Καταναλωτής αγόρασε αυτοκίνητο, τον Ιούλιο του 2004, το οποίο και ασφάλισε, για το ποσό των 14.440 ευρώ, με μικτή ασφάλιση. Τον Φεβρουάριο του 2005, σε τροχαίο ατύχημα, το αυτοκίνητο καταστράφηκε, ολοσχερώς. Ο Καταναλωτής ενημέρωσε την ασφαλιστική εταιρία και κατέθεσε, σ' αυτήν, όλα τα έγγραφα, που του ζήτησαν. Απαίτησε το ποσό των 13.940 ευρώ, το οποίο ήταν σύμφωνο, με τους όρους του ασφαλιστηρίου. Η εταιρία, όμως, μετά από αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα, που στο καθένα και διαφορετικός υπάλληλος πρότεινε διαφορετικό ποσό, πρότεινε μόνον 9.500 ευρώ αποζημίωση, λόγω παλαιότητας του αυτοκινήτου. Ο Καταναλωτής, βέβαια, όλο το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα πλήρωνε ασφάλιστρα, για το ποσό των 14.440 ευρώ, χωρίς ποτέ η εταιρία να τον ενημερώσει ότι είχε δικαίωμα να μειώσει το ασφαλιζόμενο ποσό και κατά συνέπεια και το ασφάλιστρο, ανάλογα, με το ύψος της αποζημίωσης.
Όταν το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρενέβη, η ασφαλιστική απέστειλε εξώδικη διαμαρτυρία - πρόσκληση - δήλωση, εγκαλώντας το, γιατί πήρε θέση, υπέρ του Καταναλωτή. Η ασφαλιστική, στην τελική της απάντηση, παρέπεμψε τον Καταναλωτή, στα δικαστήρια, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι η διαδικασία θα είναι και μακροχρόνια και ακριβή. Ο παραπάνω Καταναλωτής δεν είναι ο μόνος, που παραπλανήθηκε, από ασφαλιστική εταιρεία. Καταγγελίες κατατίθενται στο ΚΕ.Π.ΚΑ., για άρνηση των ασφαλιστικών εταιριών να καταβάλλουν, στον ασφαλισμένο, το πραγματικό κόστος, για την επισκευή του αυτοκινήτου του, μετά από ατύχημα. Επικαλούνται και πάλι την παλαιότητα του οχήματος και επιβάλλουν αυθαίρετα ποσοστά εκπτώσεων. Ας επισημανθεί ότι η διαδικασία της αναγκαστικής έκπτωσης δεν προβλέπεται, από κανένα νομικό πλαίσιο.
Για τους λόγους αυτούς, το ΚΕ.Π.ΚΑ. ενημερώνει τους Καταναλωτές:
- Δεν αποδεχόμαστε αυθαίρετες εκπτώσεις αποζημιώσεων.
- Διεκδικούμε, γραπτά, μέσω των αρχών της Πολιτείας ή των Ενώσεων των Καταναλωτών, όπου είμαστε μέλη, το σύνολο της αποζημίωσης, για την επισκευή του οχήματος.
- Κάθε χρόνο, μειώνουμε το ασφαλιζόμενο ποσό του αυτοκινήτου μας.
- Κάθε χρόνο, «γλιτώνουμε» χρήματα, από το ασφάλιστρο.
- Δεν είναι δυνατόν να επιτρέψουμε στις ασφαλιστικές να μας «φοβίζουν», με τα νομικά τους τμήματα και τα δικαστήρια.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. καλεί τους Καταναλωτές να καταθέτουν, στο τμήμα καταγγελιών (τηλέφωνο 2310233333), τις καταγγελίες τους, κατά των ασφαλιστικών εταιριών, έστω και αν έχουν αποδεχτεί συμβιβασμό.
|