Την ανάληψη ενεργειών για τη διατήρηση της πορθμειακής γραμμής Ωρωπού-Ερέτριας, ζητά με ερώτηση του ο Δημήτρης Πιπεργιάς από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργο Ανωμερίτη. Στην ερώτηση του ο Βουλευτής επισημαίνει πως η πορθμειακή γραμμή Ωρωπού-Ερέτριας εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες ταξιδιώτες τα τελευταία 46 χρόνια, καθώς συντομεύει τη διαδρομή Αθήνα -Ερέτρια κατά 60 χλμ. Με τον τρόπο αυτό οι επιβάτες εξοικονομούν· χρόνο και επιπλέον αποσυμφορείται το κομμάτι της Εθνικής Οδού Σχηματάρι -Χαλκίδα. Χάρη στη λειτουργία της γραμμής Ωρωπού -Ερέτριας η οικονομία της κεντρικής Εύβοιας τονώθηκε σημαντικά. καθώς μέσω αυτής η Εύβοια απέχει μόνο 45 χλμ. από την Αθήνα και έτσι αποτελεί εύκολα και γρήγορα προσβάσιμο προορισμό για τους παραθεριστές του καλοκαιριού αλλά και τους εκδρομείς του Σαββατοκύριακου. Εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 θα μπορούσαν κάλλιστα οι γύρω και μέσα στην Ερέτρια να καλύψουν τις ανάγκες της ολυμπιακής φιλοξενίας που δεν καλύπτουν επαρκώς οι προσφερόμενες κλίνες της Αττικής. Εντούτοις η πορθμειακή γραμμή ακολούθησε φθίνουσα πορεία την τελευταία δεκαετία και σήμερα απασχολεί μόνο 5 πλοία, δηλαδή τα ελάχιστα αναγκαία για τη λειτουργία της. Ο κίνδυνος κατάργησης της γραμμής είναι εμφανής, τονίζει ο Βουλευτής, και προκαλεί τις έντονες αντιδράσεις όχι μόνο των εργαζομένων σ' αυτή αλλά κυρίως των κατοίκων, των επιχειρηματιών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, που εκφράζουν· την πεποίθηση πως η κατάργηση της γραμμής θα δυσχεράνει τη μετακίνηση των κατοίκων και των παραθεριστών και θα καταφέρει καίριο χτύπημα στην τουριστική κίνηση της Κεντρικής Εύβοιας, ιδιαίτερα μάλιστα μετά την αναγνώριση από τους πάντες ότι ο οδικός άξονας από Χαλκίδα μέχρι Σχηματάρι είναι ιδιαίτερα βεβαρημένος και πολύ περισσότερο τις μέρες με αυξημένη κίνηση και ενώ η διαδρομή Βασιλικό-Σχηματάρι ή Νέα Αρτάκη-Σχηματάρι κάτω από ομαλές συνθήκες θα διανυόταν· σε 25 λεπτά χρειάζεται 1,5 και πλέον ώρες. Γι΄ αυτό καλεί τον κ. Ανωμερίτη να αποτρέψει την αποδρομολόγηση των ενταγμένων στη γραμμή Ωρωπού-Ερέτριας πλοίων και σε περίπτωση που κατά τη δημοπράτηση της γραμμής δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τους πλοιοκτήτες να ενεργήσει για επιχορήγηση της γραμμής.
|