτών και με ποιο τρόπο σκοπεύετε να δώσετε λύση;
Οι παρεμβάσεις που έγιναν είναι αρκετές και βελτίωσαν αισθητά την εικόνα στους δρόμους της πόλης. Ελευθερώσαμε κυρίως τις κεντρικές οδικές αρτηρίες από τα παρκαρισμένα, διαμορφώθηκαν νέοι κόμβοι, δόθηκαν επιπλέον ρεύματα κυκλοφορίας, τα φανάρια εξοπλίστηκαν με νέα αυτόματα ηλεκτρονικά συστήματα, με δυνατότητα προγραμματισμού κατά τις ώρες και ημέρες αιχμής σε ετήσια ή μηνιαία βάση κλπ.
Είναι όμως γεγονός ότι η ραγδαία αύξηση των αυτοκινήτων προβληματίζει. Αναλαμβάνουμε το βάρος και στοχεύουμε με συγκεκριμένες δράσεις στον περιορισμό των αυτοκινήτων (πεζόδρομοι, ποδηλατοδρόμοι, πάρκιν...) και στην αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς που πρέπει να έχουμε ως πολίτες, τόσο για τη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, όσο και για τη χρήση των αστικών και λοιπών μέσων μεταφοράς, που μετά βεβαιότητας είναι και οικονομικότεροι.
Υπάρχει σχεδιασμός για να χρησιμοποιηθεί η νέα τεχνολογία, διαδίκτυο στις υπηρεσίες του δήμου με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών;
Έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα με την ένταξη του Δήμου στο Δίκτυο "ΣΥΖΕΥΞΙΣ", με το οποίο μετά την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού έχει γίνει υποβίβαση του των τηλεφωνικών αριθμών που μέχρι σήμερα διαθέτει ο Δ.Χ. στο δίκτυο "ΣΥΖΕΥΞΙΣ". Με την σταδιακή κατάργηση των παλιών γραμμών του ΟΤΕ θα υπάρξει θεαματική μείωση στους λογαριασμούς τηλεφωνίας, που ξεκινά από 40% και φτάνει μέχρι και 70%. Επίσης, με τη δημιουργία της νέας Ιστοσελίδας του δήμου, η οποία έχει συμπεριληφθεί στον κοινό ιστοχώρο που πιλοτικά λειτουργεί από την ΚΕΔΚΕ, δημιουργήσαμε ένα δυναμικό σύστημα διαχείρισης περιεχομένου ιστοσελίδας με σκοπό την εξυπηρέτηση και πληροφόρηση του πολίτη - επισκέπτη. Στόχος μας είναι σε συνδυασμό με το δίκτυο "ΣΥΖΕΥΞΙΣ" να μπορεί πλέον η παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη να γίνεται ηλεκτρονικά χωρίς ταλαιπωρία και άσκοπες αναζητήσεις. Υλοποιήσαμε το έργο "Ανάπτυξη γεωγραφικών πληροφοριών" (προϋπολογισμού 95.675 €) που περιλάμβανε την ψηφιοποίηση χαρτών της πόλης, την προμήθεια πρωτότυπων προγραμμάτων με αντίστοιχες άδειες χρήσης. Ένα άλλο έργο που εντάχθηκε στο μέτρο 5.1 του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Κοινωνία της Πληροφορίας" (προϋπολογισμού 40.180 €), αφορά την ενημέρωση - ευαισθητοποίηση πολιτών και επιχειρήσεων για την ψηφιακή σύγκλιση και παροχή υπηρεσιών, τη ψηφιακή ασφάλεια κ.ά. Αυτό που απομένει είναι όλα αυτά να γίνουν γνωστά στους πολίτες, ενώ παράλληλα στοχεύουμε να δημιουργήσουμε σε κάθε κεντρική πλατεία, την παραλία, την περιφέρεια κ.λ.π. κόμβους επικοινωνίας, με ελεύθερη σύνδεση ίντερνετ (WiFi), για τους νέους και πολίτες του διευρυμένου Δ.Χ.
