Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Χρήστος Παγώνης: "Οι πολίτες καταλαβαίνουν το ήθος και το ύφος που εκπέμπουμε"

Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010, 14:50
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα




-
- - -

Ο κ. Παγώνης Χρήστος συμμετέχει στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές διεκδικώντας το διευρυμένο δήμο Χαλκιδέων, επισημαίνοντας, ότι έχουν το πρόγραμμα, τη θέληση και την ικανότητα ως συνδυασμός να προσφέρουν κάτι διαφορετικό στην τοπική κοινωνία.

Απαντά στα περί "χρισμάτων" λέγοντας, ότι "η στήριξη των κομμάτων προς υποψηφίους της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι κάτι το δεδομένο και θεμιτό. Οι πολίτες όμως είναι αυτοί που ξεχωρίζουν τελικά τους υποψηφίους που επιθυμούν να οδηγήσουν τις τοπικές κοινωνίες".

Όσο για την κίνηση της οποίας ηγείται δηλώνει, πως "την στήριξε τόσο το ΠΑΣΟΚ, όσο και ευρύτερες πολιτικές δυνάμεις, - πάνω απ' όλα - η πλειοψηφία των ενεργών πολιτών". Και αυτό για τον κ. Παγώνη είναι το ζητούμενο, η ενότητα και η στήριξη του κόσμου "που έχει βαρεθεί τις λογικές των παραγόντων, των προσωπικών επιλογών, της εξυπηρέτησης μικροσυμφερόντων".

Ο κ. Χρήστος Παγώνης λέει ευθαρσώς, ότι για να οδηγήσουν το μητροπολιτικό δήμο Χαλκιδέων στην καρδιά του 21ου αιώνα θα πρέπει να αποδεχτούν, ότι δεν αρκούν οι υποσχέσεις, αλλά απαιτείται σχέδιο, επιμονή, ανεξαρτησία και προσήλωση στους στόχους.

Καλεί τους δημότες να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα με βάση τη γνώση που έχουν για αυτούς που ευθύνονται για τα σημερινά αδιέξοδα, με βάση την ανάγκη που νιώθουν να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους, ενάντια σε μέτρα που τους θίγουν, έχοντας όμως επίγνωση, ότι οι αυτοδιοικητικές εκλογές πρέπει να είναι ανεξάρτητες από ό,τι συμβαίνει στην κεντρική πολιτική σκηνή.

"Οι πολίτες -λέει- καταλαβαίνουν το ύφος και το ήθος που εκπέμπουμε, καταλαβαίνουν τις διαφορές μας από όσους διαχειρίστηκαν τόσα χρόνια τους Δήμους".

Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο κ. Παγώνης δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις για τους βασικούς άξονες του προγράμματός τους, καταθέτοντας σειρά προτάσεων "για να γίνει ένα άλμα προς τα εμπρός".

Ποια εκτιμάτε ότι πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά των υποψηφίων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των καιρών και κυρίως στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις του σχεδίου "Καλλικράτης".

Για πολλά χρόνια, η διαχείριση των ζητημάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης γινόταν με μεθόδους αναχρονιστικούς και αναποτελεσματικούς, που εξυπηρετούσαν προσωπικές λογικές και συμφέροντα. Τις μεθόδους που όλοι δυστυχώς τις γνωρίζουμε και που στο εξωτερικό τις ονομάζουν - σαφώς περιπαικτικά για την χώρα μας - «the greek way...» (ο ελληνικός τρόπος...!). Πάνω απ' όλα είχε εκλείψει εντελώς η κοινή λογική, ενώ το κοινό συμφέρον (ακόμη και το πιο προφανές) γινόταν διαρκώς αντικείμενο «παζαριού» και διαπραγμάτευσης. Είναι προφανές κατά την γνώμη μου, ότι αν θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν σύγχρονο Ευρωπαϊκό Μητροπολιτικό Δήμο Χαλκιδέων και να τον οδηγήσουμε στην καρδιά του 21ου αιώνα, θα πρέπει να αποφασίσουμε ότι τα προβλήματα της πόλης δεν λύνονται με υποσχέσεις και συμβιβασμούς, αλλά με προσήλωση, ανεξαρτησία, σχέδιο, επιμονή τόλμη και πολλή δουλειά. Πρέπει να κόψουμε τους γόρδιους δεσμούς, να κάνουμε την υπέρβαση, να πετύχουμε το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός. Τόσο εγώ και οι συνεργάτες μου είμαστε αποφασισμένοι να το πραγματοποιήσουμε.

Εκτιμάτε, ότι η παρούσα οικονομική συγκυρία ήταν κατάλληλη για την προώθηση και υλοποίηση της διοικητικής μεταρρύθμισης του "Καλλικράτη";

Πάντοτε η οικονομία έχει σκαμπανεβάσματα. Τώρα ωστόσο διανύουμε μία πολύ σοβαρή κρίση. Όμως, η διοικητική μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης ήταν μια αναγκαιότητα που δεν μπορούσε να περιμένει, ανεξάρτητα από τις γενικότερες συνθήκες. Το στοίχημα που θέτει ο Καλλικράτης είναι να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας που θα μειώσουν το λειτουργικό κόστος των νέων Δήμων και ταυτοχρόνως θα μπορέσουν να λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά στα θέματα τοπικής οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Και αυτό ίσως είναι τελικά το κυρίαρχο ζητούμενο σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.

Τα "χρίσματα" των κομμάτων σε υποψηφίους κατευθύνουν την ψήφο των πολιτών;

Οι πολίτες έχουν κρίση και ασκούν κριτική. Ολοένα και περισσότεροι είναι οι ενεργοί πολίτες που θέλουν να εκφράζουν την γνώμη τους και να παρεμβαίνουν στην κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα. Και αυτό είναι ένα κέρδος για την κοινωνία και την δημοκρατία. Τα κόμματα έχουν κι αυτά τον δικό τους θεσμοθετημένο ρόλο στην δημοκρατία μας. Η στήριξή τους προς υποψηφίους της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι κάτι το δεδομένο και θεμιτό. Οι πολίτες όμως είναι αυτοί που ξεχωρίζουν τελικά τους υποψηφίους που επιθυμούν να οδηγήσουν τις τοπικές κοινωνίες. Είναι η προσωπικότητα, η διαδρομή, το ήθος, το πρόγραμμα και οι δεσμεύσεις του κάθε υποψήφιου, αυτά που τελικώς θα μετρήσουν αποφασιστικά στην αυτοδιοικητική αναμέτρηση.

