Παρουσίαση της πορείας υλοποίησης των έργων και μελετών στην Εύβοια από την Περιφέρεια (Σκορδάς 6/6)

Κυριακή, 9 Μαρτίου 2008, 09:59

Την Πέμπτη 6 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Γ.Γ. της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κ. Θανάση Σκορδά με την ΤΕΔΚ και τους Δημάρχους του νομού Ευβοίας.

Η συνάντηση εργασίας, με την ΤΕΔΚ και τους Δημάρχους της Εύβοιας, έκλεισε με ενημέρωση από τον Διευθυντή Δ.Δ.Ε. κ. Π. Ευμορφόπουλο για την πορεία υλοποίησης των οδικών έργων και μελετών που εκτελούν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο Νομό.

Ο κ. Ευμορφόπουλος αναφέρθηκε στα έργα:

- Πόρτο Λάφια μέχρι διασταύρωση Μαρμαρίου. Το έργο προχωράει, υπάρχει καθυστέρηση επειδή δεν μπορεί να συγκληθεί το Τεχνικό Συμβούλιο λόγω των απεργιών για να πληρωθούν οι εργασίες που έχουν εκτελεστεί. Την άλλη εβδομάδα εξέφρασε την ελπίδα, ότι θα ξεκαθαριστεί.

- Η είσοδος Καρύστου εκτελείται.

- Ιστιαία - Βουτάς. Ολοκληρώθηκε στο 80%. Επειδή στο τελευταίο κομμάτι υπήρχε κατολίσθηση, έγινε απομείωση του έργου, το οποίο ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε.

Για το βόρειο άξονα, ανέφερε ότι εκτός από τις μελέτες που εκτελεί η Περιφέρεια, το ΥΠΕΧΩΔΕ προχώρησε στην ολοκλήρωση των υπολοίπων τμημάτων και ήδη έχουν δημοπρατηθεί και ανατεθεί τρεις μελέτες συνολικού προϋπολογισμού 8 εκατ. ευρώ γύρω. Υπάρχουν προβλήματα ολοκληρώσεως μελετών λόγω χρημάτων για μερικά τμήματα.

Για το νότιο άξονα ανέφερε, ότι από άποψη μελέτης είναι ολοκληρωμένη η παράκαμψη Βασιλικού, όπου εδώ υπάρχει το γνωστό πρόβλημα των απαλλοτριώσεων, που το κόστους τους υπερβαίνει το 10% του ύψους του έργου που θέτει ως όριο η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η παράκαμψη της Αμαρύνθου είναι στη χρειάζεται μια αύξηση κατά 720.000 ευρώ ο προϋπολογισμός για να ολοκληρωθεί.

Για τον κεντρικό άξονα, Χαλκίδα - Κύμη, έχει δημοπρατηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ η μελέτη σκοπιμότητας. Επειδή υπήρχε κάποια ένσταση ξαναδημοπρατήθηκε το έργο.

Για την παράκαμψη Χαλκίδας, υπάρχει η μελέτη που αφορά τις συμπληρωματικές μελέτες για το κομμάτι Χαλκίδα - Ανισόπεδος κόμβος Χαραυγής, η οποία υλοποιείται και θα είναι έτοιμη εντός τριμήνου. Από Χαραυγή - Ψαχνά δεν δόθηκε κάποια πληροφόρηση από τον κ. Ευμορφόπουλο.

Από το δήμαρχο Κύμης, κ. Θωμά, διατυπώθηκε ερώτηση για την ανακοίνωση των βουλευτών της ΝΔ μετά τη συνάντηση με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, στην οποία έκαναν λόγο για ένταξη της παράκαμψης Βασιλικού στο Γ' ΚΠΣ. Ο δήμαρχος Ληλαντίων ο κ. Καρυστινός ανέφερε και αυτός με τη σειρά του, ότι υπήρχε τέτοια δέσμευση των βουλευτών. Παράλληλα αμφισβήτησε τα ποσά που ακούγονται για τις απαλλοτριώσεις, αναφέροντας ότι τελευταία τελεσίδικη δικαστική απόφαση για απαλλοτριώσεις στο ίδιο σημείο του Βασιλικού για έργο της νομαρχίας είχε πολύ πιο χαμηλές τιμές. Την απόφαση αυτή ζήτησε να του δώσουν ο κ. Σκορδάς. Όσον αφορά τη δήλωση των βουλευτών, ο κ. Σκορδάς απάντησε ότι δεν γνωρίζει ενώ ο κ. Ευφορφόπουλος είπε ότι μάλλον θα έγινε ένταξη σε τομεακά προγράμματα του υπουργείου και όχι στο Γ' ΚΠΣ.

