Πρόβλημα στις μετακινήσεις των κατοίκων των δημοτικών διαμερισμάτων του δήμου Μεσσαπίων, αλλά και των σπουδαστών στο ΤΕΙ έχει δημιουργηθεί μετά την απόφαση του ΚΤΕΛ Εύβοιας να σταματήσει τα δρομολόγια του λεωφορείου, που εξυπηρετούσε τις συγκεκριμένες ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Το ζήτημα που έχει προκύψει με την οφειλή από την πλευρά του δήμου 200.000 περίπου ευρώ στο ΚΤΕΛ γίνονται προσπάθειες να διευθετηθεί και όπως δήλωσε στο "Σερβιτόρο της Εύβοιας" ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΤΕΛ κ. Παπαγεωργίου Χρήστος παρά τις οικονομικές δυσκολίες και τις όποιες αδυναμίες από την πλευρά του δήμου εκτιμούν, ότι σύντομα θα δοθεί λύση.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη σύμβαση που είχε υπογραφεί μεταξύ δήμου και ΚΤΕΛ στο πλαίσιο του επιδοτούμενου προγράμματος ενδοδημοτικής συγκοινωνίας "Συν-Κοινωνία".
Σε ό, τι αφορά το πρόβλημα που έχει προκύψει στο δήμο Μεσσαπίων ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ κ. Παπαγεωργίου ανέφερε πως σήμερα δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που να υποστηρίζει την επιδότηση ανανέωσης της σύμβασης, ωστόσο, έχουν έρθει σε συνεννόηση με τη δημοτική αρχή και έχουν συμφωνήσει να πυκνώσουν τα δρομολόγια με ένα λεωφορείο αστικού τύπου με μικρό κόστος για να εξυπηρετήσουν τους κατοίκους και τους σπουδαστές.
Θα πρέπει, βέβαια, να τονισθεί ότι το Υπουργείο Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών έχει οφειλές προς τους δήμους της χώρας που συμμετείχαν στο εν λόγω πρόγραμμα με αποτέλεσμα να υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες από την πλευρά των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης προς τα ΚΤΕΛ, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του δήμου Μεσσαπίων. Ανάλογη συμβάση είχε υπογραφεί μεταξύ δήμου Χαλκιδέων και αστικού ΚΤΕΛ.
Να υπενθυμίσουμε, ότι κονδύλια είχαν εγκριθεί για τους δήμους Χαλκιδέων (348. 708 ευρώ), Ταμυνέων (116.400 ευρώ), Μεσσαπίων (57.752 ευρώ), Κύμης (115.504 ευρώ), Αυλώνος (14.000 ευρώ) και Αιδηψού (123.868 ευρώ), τα οποία αφορούσαν την ετήσια κοστολόγηση συγκοινωνίας μεταξύ των δημοτικών διαμερισμάτων των δήμων αποκλειστικά με το ΚΤΕΛ και για την αστική συγκοινωνία στο δήμο της Χαλκίδας, όπου και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει πρόβλημα και δεν έχει καταβληθεί το ποσό με αποτέλεσμα να έχουν περικοπεί τα συγκεκριμένα δρομολόγια και να έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στην εξυπηρέτηση των δημοτών.
Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα, το οποίο ήταν συγρηματοδοτούμενο από την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και το κράτος, όχι μόνο είναι αμφίβολο εάν θα συνεχιστεί, αλλά προς το παρόν έχει αφήσει μεγάλα οικονομικά ανοίγματα.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τη δημιουργία μόνιμης ενδοδημοτικής και πλέον, με βάση το σχέδιο "Καλλικράτης", διαδημοτικής συγκοινωνιακής δομής.