Η στήριξη του ΠΑΣΟΚ στο πρόσωπό σας εγγυάται την ενότητα;

Αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε τον νέο Δήμο Χαλκιδέων, ανεξαρτήτως από το ποιες πολιτικές δυνάμεις θα αποφάσιζαν να μας στηρίξουν. Και αυτό διότι πιστεύαμε και πιστεύουμε πως έχουμε και το πρόγραμμα και την θέληση και την ικανότητα να προσφέρουμε κάτι διαφορετικό στην τοπική κοινωνία, να αποτελέσουμε την δύναμη αλλαγής που χρειάζεται ο τόπος μας. Την κίνησή μας αυτή την στήριξε τόσο το ΠΑΣΟΚ, όσο και ευρύτερες πολιτικές δυνάμεις, την στηρίζει όμως - πάνω απ' όλα - η πλειοψηφία των ενεργών πολιτών. Σε αυτό το πλαίσιο μας ενδιαφέρει κυρίως η ενότητα στην βάση, η ενότητα του κόσμου που θέλει να δει τον τόπο του να προοδεύει, η ενότητα και η στήριξη του κόσμου που έχει βαρεθεί τις λογικές των παραγόντων, των προσωπικών επιλογών, της εξυπηρέτησης μικροσυμφερόντων. Μας ενδιαφέρει η ενότητα του κόσμου που θέλει να προχωρήσουμε μαζί σε έναν νέο ευρωπαϊκό Δήμο Χαλκιδέων, μακριά από λογικές και πρακτικές του παρελθόντος. Αυτή την ενότητα και την στήριξη θα τιμήσουμε με την στάση μας, με τις επιλογές μας, με τις δεσμεύσεις, με το ήθος μας.

Στην περίπτωση δεύτερου γύρου εκλογών είναι ανοιχτό από την πλευρά σας το ενδεχόμενο συνεργασίας;

Δεν είμαστε αντίθετοι σε συνθέσεις και συνεργασίες που στηρίζονται σε ηθικές και πολιτικές δεσμεύσεις και προγραμματική σύγκλιση. Είμαστε όμως αντίθετοι σε «συνεργασίες» προσωπικών συμφερόντων και επιδιώξεων, σε γέφυρες συναλλαγής και κρυφών παιχνιδιών. Ζητούμενο σε αυτές τις εκλογές είναι να αναδειχτεί μια ισχυρή νέα δημοτική αρχή, με πρόγραμμα και αποφασιστικότητα, με ήθος και διοικητική ικανότητα, που θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της νέας εποχής, που θα μπορέσει να οδηγήσει αποφασιστικά τον νέο Δήμο στην εποχή μετά την κρίσης, σε μια εποχή ανάπτυξης, ευημερίας, διαφάνειας. Σε μια τέτοια πορεία δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Θεωρούμε πως οι πολίτες θα μας εμπιστευτούν και θα μας τιμήσουν - είτε από τον πρώτο είτε στον δεύτερο γύρο αν χρειαστεί - με την ανάθεση στον συνδυασμό ΓΕΦΥΡΑ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑΣ της ευθύνης να εργαστούμε για έναν άλλο προσανατολισμό στην τοπική αυτοδιοίκηση της περιοχής μας. Σε κάθε περίπτωση θα ακούσουμε το μήνυμα της κοινωνίας των πολιτών και θα κινηθούμε έτσι όπως επιβάλλει το συμφέρον του τόπου και η λαϊκή ετυμηγορία.

Χαρακτηριστικό αυτής της προεκλογικής περιόδου είναι η συνεχής αναφορά σε ανεξάρτητες αυτοδιοικητικές κινήσεις. Πως το σχολιάζετε;

Οι αναφορές αυτές μπορεί να έχουν δύο αφετηρίες, δύο ερμηνείες: Είτε ότι πραγματικά υπάρχει η απαίτηση των πολιτών να μπούμε σε μια εποχή πραγματικής «αυτό» - «διοίκησης» των τοπικών κοινωνιών και αυτό εκφράζεται πλέον με έναν ειλικρινή και ανεπιτήδευτο τρόπο και στις αναφορές των υποψηφίων. Είτε - από την άλλη πλευρά - η «ανεξαρτησία» των δημοτικών κινήσεων αποτελεί απλώς ένα άλλοθι για να συγκαλυφθούν δεσμεύσεις και υποταγές σε δοσοληψίες και υπαγωγές σε γενικότερα κεντρικά συμφέροντα και επιλογές. Υποστηρίζουμε σαφώς την πρώτη ερμηνεία, ότι δηλαδή η αυτοδιοικητική ανεξαρτησία είναι ένα ζητούμενο των καιρών μας και πρέπει να εκφραστεί με ειλικρίνεια από τους συνδυασμούς. Ας μην ξεχνάμε ότι εμείς ήμασταν αυτοί που ξεκάθαρα εκδηλώσαμε την πρόθεσή μας να διεκδικήσουμε την ψήφο των πολιτών, κάνοντας σαφές από την αρχή ότι δεν θα είμαστε υποτελείς σε κανενός είδους συμφέροντα και πολιτικές, θα είμαστε υπόλογοι μόνο για το πρόγραμμά μας, τις δεσμεύσεις μας απέναντι στον λαό και το ήθος μας. Και σε αυτή την βάση ζητήσαμε την στήριξη όσων περισσότερων πολιτικών δυνάμεων και - κυρίως - των ενεργών πολιτών.

Πως κρίνετε το έργο των δημοτικών αρχών στους δήμους που θα απαρτίσουν το νέο δήμο;

Οι απερχόμενες δημοτικές αρχές έδωσαν αυτό που είχαν να δώσουν, στο υπάρχον πλαίσιο διοίκησης και λειτουργίας των Δήμων. Ανάλογα με τις ικανότητες διοίκησης κάθε δημοτικής αρχής, αλλά και ανάλογα με το ύφος και το ήθος του κάθε δημάρχου, κινήθηκε η αυτοδιοικητική μηχανή την προηγούμενη τετραετία. Σε ορισμένους δήμους υπήρξαν σημαντικές επιτυχίες και γενικότερα μια καλή πορεία (π.χ. Ληλάντιο, Αυλίδα) ενώ σε άλλους η κακοδιαχείριση και η έλλειψη στρατηγικής και προσήλωσης στο συμφέρον της πόλης, οδήγησαν σε κραυγαλέες αποτυχίες που όλοι οι πολίτες βλέπουν με δυσαρέσκεια. Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν. Η υπέρβαση ενός ξεπερασμένου μοντέλου διοίκησης των Δήμων είναι η αναγκαιότητα που θέτει η νέα εποχή. Το λέω σε όλους τους τόνους και διαρκώς: τώρα είναι η ώρα να γίνει ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός. Το θέμα είναι ποιος έχει την θέληση και την ικανότητα να το πραγματοποιήσει. Όσοι οδήγησαν τα πράγματα στην αποτυχία ή όσοι είναι αποφασισμένοι να χαράξουν μια νέα πορεία; Οι πολίτες μπορούν να κρίνουν και θα κρίνουν - όπως πάντα - σωστά.

Ποια είναι τα τρία σημαντικότερα προβλήματα, που θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν στο νέο δήμο;

1) Η μεταμόρφωση του κέντρου της Χαλκίδας με ταυτόχρονη παρέμβαση στο κυκλοφοριακό, μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που περιλαμβάνει:

  • α) ανάπλαση της Δημοτικής αγοράς και της πλατείας αγοράς μέσα από αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και εκτεταμένη διαβούλευση με τους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της πόλης
  • β) Η δημιουργία δικτύου πεζόδρομων - ποδηλατοδρόμων που θα επιδρούν αποφασιστικά στο κυκλοφοριακό,
  • γ) διευθέτηση των αστικών οδεύσεων για εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των πολιτών στο κέντρο
  • δ) Η εξασφάλιση αξιόπιστης και συχνής αστικής συγκοινωνίας για την υποκατάσταση του ΙΧ στο κέντρο
  • ε) Η ουσιαστική λειτουργία περιφερειακών πάρκινγ

2) Ο ριζικός ανασχεδιασμός της καθαριότητας:

  • α) Αναδιοργάνωση και ορθολογική κατανομή ανθρώπινων και υλικών μέσων: ο νέος μητροπολιτικός Δήμος Χαλκιδέων «κληρονομεί» το ανθρώπινο δυναμικό και τα μηχανήματα όλων των Δήμων που συνενώνονται. Η ορθολογική και αποτελεσματική αξιοποίηση όλου αυτού του μηχανισμού θα φέρει άμεσα αποτελέσματα και στο ζήτημα της καθαριότητας.
  • β) Επανασχεδιασμός του Κανονισμού Καθαριότητας και πιστή εφαρμογή του: Αν επιλέξουμε να ζούμε σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη και όχι σε χώρα του τρίτου κόσμου, απαιτείται ένας σύγχρονος Κανονισμός Καθαριότητας τον οποίο θα σέβονται όλοι και η Δημοτική Αστυνομία θα φροντίζει για την πιστή εφαρμογή του. Χωρίς παρεκκλίσεις, χωρίς παραθυράκια, χωρίς εξαιρέσεις και «ψιλά γράμματα» που στην ουσία μέχρι σήμερα καταργούσαν το σύνολο της λειτουργίας του.
  • γ) Χρήση νέας τεχνολογίας: οι νέες τεχνολογίες - όπως τα Συστήματα Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων, τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών, οι νέες μορφές τηλεπικοινωνιών κλπ - παρέχουν τα απαραίτητα εκείνα εργαλεία για την χωρίς καθυστερήσεις καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπων, υλικών και μέσων που απασχολούνται στην καθαριότητα.
  • δ) Επέκταση των δράσεων ανακύκλωσης: είναι γνωστό ότι ο μόνος τρόπος για να μειωθεί ο όγκος των σκουπιδιών είναι να διαχωριστούν αυτά στην πηγή τους, δηλαδή στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις. Θα επεκτείνουμε το πρόγραμμα ανακύκλωσης συσκευασιών και θα εντάξουμε νέες δράσεις ανακύκλωσης άλλων στερεών αποβλήτων που δεν περιλαμβάνονται σήμερα στο σύστημα.
  • ε) Δίκτυο Καθαρής Πόλης: συνεργασία με Μη Κυβερνητικές Περιβαλλοντικές Οργανώσεις και Εταιρείες Ανακύκλωσης: Όλοι οι φορείς και οι οργανώσεις που αναπτύσσουν δράσεις ανακύκλωσης και προώθησης της καθαριότητας και της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, θα ενταχθούν σε ένα Δίκτυο Καθαρής Πόλης. Θα αφήσουμε χίλια λουλούδια να ανθίσουν, σε ένα ευρύτατο φάσμα δράσεων που θα συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού, στην δημοκρατική συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον, θα δημιουργήσουν συνέργειες και πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα.
  • ζ) Εκπαίδευση των πολιτών και των εργαζομένων του Δήμου: Η διαρκής εκπαίδευση των πολιτών, αλλά και των εργαζομένων στην καθαριότητα, είναι βασικός παράγοντας για την επιτυχία όλων των προγραμμάτων καθαριότητας, ανακύκλωσης και διαχείρισης αποβλήτων. Ο στόχος αυτός είναι μακροπρόθεσμος, θα υλοποιηθεί με συνέπεια και συνέχεια και θα συνδεθεί με μετρήσιμους στόχους που θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί μέχρι το τέλος της τετραετίας.
  • η) Εφαρμογή Συστήματος Διαρκούς Αξιολόγησης και Υποδείξεων για το Σύστημα Καθαριότητας: μέχρι σήμερα - δυστυχώς - οι πολίτες δεν είχαν τρόπο να κάνουν υποδείξεις και να πουν την γνώμη τους για την καθαριότητα. Αυτό θα αλλάξει. Καθιερώνουμε ένα σύστημα αξιολόγησης και διαβούλευσης των δράσεων καθαριότητας. Οι πολίτες, σε κάθε γειτονιά, θα μπορούν με έναν απλό τρόπο, σε σύντομα χρονικά διαστήματα, να βαθμολογούν τις επιδόσεις της καθαριότητας και να προτείνουν νέες λύσεις και δράσεις.

