...η  Εύβοια  στο  διαδίκτυο  από  το 1999

Αντιδράσεις για την έρευνα ακροαματικότητας των μέσων ενημέρωσης

Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2007, 04:50


- - -


Σειρά αντιδράσεων έχει προκαλέσει η έρευνα ακροαματικότητας για τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης που παρουσίασε ο υπουργός Επικρατείας κ. Ρουσόπουλος.

Σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται στο www.radio.gr(www.radio.gr/radio_news_details.php?id=938),"ένα από τα θέματα που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών ήταν η αξιολόγηση της έρευνας ακροαματικότητας που παραδόθηκε στους ενδιαφερόμενους, από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.
Αν και δεν πέρασαν ούτε 24 ώρες από την δημοσιοποίηση της, στην Ένωση έχουν φτάσει δεκάδες διαμαρτυρίες από πολλούς νομούς, για αποτελέσματα που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Ειδικότερα, μέχρι στιγμής έχουν αναφερθεί περιπτώσεις σταθμών που έχουν κλείσει από χρόνια και που εμφανίζονται με σημαντικά ποσοστά ακροαματικότητας, σταθμών που δεν εξέπεμψαν ποτέ κι όμως εμφανίζουν ποσοστά, σταθμών που αναφέρονται με τον τίτλο που είχαν προ ετών, και περιπτώσεις σταθμών με περιορισμένη εμβέλεια και πληθυσμιακή κάλυψη που να εμφανίζουν μεγαλύτερα νούμερα από σταθμούς που καλύπτουν το σύνολο του νομού τους".

Όπως αναφέρεται στο www.radio.gr, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του προεδρείου και μελών του Δ.Σ. της Π.Ε.ΙΡΑ.Σ με τον υπουργό Επικρατείας κ. Ρουσόπουλο στις 19 Ιουλίου. Στη συνάντηση συμμετείχαν η Γενική Γραμματέας Επικοινωνίας κα Παπαδά - Χειμώνα, ο υπεύθυνος περιφερειακών ΜΜΕ κ. Μπαρκουρας και ο νομικός σύμβουλος του Υπουργού κ. Παπακωνσταντίνου.

"Ο κ. Ρουσόπουλος ενημερώθηκε για το κλίμα ανασφάλειας που δημιούργησε ο νέος νόμος στα ραδιόφωνα της περιφέρειας και για συγκεκριμένα προβλήματα που θα δημιουργήσει η εφαρμογή του. Με εντολή του το νομικό τμήμα του Υπουργείου θα συνεργαστεί με την Π.Ε.Ι.ΡΑ.Σ. για να καταγραφούν και να επεξεργαστούν τα επίμαχα σημεία ώστε να επανεξεταστούν σε επόμενη συνάντηση.

Όπως ήταν φυσικό, συζητήθηκε και η έρευνα ακροαματικότητας που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη μέρα. Τα μέλη του Δ.Σ. ανέφεραν τις ανακρίβειες που εντοπίστηκαν μέχρι στιγμής, οπότε δόθηκαν συγκεκριμένες οδηγίες για καταγραφή των προβλημάτων της έρευνας και ενημέρωση των αρμοδίων.Ο κ. Ρουσόπουλος δεσμεύθηκε οτι όταν διεξαχθεί η επόμενη έρευνα, η Π.Ε.Ι.ΡΑ.Σ. θα συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία έχοντας ειδικό συμβουλευτικό ρόλο".

Αρθρο της εφημερίδας "Έθνος" (www.ethnos.gr/article.asp?catid=5347&subid=2&pubid=121655) χαρακτηρίζει την έρευνα "έρευνα κενού... περιεχομένου για τα ΜΜΕ στην περιφέρεια". Σύμφωνα με το ρεπορτάζ "...Ερευνα χρηματοδοτούμενη από κρατικό χρήμα, κόστους 500.000 ευρώ, με αντικείμενο την καταγραφή της «κατανάλωσης» των περιφερειακών ΜΜΕ παρουσίασε χθες πανηγυρικά ο υπουργός Επικρατείας Θ. Ρουσόπουλος, χωρίς να παράσχει πειστική απάντηση αναφορικά με τη χρονική συγκυρία που επελέγη προκειμένου να δοθούν στη δημοσιότητα χρήσιμα κατά τα άλλα στοιχεία. Μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, η κυβέρνηση επέλεξε να παραδώσει στοιχεία μιας έρευνας που αποφασίστηκε το 2004 και διενεργήθηκε 3 χρόνια μετά, αποδίδοντας, λόγω του θνησιγενούς χαρακτήρα τους, αμφίβολης διάρκειας στοιχεία, μιας και πολύ σύντομα ο νόμος που έφερε πρόσφατα ο ίδιος υπουργός (για τη Συγκέντρωση) μέλλει να αλλάξει το τοπίο των ΜΜΕ στην Περιφέρεια.

Αν και ο νόμος δεν αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στον χώρο του Τύπου, στο τερέν των ηλεκτρονικών και δη τοπικών ΜΜΕ είναι βέβαιο ότι θα προκληθεί πραγματική «κοσμογονία», μιας και αφενός δεν προβλέπεται πλέον η παρουσία τους στην Περιφέρεια και αφετέρου δίνονται κίνητρα συγχωνεύσεων με ενδεχόμενο αποτέλεσμα να αλλάξει εντελώς ο τηλεοπτικός χάρτης. Ετσι, η όποια χρησιμότητα των στοιχείων αποδεικνύεται κενή περιεχομένου, καθώς η διενέργεια της επόμενης έρευνας τοποθετείται χρονικά για έπειτα από μια διετία και αφού θα έχει καλλιεργηθεί μια εντελώς νέα -συρρικνωμένη- αγορά.

Ο υπουργός Επικρατείας Θ. Ρουσόπουλος χαρακτήρισε την έρευνα για την αναγνωσιμότητα Τύπου, την ακροαματικότητα ραδιοφώνου και την τηλεθέαση περιφερειακών καναλιών «εργαλείο δουλειάς πολλαπλών χρήσεων» με προεξάρχουσα προφανώς τη διοχέτευση της κρατικής διαφήμισης στα περιφερειακά Μέσα, τα οποία είναι γνωστό πόσο... χρειάζονται οι «γαλάζιοι» βουλευτές της επαρχίας κατά την προεκλογική περίοδο".

  Τοπικά Νέα     Δημοφιλέστερα  
Εμφάνιση όλων των άρθρων του Ιουλίου 2007