Η έδρα του δήμου έχει την απαιτούμενη υποδομή να γίνει το νέο διοικητικό κέντρο του μητροπολιτικού δήμου;
Αυτό είναι κάτι που μας προβληματίζει και είναι στις άμεσες προτεραιότητες μας. Επεκτείνοντας το ερώτημά σας, είναι γνωστό ότι με την εφαρμογή του σχεδίου "Καλλικράτης", μεγάλο ποσοστό υπηρεσιών της Νομαρχίας, υπάγονται στο Δήμο. Η διαδικασία είναι ακόμα σε εξέλιξη και μόλις κατασταλάξει, υπάρχει σχεδιασμός για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε τόσο σε ότι αφορά το στεγαστικό και την εποπτεία τους, όσο και τις υποδομές που πρέπει να δημιουργήσουμε για την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους. Ο συγκεντρωτισμός δεν μας χαρακτηρίζει και είναι κακός σύμβουλος, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και τις προκλήσεις που προκύπτουν από τη δημιουργία του νέου διευρυμένου δήμου Χαλκίδας. Στόχος μας είναι η διατήρηση και ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού και η αξιοποίηση των δημοτικών κτιρίων και δημαρχείων που υπάρχουν σε κάθε περιφέρεια, ώστε η εξυπηρέτηση του πολίτη και η επίλυση ζητημάτων καθημερινότητας, να γίνεται στον τόπο διαμονής των δημοτών.
Επαρκεί το στελεχικό δυναμικό των δήμων που συνενώνονται για να ανταποκριθούν στις ανάγκες απρόσκοπτης λειτουργίας του νέου δήμου;
Όπως αναφέρθηκα σε προηγούμενη σας ερώτηση είναι όλα σε εξέλιξη. Επιπλέον, δεν υπάρχει η δυνατότητα σε δήμο που ακόμα δεν έχεις την ευθύνη, να γνωρίζεις αν το υπάρχον προσωπικό θα είναι διαθέσιμο, καθώς πιθανές αιτήσεις υπαλλήλων για μετατάξεις ή άλλες υπηρεσιακές μεταβολές, η εικόνα και ενημέρωση που έχουμε μέχρι σήμερα, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Σημασία έχει, την επόμενη των εκλογών η αξιοποίηση όλου του στελεχιακού δυναμικού, χωρίς διακρίσεις, διαχωρισμούς ή αποκλεισμούς, αλλά με γνώμονα τα επιστημονικά προσόντα, την εμπειρία, τη γνώση του αντικείμενου και την αποδοτικότητα. Υπάρχει διοικητική γνώση και η εμπειρία και θα τα καταφέρουμε.
Η αναπτυξιακή προοπτική προϋποθέτει και πόρους. Με ποιο τρόπο θα εισρεύσουν έσοδα στο ταμείο του δήμου;
Είναι ένας τομέας που έχουμε δοκιμαστεί, έχουμε δώσει εξετάσεις και συγκεκριμένα δείγματα γραφής από την οικονομική χρηστή διαχείριση και τα αποτελέσματα που απέφερε αυτή η πολιτική. Με ορθολογική οικονομική διαχείριση και με την περιστολή των δαπανών, πετύχαμε να ολοκληρώσουμε την πρώτη μας θητεία, με πλεονασματικό προϋπολογισμό 11.000.000 € και υλοποιήσαμε ένα τεράστιο Τεχνικό Πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού 35.000.000 €. Η ίδια πολιτική θα συνεχιστεί και θα εφαρμοστεί και περιφερειακά, σεβόμενοι και το τελευταίο ευρώ των δημοτών μας. Κυρίαρχο σήμερα είναι, να ανταποκριθούμε δημιουργικά στις κοσμογονικές μεταβολές, που προκαλεί η νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης, ιδιαίτερα μάλιστα σε ένα περιβάλλον βαθειάς οικονομικής κρίσης και ύφεσης. Έχει καταρτιστεί σχέδιο για την αξιοποίηση κάθε περιφερειακού, ευρωπαϊκού και αναπτυξιακού προγράμματος, που έχουν να κάνει με την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της κάθε περιοχής, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την απασχόληση, τα ιστορικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά, τη φύση και το περιβάλλον, τον τουρισμό, την ναυτιλία, τις νέες τεχνολογίες....κλπ. Εμείς το χρέος μας το πράξαμε και θα συνεχίσουμε να το πράττουμε. Αυτό όμως δεν φτάνει, χρειάζεται και η αρωγή της πολιτείας, η οποία οφείλει να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σχεδίου "Καλλικράτης" που η ίδια έχει σχεδιάσει και προτείνει.