3) Προώθηση μιας σειράς από σημαντικά έργα που θα αποσυμφορήσουν τόσο την Χαλκίδα όσο και τις όμορες περιοχές, όπως: η απομάκρυνση των φυλακών, η παράκαμψη του Βασιλικού, η παράκαμψη Χαλκίδας, η παράκαμψη Νέας Αρτάκης.

Ποια τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νέος Δήμος σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος και ποιες οι ενέργειές σας για την επίλυσή τους.

1) Η μόλυνση της ατμόσφαιρας και του θαλάσσιου περιβάλλοντος, 2) η απουσία αναπλάσεων που να έχουν αποδώσει σημαντικούς ελεύθερους δημόσιους χώρους και χώρους πράσινου μέσα στις οικιστικές μας ενότητες και 3) η υποβάθμιση σημαντικών φυσικών πόρων στην ευρύτερη περιοχή. Στα πλαίσια αυτά, οι προτεραιότητές μας είναι:

  1. Στρατηγική ενσωμάτωση των κατευθύνσεων της πράσινης ανάπτυξης σε όλους τους σχεδιασμούς του Δήμου.
  2. Πρόσκληση για δημιουργία Φόρουμ Μη Κυβερνητικών Περιβαλλοντικών Οργανώσεων στον Δήμο Χαλκιδέων. Θέλουμε να δώσουμε βήμα και τοπική στέγη σε περιβαλλοντικές οργανώσεις από όλη την Ελλάδα, οι οποίες θα συμβάλλουν σε εκτεταμένα προγράμματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και προστασίας.
  3. Ενεργειακός Έλεγχος των κτιρίων του Δήμου και των Δημοτικών Επιχειρήσεων με σκοπό παρεμβάσεις που θα μειώνουν το ενεργειακό ίχνος και Έναρξη αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας και τα κατάλληλα εθνικά και κοινοτικά προγράμματα
  4. Σταδιακή αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων του Δήμου και αντικατάστασή τους με υβριδικά ή γενικότερα αυστηρότερων περιβαλλοντικών προδιαγραφών.
  5. Ειδικές δράσεις καθαρισμού των ακτών - Γαλάζιες Σημαίες: Η απόκτηση Γαλάζιων σημαιών για τις παραλίες μας είναι μια διαδικασία σχετικά απλή, αν προσεχτούν ορισμένα στοιχειώδη πράγματα που μέχρι σήμερα αγνοήθηκαν: ο τακτικός καθαρισμός, η μέτρηση της ποιότητας των νερών, η απομάκρυνση ρυπογόνων εστιών και η δημιουργία υποδομών για τους λουόμενους. Στόχος μας είναι να αποκτήσουμε Γαλάζιες Σημαίες και στις παραλίες του νέου Δήμου Χαλκιδέων μέσα στην επόμενη τετραετία
  6. Η χωροθέτηση νέου ΧΥΤΑ με διαβούλευση ώστε να συγκεντρώνει την αποδοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων (Δήμοι, Περιβαλλοντικές Οργανώσεις, ΤΕΕ, πολίτες κλπ).
  7. Ανάδειξη Αλυκών Ν. Λαμψάκου (αξιοποίηση υδροβιότοπου της έκτασης),
  8. Ανάδειξη υδροβιότοπου Γλύφας. Ανάδειξη και δενδροφύτευση ημιορεινών όγκων και δασικών εκτάσεων Φύλλων, Αφρατίου, Χαλκίδος, Λαμψάκου, Αυλίδας, Ανθηδώνας και Ν. Αρτάκης.
  9. Αξιοποίηση και ολοκλήρωση του έργου του αλσυλλίου της Κανήθου, ανάδειξη και διαμόρφωση της εισόδου από την υψηλή γέφυρα στην πόλη, σε συνδυασμό με τ' αλσύλλια Μπαταριά και Αγίας Μαρίνας.
  10. Ανάπλαση ιδιοκτησιών ΟΣΕ, Αποκατάσταση εγκαταλελειμμένων Λατομείων στα όρια ολόκληρου του Δήμου, Αποκατάσταση - ασφαλής απομάκρυνση υπολειμμάτων εργοστασίου Ελλενίτ
  11. Δημιουργία νέων πλατειών και ανάπλαση υφιστάμενων, στα όρια του νέου Δήμου
  12. Ανάπλαση της παραλιακής ζώνης της Λιανής Αμμου με οικολογική ευαισθησία.

