Η βουλευτής Εύβοιας του ΛΑΟΣ, κα Ουρανία Παπανδρέου ήταν η εισηγήτρια του κόμματος στο νομοσχέδιο που αφορά στη Δια Βίου Μάθηση το οποίο και καταψήφισαν με το ερώτημα, αν η τεράστια αυτή δαπάνη (1,6 δις ευρώ) είναι απαραίτητη σε μια περίοδο πρωτοφανούς κρίσης για την Ελλάδα ή όχι.
Στην ομιλία της τόνισε τα εξής:
"Η σπουδαιότητα του νομοσχεδίου που έρχεται σήμερα προς συζήτηση στην Ολομέλεια με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων γιατί εμείς έτσι το ξέρουμε, είναι αναμφισβήτητα μεγάλη, αρκεί βεβαίως να δοθούν οι απαραίτητες εγγυήσεις αλλά και να πειστούμε για τον τρόπο και τα οικονομικά κριτήρια με τα οποία ένα τέτοιο εγχείρημα θα εφαρμοστεί και κατ'επέκταση θα αποδώσει καρπούς. Βγάλατε τον όρο Εθνικής χωρίς να ρωτήσετε κανέναν αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα του 2010 όποιος σέβεται τους θεσμούς της Παιδείας, της Θρησκείας και της Οικογένειας είναι Ακραίος. Δυστυχώς εκεί φτάσαμε και αυτό πολλοί θέλουν να περάσουν και στις επόμενες γενιές.
Ας έρθουμε τώρα στο νομοσχέδιο. Ποιος είναι αυτός που δεν θέλει την Δια βίου μάθηση για όλους; Για τους νέους, τους ενήλικες ακόμη και τις ειδικές κατηγορίες ανθρώπων όπως είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Από την αρχαιότητα ακόμη έχει μείνει το γηράσκω αεί διδασκόμενος.
Η δια βίου μάθηση όπως σωστά αναφέρει και το νομοσχέδιο, θεμελιώνεται από την προσχολική αγωγή. Για ποια προσχολική αγωγή μιλάμε όμως Κυρία Υπουργέ; Για την ανύπαρκτη προσχολικά αγωγή όταν στην Ελλάδα του 2010 παραμένουν κλειστά νηπιαγωγεία και βρεφονηπιακοί σταθμοί; Για την έλλειψη ειδικής τάξης και παράλληλης στήριξης στην εκπαίδευση λόγω έλλειψης κονδυλίων; Τι να απαντήσω στη μητέρα αυτιστικού παιδιού με υψηλή λειτουργικότητα Κυρία Υπουργέ, όταν δεν υπάρχουν τα κατάλληλα ειδικά σχολεία για να εκπαιδεύσει το παιδί της; Θέλω να αναφερθώ και μία άλλη ευπαθή κοινωνική ομάδα σε αυτό το σημείο όπως οι πολύτεκνοι και οι τρίτεκνοι.
Σας καταθέτω Κυρία Υπουργέ τροπολογία που μου έστειλε η Πανελλήνια Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος και αναφέρονται στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου για τις μεταγραφές. Η κοινωνία απαιτεί να σκύψετε σε αυτούς τους ανθρώπους και να τους προστατέψετε αφού αυτοί προσφέρουν τόσα πολλά στην κοινωνία.
Είναι γνωστό ότι ως διά βίου μάθηση νοείται κάθε δραστηριότητα μάθησης, στην οποία συμμετέχουν ενήλικες καθόλη τη διάρκεια της ζωής τους, με στόχο τη βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων, των ικανοτήτων και των επαγγελματικών προοπτικών, την προσωπική και κοινωνική τους εξέλιξη, αλλά και τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους.
Η επιστήμη υποστηρίζει και οι εμπειρικές αναλύσεις βεβαιώνουν ότι η διά βίου μάθηση έχει σημαντική οικονομική, κοινωνική, πολιτισμική και πολιτική αξία.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις που δέχονται οι Ευρωπαϊκές κοινωνίες από τις ραγδαίες εξελίξεις στις επιστήμες και στις τεχνολογίες, έθεσε το Μάρτιο του 2000 στη Λισσαβόνα ως βασικό στρατηγικό στόχο να γίνει «η ανταγωνιστικότερη και δυναμικότερη οικονομία της γνώσης ανά την υφήλιο, ικανή για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και με μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή». Στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής βρίσκεται η ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου.
Καλά όλα αυτά Κυρία Υπουργέ, αλλά στην πολύπαθη Ελλάδα του σήμερα με τα τόσα δημοσιονομικά προβλήματα πως είναι δυνατόν να έρχεστε και να μιλάτε για συνολικές δαπάνες του εγχειρήματος αυτού ύψους 1,6 δις ευρώ;
Εμείς θα καταψηφίσουμε το παρόν νομοσχέδιο. Όχι γιατί είμαστε αρνητικοί με τον θεσμό της Δια βίου μάθησης, Το αντίθετο. Θέλουμε οι πολίτες της πατρίδας μας να διδάσκονται συνεχώς. Να ξέρουν Ιστορία σε τέτοιο επίπεδο που δεν θα υπολείπονται σε τίποτα ακόμη και από ανθρώπους ξένων χωρών που σέβονται και τιμούν περισσότερο την ιστορία της Ελλάδας ακόμη και από εμάς. Όμως ας καταλάβουμε και ας σκεφτούμε αν η τεράστια αυτή δαπάνη είναι απαραίτητη σε μια τέτοια περίοδο πρωτοφανούς κρίσης για την Ελλάδα ή όχι."