Σερβιτόρος της Εύβοιας
 
 
Newsletter - Μάθετε πρώτοι τα νέα
Eγγραφή
869 εγγεγραμμένα μέλη Διαγραφή
Αναζήτηση στον "Σερβιτόρο"

Όλες οι λέξεις   Οποιαδήποτε
Αναζήτηση στον Eυβοϊκο κατάλογο
02 Νοεμβρίου 2005
 
 


 
Σούπερ-Μάρκετ: Επιτέλους, πότε θα μάθουν να σέβονται τον Καταναλωτή;
04/02/2005,  15:46

Έχουν πλέον καταντήσει ρουτίνα, τα καθημερινά παράπονα των Καταναλωτών, για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που ακολουθούν τα Σούπερ-Μάρκετ. Δυστυχώς, παρ' όλες τις προσπάθειες του Υπουργείου Ανάπτυξης, των Βουλευτών, οι οποίοι κατέθεσαν επερωτήσεις, στη Βουλή και του ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, οι ιδιοκτήτες Σούπερ-Μάρκετ συνεχίζουν να καταπατούν τα δικαιώματα των Καταναλωτών και να παραβιάζουν τη νομοθεσία. Συγκεκριμένα:

1. Το Υπουργείο Ανάπτυξης, απαντώντας σε επερωτήσεις Βουλευτών, διαβεβαίωσε ότι διενεργούνται αυστηροί έλεγχοι, για την αναγραφή της τιμής μονάδας, στα προϊόντα, υποχρέωση, η οποία πηγάζει από τη νομοθεσία. Δυστυχώς, ελάχιστα Σούπερ-Μάρκετ εφαρμόζουν τη νομοθεσία.

2. Σούπερ-Μάρκετ διαθέτουν ίδια προϊόντα, ίδιας ποσότητας, αλλά από διαφορετικές εταιρείες και σε διαφορετικές συσκευασίες (π.χ. 6άδα αυγά σε πλαστική, χάρτινη κ.λπ. συσκευασία). Κάπου κοντά στα προϊόντα βρίσκεται ένα μόνον καρτελάκι τιμής και μάλιστα αυτό με την χαμηλότερη τιμή. Οι Καταναλωτές, στο ταμείο, ανακαλύπτουν ότι το προϊόν, που αγοράζουν έχει άλλη τιμή. Με αυτό τον τρόπο, ο Καταναλωτής στερείται του αναγνωρισμένου από το νόμο δικαιώματος της επιλογής και, επομένως, εξαπατάται.

3. Σε πολλά Σούπερ-Μάρκετ αναρτώνται πινακίδες, οι οποίες διαφημίζουν είδη προσφοράς, σε τιμές χαμηλότερες, από τις συνηθισμένες. Στο ταμείο, όμως, η τιμή που χρεώνεται είναι η κανονική και όχι η τιμή της προσφοράς. Η συνηθισμένη δικαιολογία είναι ότι οι τιμές "μπαίνουν ηλεκτρονικά", από τα κεντρικά γραφεία των επιχειρήσεων και δεν ευθύνεται το υποκατάστημα.

4. Στο παρελθόν, κάθε είδος, έφερε την τιμή στην οποία πουλιόταν, σε κάθε ξεχωριστή συσκευασία. Σήμερα, τα προϊόντα τοποθετούνται, στα ράφια, χωρίς τιμή και σε κάποιο σημείο, στη βάση από τα ράφια, υπάρχει ένα και μόνον καρτελάκι με την τιμή. Όμως, στα ράφια υπάρχουν όμοια μεν προϊόντα, αλλά διαφορετικών εταιρειών, διαφορετικών συσκευασιών και διαφορετικού βάρους. Ο Καταναλωτής πρέπει να ψάξει, πολλή ώρα, για να εντοπίσει τις αντίστοιχες τιμές και να επιλέξει, το προϊόν το οποίο επιθυμεί να αγοράσει. Και βέβαια, τις περισσότερες φορές αγοράζει κάτι, χωρίς να μπορεί να συγκρίνει τις τιμές.

5. Αν καταφέρουμε να εντοπίσουμε, τελικά, την τιμή του προϊόντος, που θέλουμε να αγοράσουμε, στο ταμείο, ανακαλύπτουμε, πολλές φορές ότι η τιμή είναι υψηλότερη. Η αύξηση τιμής, από το ράφι, στο ταμείο, είναι η ταχύτερη αύξηση, που έχει παρατηρηθεί.

