Αναξιόπλοο κατά 100%, με σάπιες λαμαρίνες ήταν το τσιμεντάδικο με σημαία Καμπότζης, «Eurobulker», το οποίο βυθίστηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2000 στον όρμο Λευκαντί Χαλκίδας, προκαλώντας μία από τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές στον Νότιο Ευβοϊκό.
Σύμφωνα με το πόρισμα, το οποίο συνοδεύεται και από αποδεικτικό υλικό κατατέθηκε την Παρασκευή στον ανακριτή Χαλκίδας και αποδεικνύεται ότι το συγκεκριμένο πλοίο δεν θα έπρεπε να ταξιδεύει, αφού ήταν αναξιόπλοο κατά 100%.
Ύστερα από έρευνα 15 μηνών, οι πραγματογνώμονες έφθασαν σε δύο συμπεράσματα αναφορικά με τα αίτια βύθισής του. Αρχικά το τσιμεντάδικο ήταν αναξιόπλοο και δεν συμβάδιζε με τα πιστοποιητικά, αλλά και με τους διεθνείς κανονισμούς. Κατά δεύτερον, η φόρτωση του πλοίου ήταν κακή και αντικανονική, ενώ στο πόρισμα χαρακτηρίζεται καταστροφική.
Πάντως, η γενικότερη κατάσταση του πλοίου ήταν αθλία, σύμφωνα πάντα με την έρευνα των πραγματογνωμόνων. Διαπιστώθηκε απαράδεκτη φθορά πέρα των επιτρεπόμενων ορίων, ενώ το πόρισμα κάνει λόγο και για ευθύνες του πλοιάρχου, ο οποίος δεν εκτελούσε χρέη πλοιάρχου, αφού όπως φαίνεται δεν είχε δίπλωμα. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι οι νομαρχίες Βοιωτίας και Ευβοίας, καθώς και δήμοι της περιοχής έχουν ήδη καταθέσει μηνύσεις και αγωγές, διεκδικώντας αποζημίωση συνολικού ύψους 6 δισεκατομμυρίων δραχμών. Πηγή: Antenna Internet
|