Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχτηκε την παρακάτω καταγγελία Καταναλωτή - Μέλους του:
«Στις 16 Απριλίου 2004, επισκέφτηκα μεγάλη ιδιωτική ελληνική Τράπεζα και κατέθεσα αίτηση, για προσωπικό δάνειο ύψους 15.000 ευρώ. Είμαι μόνιμος υπάλληλος, σε επιχείρηση του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Το δάνειο εγκρίθηκε και πήγα στην Τράπεζα, για να υπογράψω τη σύμβαση και να πάρω τα χρήματα. Εκεί, με πληροφόρησαν ότι για να πάρω το δάνειο έπρεπε να συνάψω ασφάλεια ζωής, διάρκειας δέκα ετών, για την οποία θα πλήρωνα 600 ευρώ το χρόνο. Όταν είπα ότι έχω ασφάλεια ζωής, από την υπηρεσία μου και δε θέλω δεύτερο ασφαλιστήριο, με διαβεβαίωσαν ότι η σύναψη του ασφαλιστηρίου ζωής είναι υποχρεωτική, αν θέλω να πάρω το δάνειο. Διαφορετικά, δεν μπορώ να εκταμιεύσω τα 15.000 ευρώ. Αναγκαστικά, υπέγραψα το ασφαλιστήριο ζωής.»
Ο Καταναλωτής προσέφυγε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στις 12 Οκτωβρίου 2004. Μετά από πολλές ενέργειες του ΚΕ.Π.ΚΑ., τελικά, απαλλάχτηκε, από το ασφαλιστήριο, αλλά πλήρωσε 600 ευρώ, το ποσό, δηλαδή, που αντιστοιχούσε, στο ασφάλιστρο του πρώτου έτους.
Η Τράπεζα «είχε φροντίσει» να μη μπορεί η σύμβαση του δανείου να συσχετιστεί με τη σύμβαση του ασφαλιστηρίου. Φυσικά, στη σύμβαση του δανείου δεν υπήρχε, πουθενά, ο όρος ότι είναι υποχρεωτική η σύναψη του ασφαλιστηρίου ζωής.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. ρωτάει την Τράπεζα: «600 ευρώ επί δέκα χρόνια είναι 6.000 ευρώ. Πόση είναι η συνολική επιβάρυνση ενός καταναλωτικού δανείου 15.000 ευρώ; Στην παραπάνω περίπτωση ξεπερνά το 50%. Αυτό δεν είναι επιβάρυνση. Είναι τοκογλυφία».
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:
1. Η σύναψη οποιασδήποτε ασφάλισης δεν είναι υποχρεωτικός όρος, ούτε προϋπόθεση, για τη λήψη κάποιου δανείου Καταναλωτικής Πίστης.
2. Εάν βρεθούμε αντιμέτωποι, με μια τέτοια κατάσταση, αρνούμαστε το δάνειο και πηγαίνουμε σε άλλη Τράπεζα
3. Εάν έχουμε ήδη πέσει θύματα τέτοιας παραπλάνησης επικοινωνούμε, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. στο γνωστό τηλέφωνο τηλ.: 2310233333.
|