Σε διαβούλευση έθεσε το Υπουργείο Εσωτερικών τα σχέδια των Προεδρικών Διαταγμάτων για τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των 13 Περιφερειών της χώρας και με αφορμή αυτό το διάλογο ο δήμαρχος Αυλώνος κ. Δημήτρης Κατσούλης καταθέτει τις απόψεις του και στρέφεται κατά του υποψήφιου Περιφερειάρχη της ΝΔ κ. Χειμάρα με αφορμή την εξαγγελία του για συνεχή παρουσία του περιφερειάρχη στην Εύβοια και για παροχή πολιτικών ρόλων σε πρόσωπα με βάση την εντιμότητά τους.
Οι απόψεις του κ. Κατσούλης, υποψήφιου περιφερειακού συμβούλου με το ψηφοδέλτιο του κ. Περγαντά έχουν ως εξής:
"Τα σχέδια εκπονήθηκαν από τις υπηρεσίες του Υπουργείου αφού προηγουμένως εξετάστηκαν οι υφιστάμενοι οργανισμοί των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και ελήφθησαν υπόψη οι στόχοι του Προγράμματος «Καλλικράτης».
Ο Οργανισμός της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιλαμβάνει, πέραν των υποστηρικτικών υπηρεσιών και των αυτοτελών γραφείο, έξι Γενικές Διευθύνσεις.
Από αυτές οι πέντε εκτείνονται σε αντίστοιχες Διευθύνσεις στις Περιφερειακές Ενότητες (πρώην νομοί) ενώ η Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Υποδομών εκτείνεται στις Περιφερειακές ενότητες σε τμήματα των αντιστοίχων διευθύνσεών της.
Οι Οργανισμοί των Περιφερειών θα ισχύσουν για τα πρώτα δύο χρόνια και εν συνεχεία τα Περιφερειακά Συμβούλια θα ψηφίσουν νέους Οργανισμούς.
Μέχρι τότε, σύμφωνα με τον νόμο του «Καλλικράτη» θα έχουν μεταφερθεί οι υπηρεσίες που προορίζονται για την πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση στους Δήμους και θα έχουν αποκεντρωθεί στην Περιφέρεια υπηρεσίες και αρμοδιότητες των Υπουργείων.
Συνεπώς θα διαμορφωθεί ένα νέο υπηρεσιακό περιβάλλον διαφορετικό από εκείνο που θα παραλάβουν οι αιρετές περιφερειακές αρχές την 1η Ιανουαρίου 2011.
Πάντοτε η κατάρτιση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας αλλά και η προσπάθεια διοικητικής ανασυγκρότησης συναντά επιφυλάξεις και αντιδράσεις. Αλλες από αυτές είναι δικαιολογημένες και άλλες αντανακλούν μόνο την ανασφάλεια των γραφειοκρατικών δομών.
Οι αρχές που καθόρισαν τις επιλογές των Οργανισμών είναι η διοικητική συνοχή της Περιφέρειας σε αντίθεση με την λογική της «ομοσπονδιοποίησης», δηλαδή της χαλαρής συνένωσης των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, και η εξυπηρέτηση του πολίτη και του επιχειρηματία, δηλαδή του συναλλασσόμενου με τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Έτσι τα αιρετά όργανα της Περιφέρειας, μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων, πρέπει να προσανατολιστούν στην εκπόνηση Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας που να εξυπηρετούν τους στόχους μίας σύγχρονης και ποιοτικής και ανοικτής διοίκησης, να εξυπηρετούν τον πολίτη και επιχειρηματία, να εμπεδώνουν την διαφάνεια, την νομιμότητα και κυρίως την αποτελεσματικότητα.
Είναι αναγκαίο οι υπηρεσίες που κυρίως θα αναλάβουν την διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών να είναι κοντινότερα στον πολίτη. Όποιος έως σήμερα συναλλάσσεται με την υπηρεσία στον νομό να εξακολουθήσει να διεκπεραιώνει τις υποθέσεις του στον νομό.
Οι αποκεντρωμένες υπηρεσίες της Περιφέρειας στις περιφερειακές ενότητες, στην Εύβοια εν προκειμένω, πρέπει να οργανωθούν και να λειτουργούν στο πρότυπο των Υπηρεσιών Μίας Στάσης (one stop shops).
Ο πολίτης πηγαίνει σε έναν μόνο αρμόδιο υπάλληλο, καταθέτει τα έγγραφά του και παραλαμβάνει από τον ίδιο υπάλληλο το «προϊόν» της διοικητικής ενέργειας.
Ο φάκελος κινείται με την ευθύνη της υπηρεσίας. Δεν κινείται ο πολίτης στους δαιδάλους της γραφειοκρατίας και σε ορισμένες περιπτώσεις, δυστυχώς, κα της διαφθοράς.
Η οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών με την μορφή της Υπηρεσίας Μίας Στάσης, η διαφάνεια και η διοικητική ποιότητα στην εξυπηρέτηση του πολίτη είναι οι πολιτικές επιλογές μίας προοδευτικής διοικητικής συγκρότησης.
Σε αυτήν πρέπει να προσανατολιστούν οι νέες αιρετές περιφερειακές αρχές. Αυτό είναι για τον πολίτη και τον επιχειρηματία το διοικητικό και πολιτικό διακύβευμα της μεταρρύθμισης.
Αυτό έχει σημασία και είναι χρήσιμο. Αντίθετα, μοιάζει τετριμμένο προεκλογικό πυροτέχνημα η δήθεν παροχή πολιτικών ρόλων σε πρόσωπα με βάση την εντοπιότητά τους ή η δήθεν διαρκής παρουσία του περιφερειάρχη στον νομό ως απόδειξη του ενδιαφέροντος για τους πολίτες της Εύβοιας, όπως εξήγγειλε ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης κ. Χειμάρας πριν λίγες ημέρες.
Είναι προφανής η προσπάθεια παράκαμψης της κυρίαρχης εντύπωσης για την «Λαμιοκεντρική» εμμονή της Κρατικής Περιφέρειας αλλά η εντύπωση δεν μεταβάλλεται με την πρόταση νέων εντυπώσεων. Αλοίμονο εάν η Περιφέρεια της Αυτοδιοίκησης μετέρχεται τέτοιου είδους τεχνάσματα για να κερδίσει την περιφερειακή συνοχή.
Το ζήτημα είναι απλό, ο πολίτης θα αισθανθεί ισότιμος και ισχυρός πολίτης της Περιφέρειας όταν εξυπηρετείται από τις υπηρεσίες της χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλει κόστος σε χρόνο και χρήμα, όταν η Περιφέρεια τον σέβεται και του παρέχει διαρκώς καλύτερο επίπεδο διοικητικών παροχών από τις Υπηρεσίες Μίας Στάσης που λειτουργούν αποκεντρωμένα στον τόπο του, διαφορετικά η μεταρρύθμιση «κέρδισε» εκ προοιμίου την αποτυχία της".