Στη συνέχεια, ο κ. Ευμορφόπουλος αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιούνται στο λιμάνι της Κύμης, όπου έχει αναλάβει ο ανάδοχος. Όπως είπε, αρχικά έκαναν γεωτρήσεις για να κάνουν τη γεωτεχνική μελέτη, η οποία ολοκληρώθηκε και μετά από τρεις συσκέψεις κατέληξαν να γίνει το κεντρικό κομμάτι με τη μέθοδο της πασσάλωσης. Συγχρόνως η περιφέρεια έκανε μια εργασία με τον ανάδοχο υποστήριξης του ενός κομματικού για να μπορεί να δένει καράβι, μέχρι να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο ανάδοχος θα ξεκινήσει τις εργασίες από την Τρίτη 12 Μαρτίου και όχι από την Παρασκευή 7 Μαρτίου, όπως ήταν προγραμματισμένο μετά από πρόταση του Λιμενάρχη λόγω του μεγάλου φόρτου που θα υπάρχει στο λιμάνι από το τριήμερο των Αποκρεών.

Στη συνέχεια διατυπώθηκαν ερωτήσεις από δημάρχους της Βόρειας Εύβοιας για την πορεία των έργων στο οδικό δίκτυο της περιοχής, σχολιάζοντας ότι χρόνια γίνονται μελέτες.

Ο κ. Ευμορφόπουλος παρατήρησε, ότι οι μελέτες δημοπρατούνταν τμηματικά με ελλιπή προϋπολογισμό. Ο προϋπολογισμός άλλαζε στην πορεία της μελέτης, πολλές φορές τετραπλασιαζόταν με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν χρήματα.

Ο δήμαρχος Αρτεμισίου, ο κ. Ζάχος κατήγγειλε το γεγονός ότι δεν λαμβάνονται οι απόψεις των δημάρχων για τα επικίνδυνα σημεία και ότι οι εργολάβοι κάνουν ότι θέλουν. Έφερε ως παράδειγμα ότι υπάρχει μια εργολαβία των 3 εκατ. ευρώ στο οδικό δίκτυο και έγιναν ασφαλτικά πάνω σε ήδη ασφαλτοστρωμένους δρόμους αντί να κάνουν επεμβάσεις σε σημεία που υπάρχει μεγάλη ανάγκη.

Η κα Μπόκαρη, από την πλευρά της, δεν δέχτηκε ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο, αναφέροντας ότι καθορίζονται στις εργολαβίες τα σημεία και οι χιλιομετρικές θέσεις. Λαμβάνονται υπόψη χαρτιά από τους δημάρχους για την επικινδυνότητα σημείων του οδικού άξονα και υποδείξεις της τροχαίας και των τοπικών αστυνομικών τμημάτων. Σχολίασε ακόμα ότι δεν έχει τελειώσει η εργολαβία των 3 εκατ. ευρώ και θα υπάρχει μέριμνα για όλα τα σημεία. Παράλληλα αναφέρθηκε στη σύμβαση που έχει υπογράψει το ΥΠΕΧΩΔΕ τον Ιούνιο του 2007 με τίτλο «Μελέτη βελτίωσης - Ασφάλεια στους εθνικούς άξονες Χαλκίδα - Λέπουρα - Κύμη και Χαλκίδα - Στροφιλιά - μέσω Λίμνης Αιδηψό και άρση επικινδυνότητας των μελανών σημείων». Η συγκεκριμένη μελέτη παραδόθηκε τον Οκτώβριο και είναι υπό δημοπράτηση με 5 εκατ. ευρώ.

Σχετικά θέματα:

  • Ενημερωτική συνάντηση του Γ.Γ. της Περιφέρειας Στ. Ελλάδας με την ΤΕΔΚ και τους Δημάρχους της Εύβοιας www.servitoros.gr/news/view.php/17688/
  • Σκορδάς προς αυτοδιοικητικούς: «...την καταγγελία την έχετε ψωμοτύρι στην Εύβοια...» (1/6) www.servitoros.gr/news/view.php/17687/
  • 150 έργα ενταγμένα στο «Θησέα» παραμένουν στάσιμα στην Εύβοια (2/6) www.servitoros.gr/news/view.php/17686/
  • Παρατυπίες στην υλοποίηση των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» και στο «Σύζευξη» (3/6) www.servitoros.gr/news/view.php/17685/
  • Κριτήριο για την ένταξη έργων στο ΕΣΠΑ η «διαγωγή» των δήμων στο Γ' ΚΠΣ (4/6) www.servitoros.gr/news/view.php/17684/
  • Από τον άξονα υγείας του ΕΣΠΑ χρηματοδοτείται μόνο η κατασκευή του νέου νοσοκομείου της Χαλκίδας (5/6) www.servitoros.gr/news/view.php/17683/

Επόμενο άρθρο Προηγούμενο άρθρο