Πως ιεραρχείτε τις ανάγκες που έχουν σχέση με την ποιότητα ζωής και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη;

Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε άμεσα αυτό που οι τοπικές κοινωνίες και οι πολίτες απαιτούν: Έναν Δήμο συνεργάτη των πολιτών και υπερασπιστή των αναγκών τους. Έναν Δήμο διαφάνειας, αποτελεσματικότητας και ανταποδοτικότητας στην διαχείριση των πόρων. Για να πετύχουμε τους στόχους αυτού, έχουμε ως προτεραιότητες:

Στα θέματα Εξυπηρέτησης του πολίτη

  • Γρήγορη διαδρομή (fast track): Πρώτη προτεραιότητα θα είναι η δημιουργία μιας νέας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των πολιτών στην συναλλαγή τους με τις υπηρεσίες του Δήμου.
  • Η Γρήγορη Διαδρομή θα είναι το αντίστοιχο των ΚΕΠ, αλλά θα απευθύνεται στις υπηρεσίες του Δήμου και μόνο.
  • Το γραφείο της Γρήγορης Διαδρομής θα λειτουργεί στην κεντρική υπηρεσία, αλλά θα είναι και αυτό εξακτινωμένο, με τοπικούς υπεύθυνους σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα.
  • Σκοπός του είναι να διευκολύνει την προσέγγιση του πολίτη με τις δημοτικές υπηρεσίες, να εξαλείφει τις τυχόν δυσλειτουργίες που δημιουργεί η απόσταση ανάμεσα στις κεντρικές υπηρεσίες του Δήμου και σε αυτές των Δημοτικών Διαμερισμάτων και να επιταχύνεται η εξυπηρέτηση.
  • Στην Γρήγορη Διαδρομή θα εντάσσεται επίσης και η Δημοτική Τηλεφωνική Γραμμή Πολλαπλών Λειτουργιών: εξυπηρέτησης πολιτών, παραπόνων, καταγγελιών, κατάθεσης απόψεων, διαβούλευσης, παροχής πληροφοριών σε επισκέπτες και επιχειρηματίες κλπ
  • Με την χρήση των νέων τεχνολογιών η Γραμμή Πολλαπλών Λειτουργιών θα αποτελεί ένα Ενιαίο Κέντρο, ένας τετραψήφιος αριθμός που θα είναι άμεσα διασυνδεδεμένος με τα διάφορα τμήματα και διαμερίσματα του Δήμου και θα κατανέμει άμεσα τις εισερχόμενες κλήσεις στους κατάλληλους αποδέκτες ώστε να παρέχονται ολοκληρωμένες τηλεφωνικές υπηρεσίες υποστήριξης των πολιτών και των επισκεπτών.

Στα θέματα Διαφάνειας και Διαρκούς Αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών

  • Δημοσίευση στο Διαδίκτυο όλων των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, της Δημαρχιακής Επιτροπής, και όλων των οργάνων του Δήμου και των Δημοτικών Επιχειρήσεων στην Ιστοσελίδα του Δήμου.
  • Δημοσίευση στο Διαδίκτυο όλων των συμβάσεων, αλλά και των προκηρύξεων, των διαγωνισμών, των προσκλήσεων του Δήμου και των Δημοτικών επιχειρήσεων.
  • Δημοσίευση στο Διαδίκτυο πράξεων και αποφάσεων άλλων οργάνων και υπηρεσιών του Δήμου, όπως η Πολεοδομία, η αδειοδότηση καταστημάτων, κλπ
  • Δημιουργία Ολοκληρωμένου Συστήματος Αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σε κάθε στάδιο της λειτουργίας του Δήμου ο πολίτης θα ερωτάται με σύντομα και εύχρηστα ερωτηματολόγια για τον βαθμό ικανοποίησής του
  • Στόχος του Ολοκληρωμένου Συστήματος Αξιολόγησης δεν είναι ούτε η αξιολόγηση για... την αξιολόγηση, ούτε η επιβολή ποινών. Στόχος του είναι το αυτονόητο: να μας υποδεικνύουν οι ίδιοι οι πολίτες τα λάθη μας ή τις παραλείψεις μας προκειμένου να τα διορθώσουμε σε μια προσπάθεια διαρκούς βελτίωσης της λειτουργίας του Δήμου.

Με τα μέτρα αυτά θα εξασφαλιστεί απόλυτη διαφάνεια στην λειτουργία του Δήμου, θα καταπολεμηθεί η διαφθορά και η συναλλαγή και θα απελευθερωθεί ο πολίτης από τα δεσμά της γραφειοκρατίας και του χαρτοβασιλείου.

Πως μπορεί να παρέμβει η Δήμος στο πρόβλημα της αστυνόμευσης;

Η Δημοτική Αστυνομία μπορεί να παίζει έναν αποτελεσματικό ρόλο εποπτείας σε ολόκληρη την πόλη. Ο καλύτερος συντονισμός της και η ορθολογική αξιοποίηση των πόρων της μπορούν να εξυπηρετήσουν και αυτό το σκοπό. Από κει και πέρα απαιτείται να εγκατασταθεί ένα πραγματικό κανάλι άμεσης επικοινωνίας με την Ελληνική Αστυνομία, το Λιμενικό Σώμα και όλες τις άλλες αρμόδιες αρχές. Απαιτείται πραγματικά ένα «κόκκινο τηλέφωνο» το οποίο θα συντονίζει τις δράσεις και θα επιταχύνει τους χρόνους αντίδρασης όλων των οργανωμένων δυνάμεων της τάξης που δρουν στην περιοχή. Επιπλέον, θα πρέπει να μελετήσουμε την εμπειρία σε πόλεις άλλων χωρών και να ενθαρρύνουμε την εισαγωγή συστημάτων συνεργασίας και αυτοπροστασίας των πολιτών, εποπτείας και έγκαιρης προειδοποίησης των αρχών σε επίπεδο γειτονιάς. Στόχος μας είναι να συμβάλουμε αποφασιστικά στην πάταξη της μικροεγκληματικότητας και στην απομάκρυνση από τις πόλεις μας σοβαρότερων αδικημάτων όπως η εμπορία ναρκωτικών, η διακίνηση γυναικών με σκοπό την πορνεία, οι ληστείες κλπ.