Υπάρχουν οφειλές από άλλους δήμους προς το δήμο Χαλκιδέων. Τι θα γίνει με αυτές;
Είναι γνωστό ότι οφειλές υπάρχουν, και αυτές είναι κυρίως προς τη ΔΕΥΑΧ και αφορούν τον ΧΥΤΑ και τα τέλη ύδρευσης όμορων Δήμων που υδροδοτούνται από το δίκτυο της ΔΕΥΑΧ, οι οποίοι ενώ εισέπρατταν από τους πολίτες δεν απέδιδαν τις οφειλές τους. Αυτά συνεπώς θα επιβαρύνουν το νέο δήμο, που μετά τις εκλογές θα υπάρξει ενημέρωση και αντίστοιχος διαχειριστικός και οικονομικός έλεγχος, για την ταμειακή κατάσταση που θα παραλάβουμε. Βέβαια με τη συνένωση, ο Δήμος Χαλκίδας ενισχύεται σημαντικά και αποκτά μια άλλη δυναμική και προοπτική ανάπτυξης. Απόφασή μας είναι να συνεχίσουμε, εντατικά και τολμηρά, στην πορεία που χαράξαμε με βάση τις απαιτήσεις της νέας εποχής, τις απαιτήσεις του αύριο. Σ' αυτή τη λογική εντάσσεται η προσπάθειά μας για τον διευρυμένο Δήμο Χαλκιδέων, για ένα ισχυρό Δήμο των μεγάλων ευκαιριών για όλους.
Με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η ισόρροπη ανάπτυξη της έδρας του νέου δήμου με τα υπόλοιπα Δημοτικά Διαμερίσματα;
Μαγικά ραβδάκια δεν υπάρχουν, ούτε και μαγικές λύσεις. Ισόρροπη ανάπτυξη σημαίνει να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα κάθε περιοχής και να τα αξιοποιήσεις. Ισόρροπη ανάπτυξη σημαίνει όχι στο διαχωρισμό σε περιοχές δύο ταχυτήτων και πολίτες των δύο κατηγοριών. Ισόρροπη ανάπτυξη είναι ότι τα προβλήματα της Αρτάκης, της Ανθηδώνας, της Αυλίδας, του Ληλαντίου και της Χαλκίδας δεν επιμερίζονται, υπάρχει ίση μεταχείριση και αντιμετώπιση. Με γνώμονα όλα αυτά, με τη στήριξη και την εμπιστοσύνη των πολιτών, δεσμεύομαι ότι θα εργαστούμε συστηματικά και σκληρά, για την ανάπτυξη και ισχυροποίηση του νέου δήμου στο σύνολό του, χωρίς τοπικούς διαχωρισμούς και επιλεκτικές διαμερισματικές επιλογές.
Αυτά πρεσβεύουμε και έτσι θα πράξουμε.
Τι απαντάτε στους πολίτες που έρχονται αντιμέτωποι με το πρόβλημα της ανεργίας; Ο δήμος μπορεί να παρέμβει και πώς;
Με λύπη διαπιστώνουμε ότι το νέο περιβάλλον βαθειάς οικονομικής κρίσης και ύφεσης που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, έχει εντείνει σε σημαντικό βαθμό το πρόβλημα της ανεργίας και έχει αυξήσει την ανασφάλεια των νέων για το αύριο και την εργασιακή τους εξέλιξη. Σ' αυτή τη χειρότερη αρρώστια της εποχής που λέγεται "Ανεργία", δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα, από την υποσχεσιολογία και την εκμετάλλευση της ανάγκης των συνανθρώπων μας για δουλειά. Ο Δήμος και στα μέτρα των αναγκών, των δυνατοτήτων του και όσων ο νόμος του επιτρέπει, θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο που έχει για να εξασφαλίσει νέες θέσεις εργασίας, αλλά με ίση μεταχείριση, χωρίς διαχωρισμούς και πάντα βάσει των κοινωνικών κριτηρίων που ορίζει ο κανονισμός προσλήψεων του ΑΣΕΠ (Πολυτεκνία, ανεργία, κλπ). Επίσης, θα γίνει προσπάθεια καταγραφής και σύνδεσης των ανέργων συμπολιτών μας, με τις βιομηχανίες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας με στόχο τη εύρεση εργασίας.
