Την πορεία υλοποίησης των έργων στο Νομό παρακολουθεί ο βουλευτής Εύβοιας, Σίμος Κεδίκογλου, συνεχίζοντας να ασκεί πιέσεις μέσα από την κοινοβουλευτική του δράση, για την επίσπευση των διαδικασιών και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζονται.
Συγκεκριμένα όσον αφορά στις παρακάμψεις Βασιλικού και Αμαρύνθου κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και ΠΕΧΩΔΕ, επισημαίνοντας το πρόβλημα των υψηλών αποζημιώσεων, καθώς στην ενημέρωση που έγινε με πρωτοβουλία της Γραμματείας Στερεάς Ελλάδας προς την Τ.Ε.Δ.Κ και του Δημάρχους της Εύβοιας αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, ότι «...για το νότιο άξονα από άποψη μελέτης είναι ολοκληρωμένη η παράκαμψη Βασιλικού, όπου εδώ υπάρχει το γνωστό πρόβλημα των απαλλοτριώσεων, που το κόστος τους υπερβαίνει το 10% του ύψους του έργου που θέτει ως όριο η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η παράκαμψη της Αμαρύνθου χρειάζεται μια αύξηση κατά 720.000 ευρώ ο προϋπολογισμός (κόστους μελέτης) για να ολοκληρωθεί».
Ο βουλευτής κάνει λόγο για μία σπείρα ή κλίκα στην Εύβοια που δημιουργεί προϋποθέσεις τέτοιες ώστε και η δικαστική εξουσία να εξαναγκάζεται σε υψηλές τιμές. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει:
«Ο Δήμαρχος Ληλαντίων φέρεται αμφισβητήσας τα αιτούμενα ποσά. Ασχέτων όμως αυτού υπάρχει η μέθοδος που εφαρμόστηκε στο φράγμα Φερεκάμπου της Σκύρου.
Οι παρόδιοι πέραν των αποζημιώσεων απολαμβάνουν πολλαπλάσια οφέλη από την υπεραξία της γης λόγω των εκτελουμένων έργων. Να κληθούν να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Οι Δήμοι Ληλαντίων και Αμαρύνθου φαίνονται έτοιμοι να συνδράμουν ώστε οι παρόδιοι να υποχωρήσουν σε λογικές τιμές, διαφορετικά να τροποποιηθεί η χάραξη».
Στην ερώτησή του ο Σίμος Κεδίκογλου υπογραμμίζει, ότι θεωρεί σκόπιμο να δημοπρατηθούν τα έργα των παρακάμψεων Βασιλικού και Αμαρύνθου και η έναρξή τους να τελεί υπό την αποδοχή της πρότασης από τους παροδίους, διατηρώντας την άποψη ότι ο πατριωτισμός δεν απέλιπεν. Αλλωστε, δεν αμφιβάλλει κανείς ότι οι αιτούμενες τιμές των απαλλοτριώσεων είναι έξω από κάθε λογική.
Και καταλήγει τονίζοντας, πως κανείς δεν διαφωνεί για την καταβολή της αποζημίωσης, όταν εκτελείται ένα έργο, όχι όμως οι αποζημιώσεις να καταντούν καταδολίευση του ελληνικού Δημοσίου και του κοινωνικού συνόλου.