Το Κυκλοφοριακό και η αστική συγκοινωνία, αποτελούν δύο από τα σημαντικά προβλήματα που αντί να επιλύονται επιδεινώνονται. Έχετε συγκεκριμένο σχέδιο για την αντιμετώπισή τους;

Το κυκλοφοριακό, από τα σημαντικότερα προβλήματα της πόλης, όπως και πολλά άλλα προβλήματα, προσπάθησαν να το λύσουν με ημίμετρα. Ωστόσο, η ιστορία και η εμπειρία έχουν αποδείξει ότι ερασιτεχνισμοί και αποσπασματικά μέτρα δεν έχουν αποτέλεσμα σε ένα τόσο σημαντικό πρόβλημα, το οποίο είναι ακόμη εντονότερο λόγω κακής ρυμοτομίας της Χαλκίδας. Η εφαρμογή μιας σύγχρονης και ρεαλιστικής συγκοινωνιακής μελέτης που θα στηρίζεται στις αρχές: 1) Αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς, 2) προσβασιμότητα των πολιτών στο κέντρο της πόλης, 3) πεζοδρομήσεις, 4) λειτουργία περιφερειακών παρκινγκ, 5) προστασία του περιβάλλοντος, αποτελεί βασικό άξονα πολιτικής για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Υπάρχει σχεδιασμός για να χρησιμοποιηθεί η νέα τεχνολογία,
διαδίκτυο στις υπηρεσίες του δήμου με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών;

Έχουμε δηλώσει και στο πρόγραμμά μας και σε πολλές άλλες ευκαιρίες, ότι η χρήση νέων τεχνολογιών αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τον Δήμο. Και αυτό θα γίνει σε πολλά επίπεδα όπως:

  • Διασύνδεση όλων των υπηρεσιών του νέου Δήμου με την χρήση ευρυζωνικών δικτύων και φθηνών ιντερνετικών επικοινωνιών,
  • Ολοκληρωμένη Μηχανοργάνωση όλων των υπηρεσιών του Δήμου με την χρήση νέων τεχνολογιών και μέσων όπως Συστήματα Εξυπηρέτησης Πελατών (CRM), Συστήματα Επιχειρησιακών Πόρων (ERP) κλπ,
  • Δημιουργία WI-FI Δικτύου για δωρεάν πρόσβαση στο Ιντερνετ σε όλα τα ΔΔ,
  • Εφαρμογές Τηλεματικής για ενημέρωση - πληροφόρηση επισκεπτών και πολιτών,
  • Δημιουργία σύγχρονης Ιστοσελίδας - Πύλης (Portal) για τον Δήμο Χαλκιδέων,
  • Χρήση νέας τεχνολογίας στην καθαριότητα: Συστήματα Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων, Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών, νέες μορφές τηλεπικοινωνιών, εκπαίδευση του προσωπικού στις νέες τεχνολογίες

Η έδρα του δήμου έχει την απαιτούμενη υποδομή να γίνει το νέο διοικητικό κέντρο του μητροπολιτικού δήμου;

Δεν είναι εποχή να σκεφτούμε την δημιουργία νέων κτιρίων. Τα κτίρια που διαθέτουν όλοι οι Δήμοι που συνενώνονται (όχι κατ' ανάγκην αυτά που στεγάζουν μόνο υπηρεσίες αυτή την στιγμή), αν αξιοποιηθούν ορθολογικά και διασυνδεθούν αποτελεσματικά με την χρήση νέων τεχνολογιών, μπορούν να εξυπηρετήσουν τις νέες ανάγκες. Δεν σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε ένα υδροκέφαλο τέρας, δεν σκοπεύουμε να φέρουμε τα πάντα στην Χαλκίδα (επειδή είναι η έδρα του νέου Δήμου). Πιστεύουμε στην αποκεντρωμένη και σωστά οργανωμένη λειτουργία. Μόνο έτσι θα επιτύχουμε τις συνέργειες και τις οικονομίες κλίμακας που θέλει να δημιουργήσει ο Καλλικράτης.

Επαρκεί το στελεχιακό δυναμικό των δήμων που συνενώνονται για να ανταποκριθούν στις ανάγκες απρόσκοπτης λειτουργίας του νέου δήμου;

Και στην περίπτωση του προσωπικού, η ορθολογική κατανομή, η με επιστημονικό τρόπο διοίκηση και οργάνωσή του, αλλά και η διαρκής εκπαίδευσή του, είναι τα στοιχεία που μπορούν να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά του και να επιτύχουν και εδώ πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα.

Ποια είναι σήμερα η οικονομική κατάσταση των δήμων που
συνενώνονται; Γνωρίζετε εάν υπάρχει έλλειμμα και σε τι ποσό ανέρχεται;

Το έχω ξαναπεί και αλλού, ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε πλήρη και ακριβή εικόνα του ύψους των ταμειακών ροών των παλαιών Δήμων, πριν αναλάβουμε καθήκοντα. Η καταγραφή των υποχρεώσεων, θα αποτελέσει μια από τις πρώτες προτεραιότητές μας. Γνωρίζω ωστόσο ότι η χρηστή, σχεδιασμένη και έντιμη διαχείριση που είχε ο Δήμος Αυλίδας - για παράδειγμα - επέτρεψε να γίνει σημαντικό έργο και ταυτόχρονα να υπάρχει σημαντικό απόθεμα που ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Αυτό αποδεικνύει ότι η καλή διαχείριση, η σωστή οργάνωση, η αποτελεσματική λειτουργία, η διαφάνεια και ο ουσιαστικός έλεγχος μπορούν να εξοικονομήσουν σημαντικούς πόρους που θα διοχετευτούν για την εξυπηρέτηση των πραγματικών αναγκών των πολιτών.

Υπάρχουν οφειλές από άλλους δήμους προς το δήμο Χαλκιδέων. Τι θα γίνει με αυτές;

Ο νέος Δήμος Χαλκιδέων θα πάρει τόσο το ενεργητικό όσο και το παθητικό των συνενούμενων Δήμων. Τόσο το βάρος όσο και το όφελος. Από τον νόμο προβλέπεται ειδική μεταχείριση για τους υπερχρεωμένους Δήμους, ώστε να εξυγιανθούν.