Σήμερα συνεχώς γίνονται συζητήσεις για το πως θα βγει η Εύβοια από το αδιέξοδο και το τέλμα στο οποίο βρίσκεται τα τελευταία χρόνια. Ποιο είναι υπό τις παρούσες συνθήκες το ζητούμενο για να οδηγηθεί ο νέος δήμος, τον οποίο διεκδικείτε, στην ανάπτυξη και σε ποιους τομείς;
Όπως σωστά αναφερθήκατε στην ερώτησή σας, υπό τις παρούσες συνθήκες, θα πρέπει να δημιουργήσουμε μια πλατιά Ευβοϊκή συμμαχία, με νέες συμπεριφορές, με νέο πολιτικό πολιτισμό που θα πιστεύει σε μια τοπική αυτοδιοίκηση, ελεύθερη, ανυπότακτη, δημιουργική, διεκδικητική.
Είναι επιτακτική η ενεργοποίηση και σύμπνοια όλων των πολιτικών, κοινωνικών, επιστημονικών, επιχειρηματικών παραγωγικών... δυνάμεων και προσωπικοτήτων του Νομού. Η αξιολόγηση και ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της κάθε περιοχής και η αξιοποίηση της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς, που μας κληροδοτήθηκε και που μέχρι σήμερα οφείλω να ομολογήσω δεν έχει αξιοποιηθεί και αναδειχθεί επαρκώς, τόσο τουριστικά όσο και πολιτιστικά. Δεν έχουμε εκμεταλλευτεί τη στρατηγική γεωγραφικής μας θέσης σε στεριά και θάλασσα, που αποτελεί κομβικό σημείο επικοινωνίας... της νησιωτικής με την υπόλοιπη Ελληνική Επικράτεια. Αυτό είναι το δυνατό μας χαρτί και εκεί θα πρέπει να επικεντρώσουμε τους αναπτυξιακούς μας στόχους (τουρισμός, εμπόριο, ενέργεια, μεταφορές, ναυτιλία κλπ). Ο νέος οδικός άξονας Χαλκίδα-Σχηματάρι, η λειτουργία του προαστιακού, η αναβάθμιση των λιμανιών κ.ά θα συμβάλλουν αναπτυξιακά, αρκεί να γίνουν έγκαιρα στρατηγικές κινήσεις, για να καταστήσουμε την περιοχή μας ελκυστικότερη σε επενδύσεις και ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Επίσης, η εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών μας πηγών, της γεωργίας και προώθησης των Ευβοϊκών προϊόντων, η αξιοποίηση και ανάπτυξη εναλλακτικών πηγών ενέργειας, η επέκταση των αγωγών φυσικού αερίου κλπ., θα ενισχύσουν αυτή την προσπάθεια, προς όφελος του τόπου και της κοινωνίας.
Ο τουρισμός είναι ένα κεφάλαιο που έχει μείνει αναξιοποίητο σε μεγάλο βαθμό στην Εύβοια. Τι προτίθεστε να πράξετε στο δήμο Χαλκιδέων, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι νέες ευκαιρίες.
