Του Κώστα Παππά - [email protected]
Πέρασαν τέσσερα χρόνια και τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τους κατοίκους του Δήμου Αυλίδας παρέμειναν άλυτα ή λύθηκαν κατά τον χειρότερο τρόπο. Προβλήματα που παίζουν σημαντικό ρόλο στη καθημερινή ζωή των κατοίκων της περιοχής μας.
Στον τομέα του περιβάλλοντος η κατάσταση χειροτερεύει ολοένα και περισσότερο. Οι χημικές βιομηχανίες συνεχίζουν να ρυπαίνουν τον αέρα που αναπνέουμε. Η θάλασσά μας συνεχίζει να καταστρέφεται. Λίμνες από λύματα έχουν σχηματισθεί στην Ριτσώνα με κίνδυνο μόλυνσης του υδροφόρου ορίζοντα. Διάφορα σημεία του Δήμου μας έχουν μεταβληθεί σε μικρές χωματερές. Η εγκατάσταση νέων βιομηχανιών συνεχίζεται. Η Δημοτική Αρχή την τετραετία που πέρασε δεν ασχολήθηκε με το περιβάλλον. Ήταν απλός παρατηρητής της συνέχισης της καταστροφής του τόπου μας.
Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της τετραετίας ήταν η διέλευση της γραμμής του ΟΣΕ από το Δ.Δ. Βαθέος. Το Δ.Δ. χωρίσθηκε σε δύο μέρη. Καθημερινοί κίνδυνοι απειλούν τη ζωή των κατοίκων και των μαθητών των σχολείων.
Η επικοινωνία των κατοίκων της μιας πλευράς με την άλλη είναι δύσκολη και επικίνδυνη. Οι ευθύνες της Δημοτικής αρχής είναι μεγάλες γι αυτή την εξέλιξη.
Παρά τις σχετικές διαπραγματεύσεις με τον ΟΣΕ δεν αγωνίσθηκε για να προωθήσει τη λύση της κατασκευής υπόγειας γραμμής. Υποχώρησε στις απαιτήσεις του ΟΣΕ. Έκανε μια προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να παραπλανήσει τους κατοίκους ότι έκανε κάτι, χωρίς μέχρι σήμερα κανείς να γνωρίζει τη τύχη της. Ακόμη δεν παρακολούθησε την κατασκευή του έργου με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μην υλοποιήσει τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει. Δεν κατασκεύασε γέφυρα στη νότια πλευρά. Ο κόμβος που προβλεπόταν στο εργοστάσιο ΕΥΕΛΙΤ είναι κλειστός.
Ο δρόμος που οδηγεί στο Δ.Δ. Καλοχωρίου στένεψε με την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. Η εξέλιξη αυτή δείχνει την ανικανότητα της Δημοτικής Αρχής να χειρισθεί ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για τους κατοίκους του Δ.Δ. Βαθέος.
Στο τομέα της ύδρευσης η σύνδεση με την ΕΥΔΑΠ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.
Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε παράταση εργασιών 4 μηνών στην εταιρεία που έχει αναλάβει τον αγωγό σύνδεσης από Ιούλιο 2010 στον Νοέμβριο 2010. Ακόμη ενέκρινε παράταση εργασιών 6 μηνών στην εταιρεία που κατασκευάζει το ταχυδιυλιστήριο από τον Μάρτιο 2010 στον Σεπτέμβριο 2010. Το κόστος του έργου αυξήθηκε κατά 500.000 € περίπου.
Η λανθασμένη απόφαση για κατασκευή με απευθείας ανάθεση οδήγησε σε περικοπή της χρηματοδότησης του από το κράτος. Αυτό το γεγονός ανάγκασε τη Δημοτική Αρχή, ενάμιση χρόνο μετά την ολοκλήρωση της μελέτης το Δεκέμβριο 2007, να συζητά το Μάιο 2009 τη λήψη δανείου πράγμα που οδήγησε σε καθυστέρηση κατασκευής του έργου και σε αναπροσαρμογή του κόστους.
Οι ισχυρισμοί της Δημοτικής Αρχής ότι με διαγωνισμό θα καθυστερήσει το έργο έπεσαν στο κενό. Τρείς μήνες μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για προκήρυξη διαγωνισμού τον Ιούλιο του 2009 το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία κατασκευής τον Οκτώβριο του 2009.
Η ένταξη του Δήμου Αυλίδας στο νέο διευρυμένο Δήμο Χαλκίδας έγινε αναγκαστικά χωρίς να προηγηθεί διάλογος και έκφραση γνώμης της τοπικής κοινωνίας.
Εντάσσεται σε ένα σύνολο με άλλες περιοχές που έχουν συσσωρευμένα προβλήματα, με πολίτες που έχουν διαφορετικά οικονομικά-κοινωνικά χαρακτηριστικά.
Αλλες περιοχές με πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό θα έχουν προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των διαφόρων αναγκών τους.
Οι πολίτες του Δήμου μας δεν θα έχουν καμία επαφή με τη νέα Δημοτική Αρχή.
Αυτό θα οδηγήσει σε χειροτέρευση της κατάστασης της περιοχής μας. Καμία αντίδραση δεν υπήρξε από τη Δημοτική Αρχή για τις ρυθμίσεις του νέου νόμου για την τοπική αυτοδιοίκηση, πρόγραμμα "Καλλικράτης" ούτε για την ένταξη του Δήμου μας στο νέο διευρυμένο Δήμο Χαλκίδας.
Καμία προσπάθεια δεν έγινε για συνένωση με άλλους Δήμους.
Με το νέο νόμο η περιοχή μας εντάσσεται σε μια καινούργια πραγματικότητα. Πραγματικότητα που οι πολίτες θα βιώσουν κατά τον χειρότερο τρόπο. Στο χέρι τους είναι να την αλλάξουν στις δημοτικές εκλογές του Νοέμβρη αναδεικνύοντας νέα πρόσωπα στην καινούργια κατάσταση που διαμορφώνεται.