Ο νομάρχης Ευβοίας, Θανάσης Μπουραντάς, έστειλε επιστολή στο Μητροπολίτη Καρυστίας & Σκύρου σχετικά με τον οδικό άξονα Χαλκίδα - Κύμη και τα όσα ανέφερε ο Μητροπολίτης σε επιστολή του στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά. Παρατίθεται η επιστολή του κ. Μπουραντά:
"Είναι σημαντικό για την Εύβοια και τους πολίτες της να βλέπουν τους δύο Μητροπολίτες να ασχολούνται με τα προβλήματα του τόπου, κάτι για το οποίο έχουμε επαινέσει και εσάς και το Μητροπολίτη Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. κ. Χρυσόστομο.
Το πρόβλημα του βασικού οδικού άξονα που διασχίζει όλο το νομό, από Αιδηψό προς Ιστιαία, Χαλκίδα, Αλιβέρι, Κάρυστο και Κύμη, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που απασχολεί το νομό.
Η μη επίλυση αυτού του προβλήματος τόσα χρόνια και οι δεκάδες άνθρωποι που χάνουν τη ζωή τους, όπως και οι περισσότεροι ακόμα βαριά τραυματισμένοι κάθε χρόνο, μας έχουν αναγκάσει να προχωρήσουμε σε αρκετές κινητοποιήσεις τα προηγούμενα χρόνια. Το πρόβλημα είναι όπως περίπου το παρουσιάσατε και εσείς στον κ. Υπουργό, με την επιστολή σας με Α.Π. 64/12-02-2009.
Έχουμε επίσης συμφωνήσει και στο νέο άξονα, που θα πηγαίνει από τη Χαλκίδα στην Κύμη και θα εξυπηρετεί και τη σύνδεση με τα νησιά του Αιγαίου μέσα από το λιμάνι της Κύμης.
Αυτό που θέλω να τονίσω είναι το γεγονός ότι είναι νέος άξονας που ξεκινά τώρα με προμελέτη, μέχρι να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες, να ενταχθεί ως έργο και να κατασκευαστεί, η πείρα μας έχει δείξει ότι θα χρειαστεί αρκετά χρόνια.
Αλλά και αν ακόμα είχαμε σήμερα κατασκευασμένο αυτόν τον άξονα, δεν σημαίνει ότι θα είχαν λυθεί τα προβλήματα ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης των πολιτών της Νότιας Εύβοιας.
Όπως γνωρίζετε ο μεγαλύτερος όγκος του πληθυσμού μετά τη Χαλκίδα, όπως και ο μεγαλύτερος όγκος της οικονομικής δραστηριότητας της Νότιας Εύβοιας, βρίσκεται στα παράλια του Ευβοϊκού μέχρι την Κάρυστο. Ο νέος άξονας, αν υπήρχε σήμερα, θα εξυπηρετούσε περί τις 15 - 20 χιλιάδες κατοίκους, στην ευρύτερη περιοχή Κύμης και στην Σκύρο. Δεν θα μπορούσε όμως να εξυπηρετηθεί ο μεγάλος όγκος του πληθυσμού, που ξεπερνά τις 60.000 από το Βασιλικό μέχρι το νότιο άκρο του νομού.
Ισχυρίζονται ορισμένοι ότι θα γίνουν κάθετοι δρόμοι που θα ενώνουν το νέο άξονα με τις παραλιακές περιοχές. Δηλαδή θα γίνει κάθετος δρόμος για την Ερέτρια, την Αμάρυνθο, το Αλιβέρι, το Αυλωνάρι κλπ. Όλα αυτά είναι ανεδαφικά γιατί το κόστος αυτών των έργων θα ισοδυναμούσε περίπου με έναν ακόμα άξονα.
Αλλά και αν το δεχθούμε ως εφικτό, δηλαδή τη σύνδεση με κάθετους άξονες του Βασιλικού, της Ερέτριας, της Αμαρύνθου, του Αλιβερίου, του Αυλωναρίου και ίσως και άλλων κατοικημένων περιοχών, από τις 18 που υπάρχουν στην διαδρομή όπως πολύ σωστά αναφέρετε στην επιστολή σας, είναι δυνατό να ζήσουν και να αναπτυχθούν αυτές οι περιοχές, όταν η όποια κίνηση εξακολουθήσει να διέρχεται μέσα από τον οικιστικό ιστό τους;
Δεν γνωρίζω ποια είναι η πληροφόρησή σας για όλα αυτά. Ο παραλήπτης της επιστολής σας όμως βλέπει ότι επιχειρηματολογείτε για τις δυσκολίες που έχει ο σημερινός δρόμος και τελικά βλέπετε ως λύση το νέο άξονα που δεν θα γίνει αύριο, αλλά ίσως μετά από αρκετά χρόνια.
Σας ενημερώνω σεβασμιότατε ότι οι μελέτες των παρακάμψεων Βασιλικού και Αμαρύνθου είναι έτοιμες για δημοπράτηση εάν ενταχθούν (του Βασιλικού πρόκειται σύντομα να δημοπρατηθεί) και του Αλιβερίου θα είναι έτοιμη την άνοιξη.
Επειδή δεν κάνατε καμιά αναφορά στην αναγκαιότητα των έργων των παρακάμψεων, αβίαστα συμπεραίνει κανείς ότι δεν θεωρούνται αναγκαία.
Αν έτσι έχουν τα πράγματα, σας ενημερώνω ότι διαφωνούμε με αυτή την άποψη, όχι μόνο εμείς, αλλά και όλοι οι ασχολούμενοι με τα κοινά στις περιοχές που προαναφέραμε.
Συνοψίζοντας, υποστηρίζουμε τη μελέτη και την κατασκευή του νέου άξονα, όπως προαναφέραμε, αλλά αγωνιζόμαστε να δημοπρατηθούν άμεσα όλα τα έργα των παρακάμψεων που έχουν ολοκληρωμένες μελέτες. Αν διαπιστώσουμε ότι οι καθυστερήσεις είναι αδικαιολόγητες, τότε οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση".
Σχετικά θέματα: