Θετικοί είναι οι Χαλκιδέοι στη λειτουργία του παζαριού της Αγίας Παρασκευής, στη Χαλκίδα, αν και ένα μεγάλο ποσοστό πιστεύει ότι αποτελεί πρόβλημα για τις εμπορικές επιχειρήσεις.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα για θέματα που απασχολούν την κοινωνία, που διενήργησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων, OMIKRON ANALYSIS (www.omikronanalysis.gr), στη Χαλκίδα, στις 31 Μαϊου. Απάντησαν 184 άτομα, κάτοικοι Χαλκίδας, με ηλικία 18 και άνω.
Επίσης στην ίδια έρευνα, εκφράζεται διαφωνία και με το σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για το θέμα της πεζοδρομησης, ενώ οι ερωτηθέντες δεν είναι ικανοποιημένοι από τον έλεγχο της δημοτικής αστυνομίας για όσους καταπατούν τα πεζοδρόμια. Παράλληλα θεωρούν αφιλόξενη την πόλη για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι επαρκείς οι ράμπες για την κίνηση των καροτσιών.
Η πλειοψηφία των Χαλκιδέων, αν και συμφωνεί με την απαγόρευση της διέλευσης αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης και τη δημιουργία μεγάλων δημοτικών πάρκινγκ περιφερειακά, θεωρεί ότι είναι ακριβή η τιμή των 4 ευρώ στα ήδη υπάρχοντα δημοτικά πάρκινγκ.
Οι κάτοικοι της Χαλκίδας στην πλειοψηφία τους πηγαίνουν στη δουλειά τους με το αυτοκίνητο ή με τα πόδια, ενώ δεν χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς γιατί δεν τους εξυπηρετούν.
Οι Χαλκιδέοι γνωρίζουν το πρόβλημα του παραλιακού δρόμου και τους κινδύνους για κατάρρευση συγκεκριμένου τμήματος. Παράλληλα θεωρούν επικίνδυνη την έλλειψη προστατευτικών κάγκελων στον παραλιακό πεζόδρομο απο το ξενοδοχείο Παλίρροια ως το κρηπίδωμα. Ζητούν ακόμα συχνότερους ελέγχους από το Λιμεναρχείο για την προστασία των πεζών από τους οδηγούς οχημάτων.
Φίλοι του περιβάλλοντος οι Χαλκιδέοι, αφού η πλειοψηφία τους δηλώνει ότι ανακυκλώνει τα απορρίμματα, ενώ ζητούν περισσότερους μπλε κάδους και συχνότερο άδειασμα των υπαρχόντων.
Παζάρι Αγίας Παρασκευής
Το 55,4% των Χαλκιδέων επιθυμεί τη συνέχιση του παζαριού της Αγίας Παρασκευής, ενώ το 27,2% είναι αντίθετο στη λειτουργία του.
Το 40,8% του δείγματος θεωρεί ότι η λειτουργία του δημιουργεί πρόβλημα στις εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ το 36,5% απαντά αρνητικά.
Πεζοδρόμηση
Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων, το 82,07%, θεωρεί ότι η δημοτική αρχή πρέπει να επανεξετάσει το θέμα της σωστής πεζοδρόμησης, ενώ μόλις το 8,15% απαντά όχι.
Μεγάλο είναι και το ποσοστό, 72,8%, που θεωρεί ότι η κατασκευή ραμπών στα πεζοδρόμια για την ασφαλή κίνηση των καροτσιών ατόμων με ειδικές ανάγκες, δεν είναι επαρκής. Αντίθετα θετικά απαντά το 20,7%.
Το 61,7% κρίνει ως ανεπαρκή τον έλεγχο και την τιμωρία των καταπατητών των πεζοδρομίων από τη δημοτική αστυνομία, ενώ το 15,3% είναι ικανοποιημενο από τον έλεγχο.
Πάρκινγκ
Το 75,4% του δείγματος θεωρεί ότι "δεκάδες θέσεις πάρκινγκ στην πόλη είναι καταλυμένες από διάφορα αντικείμενα (εκτός αυτοκινήτων) από ιδιώτες καταστημάτων και οικιών για την προσωπική τους εξυπηρέτηση". Το 14,13% εκφράζει διαφορετική άποψη.