Αναφέρθηκα πρωτύτερα στο κεφάλαιο τουρισμός και θα συμφωνήσω ότι δεν έχει αξιοποιηθεί ανάλογα. Βολευτήκαμε ίσως στους επισκέπτες του Σαββατοκύριακου, του ούζου και του καφέ, και αυτό τουρισμός είναι, αλλά υπάρχει και μια άλλη Χαλκίδα και Εύβοια. Είμαστε ένας ιστορικός νομός, με τεράστιες ιστορικές, καλλιτεχνικές, επιστημονικές κ.ά. προσωπικότητες. Ο τόπος που έδωσε τα φώτα του πολιτισμού και που ταξίδεψε από την Χαλκιδική μέχρι την κάτω Ιταλία.... Είναι γνωστή η ρήση ότι «λαός που δεν γνωρίζει την ιστορία δεν έχει μέλλον» και αυτό το μέλλον οφείλουμε να το εξασφαλίσουμε για τις επόμενες γενιές. Σε ότι αφορά το νέο διευρυμένο Δήμο Χαλκίδας υπάρχουν αναρίθμητα τέτοια ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία που πρέπει να αναδείξουμε και να δημιουργήσουμε κατάλληλες υποδομές με την αντίστοιχη παροχή υπηρεσιών, για την προσέλκυση επισκεπτών - τουριστών αλλά και ως κίνητρο για επιχειρηματική δράση. Το πρώτο βήμα έχει γίνει με την ανάπλαση του ΑΣΑΧ και τη μετατροπή του σε μουσείο κοχυλιών, του συντοπίτη μας ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά. Επίσης, η αναπαλαίωση της οικίας Βαϊλου, του σπιτιού της οδού παίδων, η ανάδειξη του Τζαμιού και αξιοποίησή του ως μουσειακού και χώρου πολιτιστικών δράσεων, η αξιοποίηση από το ΥΠ.ΠΟ των κτιρίων Αρέθουσας και η μετατροπή τους σε μουσείο της Εύβοιας....θα συμβάλλουν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση. Ευχάριστο είναι ότι πρόσφατα, ανακοινώθηκε από την περιφέρεια, η έγκριση της χρηματοδότησης για την ανάδειξη της Ρωμαϊκής Παλαίστρας δίπλα στο ΔΑΡΙΓΚ. Όλα αυτά, βοηθούν αναπτυξιακά και τουριστικά, αλλά θα πρέπει όλοι Πολιτεία, Δήμοι, και Περιφέρεια να επιταχύνουμε τους ρυθμούς για τι ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Πώς θα πείσετε τον απλό πολίτη, που καθημερινά βιώνει τις συνέπειες της κρίσης όχι μόνο της οικονομικής, αλλά και των αξιών, που κατακρίνει το πολιτικό σύστημα, να σας εμπιστευθεί για μία ακόμα φορά; ποιο είναι το μήνυμα που στέλνετε εσείς στους ψηφοφόρους.
Δεν είναι κρυφό ότι όλοι μας έχουμε την πολιτική μας διαδρομή και δράση. Όμως όταν μιλάμε για τοπική αυτοδιοίκηση, στα προβλήματα δεν χωρούν δόγματα και ιδεοληψίες. Η κατάρτιση του ψηφοδελτίου μας, αποδεικνύει άλλωστε ότι δεν λάβαμε υπόψη ούτε τα χρίσματα, ούτε την πολιτική καταγωγή των υποψηφίων ή των συνεργαζομένων συνδυασμών.
Συγκροτήσαμε ένα ενιαίο και ισχυρό αυτοδιοικητικό μέτωπο, στο οποίο συμμετέχουν στελέχη από το σύνολο σχεδόν των συνδυασμών της τρέχουσας δημοτικής περιόδου. Έχοντας επίγνωση των σοβαρών δυσκολιών, συστρατευθήκαμε σ' αυτή τη μεγάλη και ωραία προσπάθεια και συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε όλοι μαζί, με γνώμονα να υπηρετήσουμε τις ανάγκες του τόπου και των πολιτών. Επειδή οι πολίτες από μηνύματα έχουν χορτάσει. Έχουμε δώσει δείγματα γραφής και γνωρίζουν πως οι δεσμεύσεις μου, δεν είναι επιταγές χωρίς αντίκρισμα, δεν είναι ανεκπλήρωτο όραμα. Επί 4 χρόνια διοικήσαμε ένα δήμο χωρίς ηθικές εκπτώσεις και αξιακές υποχωρήσεις με διαφάνεια, με αξιοπιστία, με εντιμότητα και αυτά δεν είναι λόγια, έγιναν και πράξη. Αυτό το κατορθώσαμε γιατί σεβαστήκαμε μέχρι και το τελευταίο ευρώ των δημοτών, γιατί δεν υποκύψαμε στην φαυλότητα και στις ρουσφετολογικές δαπάνες. Μακριά από λαϊκισμούς και αναχρονιστικές αντιλήψεις, προχωρούμε με αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία, με πίστη στις δυνατότητες του τόπου μας, με εμπιστοσύνη στους δημότες μας. Στη σημερινή κατάσταση απαξίωσης της πολιτικής και των πολιτικών, οι πολίτες είναι αυτοί που κρίνουν, συγκρίνουν και εγκρίνουν τη συνέπεια λόγων και έργων.