Η αναπτυξιακή προοπτική προϋποθέτει και πόρους. Με ποιο τρόπο θα εισρεύσουν έσοδα στο ταμείο του δήμου;

Μέχρι σήμερα ο Δήμος δανείζεται συνεχώς για να καλύψει καταναλωτικές ανάγκες. Χωρίς αναπτυξιακό σχέδιο και χωρίς καμία επενδυτική προτεραιότητα. Η κατάσταση αυτή οδηγεί απλά στην χρεοκοπία.
Το ζητούμενο είναι κάποια στιγμή ο Δήμος να μπορεί να σταθεί οικονομικά στα δικά του πόδια και να μην είναι διαρκώς επαίτης της κεντρικής κυβέρνησης, ούτε να αναγκάζεται να αυξάνει φόρους και τέλη για να καλύψει τις ταμειακές ανάγκες του. Θα προωθήσουμε βιώσιμα επενδυτικά σχέδια με στόχο την παροχή φθηνών, ποιοτικών και ανταποδοτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες. Μέχρι αυτά να αρχίσουν να αποδίδουν αυτά, θα κινηθούμε αποφασιστικά για τον περιορισμό της σπατάλης τόσο στον Δήμο όσο και στις δημοτικές επιχειρήσεις. Αυτό είναι εφικτό δεδομένου του ότι πρέπει να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας από την συνένωση των παλαιών δήμων. Επί πλέον, η διαφάνεια και η αποτελεσματική διαχείριση θα εξοικονομήσουν πόρους που σήμερα πετιούνται κυριολεκτικά από το παράθυρο. Ήδη έχω αναφέρει κάποια παραδείγματα καλής πρακτικής σε αυτή την κατεύθυνση και η ύπαρξή τους αποτελεί ένα πολύ αισιόδοξο μήνυμα.

Με ποιο τρόπο θα συμβάλλει ο δήμος στην ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας;

Η ανεργία και η αποεπένδυση αποτελούν χρόνια προβλήματα της περιοχής μας. Ο Δήμος πρέπει να συμμετέχει - στο μέτρο που του αντιστοιχεί - στην ευρύτερη προσπάθεια για να αλλάξει πορεία ο τόπος μας. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος μπορεί να υποστηρίξει μια δέσμη δράσεων για την της ανεργίας και της αποεπένδυσης, όπως:

  1. Δημιουργία Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης
  2. Στρατηγική υποστήριξη νέων επιχειρηματικών προσπαθειών υψηλής προστιθέμενης αξίας, που θα δημιουργούν θέσεις εργασίας,
  3. Υποστήριξη δράσεων Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας
  4. Υποστήριξη Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
  5. Δημιουργία μόνιμου Φόρουμ Τοπικής Ανάπτυξης
  6. Αξιοποίηση πόρων ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση παραγωγικών δημοτικών επενδύσεων μέσα από το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Master Plan)του νέου Δήμου

Σήμερα συνεχώς γίνονται συζητήσεις για το πως θα βγει η Εύβοια από το αδιέξοδο και το τέλμα στο οποίο βρίσκεται τα τελευταία χρόνια. Ποιο είναι υπό τις παρούσες συνθήκες το ζητούμενο για να οδηγηθεί ο δήμος τον οποίο διεκδικείτε στην ανάπτυξη και σε ποιους τομείς;

Η Εύβοια θα πρέπει να κάνει στροφή 180 μοιρών στην αναπτυξιακή της πορεία. Και σε αυτό θα πρέπει να συνεννοηθούν όλοι οι τοπικοί φορείς και όλοι οι εκπρόσωποι του λαού σε κάθε επίπεδο. Μόνο με μια συντονισμένη δράση και διεκδίκηση μπορούμε να πετύχουμε καλά αποτελέσματα για τον τόπο μας. Όσον αφορά στις κατευθύνσεις αυτής της νέας αναπτυξιακής πορείας, είναι νομίζω σαφές ότι δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε αναστροφή του κλίματος αποβιομηχάνισης. Αυτό το οδηγούν παγκόσμιες εξελίξεις και δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια παρέμβασης. Αντιθέτως, θα πρέπει να κινηθούμε σε κατευθύνσεις σύγχρονες, επιδιώκοντας επενδύσεις στον Τομέα των Υπηρεσιών, των νέων Τεχνολογιών, του Περιβάλλοντος και της Ενέργειας, του Τουρισμού, της ποιοτικής γεωργίας, της κοινωνικής επιχειρηματικότητας κ.λ.π.

Για να τα επιτύχουμε όμως αυτά, πρέπει να εργαστούμε από κοινού -όλοι οι φορείς και οι εκπρόσωποι:

  • για να προβάλουμε αποτελεσματικά τον τόπο μας και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα
  • για να δημιουργήσουμε υποδομές που θα δίνουν προστιθέμενη αξία στην παραγωγική διαδικασία
  • για να δημιουργήσουμε δράσεις που θα περιορίζουν την γραφειοκρατία και το κόστος ίδρυσης νέων επιχειρήσεων
  • για να εκπαιδεύσουμε το ανθρώπινο δυναμικό της Εύβοιας σε αντικείμενα που απαιτούνται από τις νέες οικονομικές συνθήκες

Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του δήμου Χαλκιδέων, τα οποία θα εκμεταλλευτείτε;

Η Χαλκίδα και οι όμορες περιοχές της (Ανθηδόνα, Αυλίδα, Ληλάντιο, Νέα Αρτάκη), αποτελούν ένα οικιστικό και κοινωνικοοικονομικό συνεχές με μεγάλη δυναμική και δυνατότητες. Η ύπαρξη κατάλληλου εργατικού δυναμικού, η μικρή απόσταση από την Αθήνα, οι φτηνότερες τιμές γης σε σχέση με την Αττική, η γενικότερη ανάπτυξη των υποδομών, η ύπαρξη σημαντικού δικτύου φυσικών και πολιτιστικών πόρων, είναι μερικά μόνο από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που αν προβληθούν σωστά μπορούν να προσελκύσουν επενδύσεις και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Αρκεί βεβαίως να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας σε μία τέτοια κατεύθυνση, με στρατηγική και όραμα, με τόλμη και καινοτόμες ιδέες.