Ακριβά θεωρεί τα δημοτικά πάρκινγκ η μεγάλη πλειοψηφία. Το 73,9% χαρακτηρίζει ως μη λογική τιμή τα 4 ευρώ. Μόλις το 7,6% απαντά ότι είναι λογική τιμή.
Μεγάλο ποσοστό, που φτάνει στο 57,6% συμφωνεί με την πρόταση για απαγόρευση διέλευσης των αυτοκινήτων από το κέντρο της Χαλκίδας και συγχρόνως τη δημιουργία μεγάλων δημοτικών πάρκινγκ εκτός πόλης και την ενίσχυση των ΜΜΕ και των δρομολογίων προς το κέντρο. Το 15,8% τη θεωρεί μάλλον καλή, το 12% μάλλον κακή και το 10,3% κακή.
Κυκλοφοριακό
Οι Χαλκιδέοι για να πάνε στη δουλειά τους, χρησιμοποιούν σε ποσοστό 35,7% το αυτοκίνητο, 33% τα πόδια, 12,1% το μηχανάκι, 10,4% το λεωφορείο, 6,6% το ποδήλατο και 2,2% το ταξί.
Σε ερώτηση γιατί δεν χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το 59,3% απάντησε ότι δεν τους εξυπηρετούν και λόγω απόστασης, το 18,5% ότι δεν έχουν συχνό ωράριο ενώ το 4,9% τα χαρακτήρισε ακριβά.
Παραλιακός δρόμος
Ενημερωμένοι είναι οι Χαλκιδέοι για το πρόβλημα που αντιμετώπιζει ο παραλιακός δρόμος. Το 72,3% δηλώνει ενήμερο για τη μεγάλη διάβρωση/κλίση του παραλιακού δρόμου. Υπάρχει όμως και ένα 24,5% που απάντησε ότι δεν το γνωρίζει.
Παράλληλα το 69,6% απαντά ότι έχει πληροφορηθεί ότι υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης του συγκεκριμένου σημείου του πεζόδρομου προς τη θάλασσα με όλα τα επακόλουθα, ενώ το 28,3% απαντά ότι δεν είναι πληροφορημένο.
Μεγάλο ποσοστό του δείγματος, που φτάνει στο 77,2% βλέπει αρνητικά την απουσία προστατευτικών κάγκελων στον παραλιακό πεζόδρομο από το ξενοδοχείο Παλίρροια ως το κρηπίδωμα με κίνδυνο την πτώση κάποιου ανήλικου στη θάλασσα. Το 8,7% θεωρεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.
Το 83,15% ζητά συστηματικό έλεγχο από το λιμεναρχείο και τιμωρία των οδηγών μηχανών και αυτοκινήτων επί του παραλιακού δρόμου που φέρουν σε κίνδυνο τους πεζούς και ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά. Μόλις το 4,89% απαντά αρνητικά στο συχνότερο έλεγχο από το λιμεναρχείο.
Ανακύκλωση
Η συντριπτική πλειοψηφία των Χαλκιδέων, το 87,5% δηλώνει ότι ανακυκλώνει τα απορρίμματά του και μόλις το 11,4% απαντά αρνητικά.
Το 50% θεωρεί ότι δεν είναι επαρκείς οι μπλε κάδοι, ενώ το 30,4% πιστεύει ότι επαρκούν.
Το 74,5% του δείγματος πιστεύει ότι οι μπλε κάδοι χρειάζονται συχνότερο άδειασμα ενώ το 12,5% απαντά όχι.
Η OMIKRON ANALYSIS (www.omikronanalysis.gr), είναι μια νέα εταιρία δημοσκοπήσεων, με έδρα τη Χαλκίδα. Δημιουργήθηκε εν μέσω της οικονομικής συγκυρίας του 2009-2010 προκειμένου να δώσει στις επιχειρήσεις της Χαλκίδας και του νομού Ευβοίας γενικότερα, τη δυνατότητα να διαπιστώσουν την αναγνωρισιμότητα τους από το αγοραστικό κοινό. Παράλληλα, βασική δραστηριότητά της είναι οι δημοσκοπήσεις πολιτικού ενδιαφέροντος με τηλεφωνικές ή προσωπικές συνεντεύξεις σε προεκλογικές περιόδους ή μη. Έμφαση δίνεται στην ακρίβεια μέτρησης και στην εγκυρότητα των ερευνών.