Ο τουρισμός είναι ένα κεφάλαιο που έχει μείνει αναξιοποίητο σε
μεγάλο βαθμό στην Εύβοια. Τι προτίθεστε να πράξετε στο δήμο Χαλκιδέων, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι νέες ευκαιρίες και να γίνει άνοιγμα σε αγορές του εξωτερικού.

Η δημιουργία υποδομών με στόχο την διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος, η οργανωμένη και συστηματική προβολή του, η αναζήτηση νέων καναλιών πληροφόρησης και προσέλκυσης τουριστών, αποτελούν τις προτεραιότητές μας. Επιδιώκουμε μια στρατηγική στροφή προς τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο θρησκευτικός, ο πολιτιστικός, ο γαστρονομικός, οι εναλλακτικές αθλητικές δραστηριότητες, ο ναυταθλητισμός κλπ. Μερικές μόνο από τις προτάσεις μας στην κατεύθυνση αυτή είναι:

  • Η Οργάνωση Δικτύου Πολιτιστικών και Θρησκευτικών Διαδρομών: για επέκταση του χρόνου παραμονής και καθοδήγηση των επισκεπτών σε περισσότερα από ένα Δημοτικά Διαμερίσματα.
  • Η Δημιουργία Θεματικών Πάρκων με δημόσια και ιδιωτικά κονδύλια, μπορεί να αυξήσει την προβολή και ανάπτυξη της περιοχής.
  • Η Δημιουργία Πάρκου Εναλλακτικού Αθλητισμού στον χώρο του Τάγματος Πεζοναυτών: ποδηλατοδρόμιο, πίστες Mountain Bike, skateboard, μοντελισμού, πεδία Paintball, αναρρίχησης και bungee jumping, κλπ.

Στόχος είναι να αποτελέσει η Χαλκίδα έναν σταθερό πόλο έλξης για τα extreme sports και τις εναλλακτικές αθλητικές δραστηριότητες οι οποίες προσελκύουν σταθερά ολοένα και μεγαλύτερο κοινό και για τις οποίες υπάρχουν ελάχιστες εγκαταστάσεις στην χώρα.

Με ποιό τρόπο θα εξασφαλιστεί η ισόρροπη ανάπτυξη της έδρας του
νέου δήμου με τα υπόλοιπα Δημοτικά Διαμερίσματα;

Είπα και προηγουμένως ότι δεν σκοπεύουμε να μετατρέψουμε τον νέο Δήμο σε ένα υδροκέφαλο γραφειοκρατικό τέρας με έδρα την Χαλκίδα. Όλοι οι πόροι των παλαιών δήμων θα αξιοποιηθούν ορθολογικά. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι το άθροισμα των δυνάμεων των Δήμων που συνενώνονται να πολλαπλασιαστεί. Η επίτευξη της λεγόμενης «συνέργειας», σημαίνει ότι 1+1 να μην φέρνει αποτέλεσμα 2, αλλά 3, ή 4 ή και περισσότερο. Δύο σημαντικά εργαλεία θα βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση: η δημιουργία ενός Ενιαίου Κέντρου Επιτελικού Σχεδιασμού και η Κατάστρωση ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου (Master Plan) για τον νέο Δήμο. Το Ενιαίο Κέντρο Σχεδιασμού θα εξασφαλίζει τον αποτελεσματικό συντονισμό όλων των υπηρεσιών και θα προγραμματίζει ορθολογικά τις σχεδιαζόμενες δράσεις και προγράμματα. Σε αυτό θα συμμετέχουν όλοι οι Διευθυντές των Τμημάτων του Δήμου και θα συνεδριάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το Κέντρο επιτελικού σχεδιασμού θα εδρεύει βεβαίως στην έδρα του νέου Δήμου, αλλά θα λειτουργεί εξακτινωμένα με τοπικά γραφεία σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα. Στόχος του θα είναι να εξαλειφθεί άμεσα και δια παντός το φαινόμενο να μην γνωρίζει η μία υπηρεσία του Δήμου τι σχεδιάζει η άλλη, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις στην ωρίμανση των έργων, απώλεια χρηματοδοτήσεων, κατασπατάληση πόρων, κακής ποιότητας έργα και υπηρεσίες, κακή κατανομή του προσωπικού και των υλικών μέσων του Δήμου. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει τις προτεραιότητες και τις προβλέψεις του προγράμματός μας οργανωμένες σε άξονες και μέτρα συνδεδεμένα άμεσα με γραμμές του Δημοτικού προϋπολογισμού και των δημόσιων (Εθνικών και Κοινοτικών) χρηματοδοτήσεων.

Πως θα πείσετε τον απλό πολίτη, που καθημερινά βιώνει τις
συνέπειες της κρίσης όχι μόνο της οικονομικής, αλλά και των αξιών, που κατακρίνει το πολιτικό σύστημα, να σας εμπιστευθεί.

Οι πολίτες έχουν και γνώμη και κρίση. Καταδικάζουν αυτούς που ευθύνονται για τα αδιέξοδα στα οποία οδηγήθηκε η χώρα. Διαμαρτύρονται ενάντια σε μέτρα που μπορεί να θίγουν την ευημερία τους. Αλλά καταλαβαίνουν επίσης ότι σε επίπεδο πόλης, σε επίπεδο καθημερινότητας, κάποιος πρέπει να τολμήσει τις αλλαγές που απαιτούνται. Και αυτό είναι ανεξάρτητο από το τι συμβαίνει στην κεντρική πολιτική σκηνή. Αυτό το καταλαβαίνουν οι πολίτες. Καταλαβαίνουν το ήθος και το ύφος που εκπέμπουμε. Καταλαβαίνουν τις διαφορές μας από όσους διαχειρίστηκαν τόσα χρόνια τους Δήμους και τους οδήγησαν σε αυτό το τραγικό σημείο. Καταλαβαίνουν ότι είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ένα άλμα προς τα εμπρός και γι' αυτό μπορούμε να τους κοιτάμε στα μάτια. Και γι' αυτό μας εμπιστεύονται.


© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.