6. Συσκευασίες προσφοράς, π.χ. «στα τρία τεμάχια το ένα δώρο», «σπάζουν» και πωλούνται, χωριστά.

7. Οι καταγγελίες των Καταναλωτών, για αλλοιωμένα τρόφιμα, διαβιβάζονται, από το ΚΕ.Π.ΚΑ. στον Ε.Φ.Ε.Τ., ο οποίος, μετά από έλεγχο, επιβεβαιώνει ή απορρίπτει την καταγγελία. Οι βεβαιωμένες καταγγελίες διαβιβάζονται, από τον Ε.Φ.Ε.Τ., στη δικαιοσύνη. Εκεί, όμως, σε κάθε δίκη, ο αγορανομικά υπεύθυνος του σούπερ-μάρκετ είναι και διαφορετικός. Έτσι, καταδικάζεται κάθε φορά, με αναστολή, γιατί θεωρείται ως πρώτη παράβαση.

8. Εδώ και τρία χρόνια, από τη στιγμή της εφαρμογής του Ευρώ, στη χώρα μας, κάθε χρόνο, τα προϊόντα διατροφής παρουσιάζουν αυξήσεις κατά μέσο όρο 10%-12%. Ο πληθωρισμός είναι γύρω στο 3%. Οι αυξήσεις ειδών διατροφής είναι πολλαπλάσιες του πληθωρισμού και περίπου του ίδιου ύψους, σε ομοειδή προϊόντα, σε σχεδόν όλα τα σούπερ-μάρκετ.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. καλεί την πολιτεία:

1. Να εφαρμόσει, αυστηρότατα, τη νομοθεσία και να επιβάλλει κυρώσεις, στους παραβάτες.

2. Να ελέγξει τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και να τιμωρήσει τους ενόχους

3. Να νομοθετήσει, προστατεύοντας τα δικαιώματα των Καταναλωτών, όπου υπάρχει νομικό κενό ή χρειάζεται τροποποίηση.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συμβουλεύει τους Έλληνες Καταναλωτές:

1. Να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, στα σούπερ-μάρκετ.

2. Να ετοιμάζουμε, από το σπίτι, συγκεκριμένο κατάλογο, με τα προϊόντα, που χρειαζόμαστε, βασισμένοι στις αυστηρές ανάγκες μας.

3. Να μην αγοράζουμε επιπλέον προϊόντα. Πρέπει να απορρίψουμε τις παγίδες της διαφήμισης και της προώθησης των προϊόντων. Πρέπει να σταματήσουμε να "ψωνίζουμε με τα μάτια".

4. Όταν εντοπίσουμε την τιμή του προϊόντος, που αγοράζουμε, να την καταγράψουμε, στον κατάλογο μας.

5. Στο ταμείο, έχουμε "τα μάτια μας ορθάνοιχτα". Όσο μπορούμε, παρακολουθούμε τις χρεώσεις, αν είναι σύμφωνες, με αυτές, που αναγράφονται, στο ράφι.

6. Αν εντοπίσουμε οποιαδήποτε καταπάτηση των δικαιωμάτων μας, την επισημαίνουμε, στον υπεύθυνο, με έντονο και αποφασιστικό τρόπο, ώστε να ακούσουν και οι υπόλοιποι πελάτες-καταναλωτές και να προσέξουν και αυτοί.

7. Διαβάζουμε με προσοχή, τη σήμανση των προϊόντων (συστατικά, διατροφική αξία, ενεργειακή αξία, ημερομηνία παραγωγής-λήξης, στοιχεία προμηθευτή).

8. Κρατάμε την απόδειξη και ελέγχουμε τις χρεώσεις, στο σπίτι μας, με την ησυχία μας. Ακόμη και οι ιδιαίτερα προσεκτικοί, θα εκπλαγούμε, πολλές φορές.

9. Να καταγγέλλουμε οποιαδήποτε παρατυπία ή παρανομία πέσει στην αντίληψή μας, όσο μικρή και ασήμαντη και αν φαίνεται, στο γνωστό τηλέφωνο του ΚΕ.Π.ΚΑ. τηλ. 2310233333.


 «  Προηγούμενo άρθρo Επόμενo άρθρo  » 
 
Εμφάνιση όλων των άρθρων του Φεβρουαρίου 2005
Προσθέστε αυτή τη σελίδα στα αγαπημένα
Αποστολή της σελίδας με email

Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 150 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 125 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 100 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.

 

21/10/2005
Υψηλές τιμές πετρελαίου και βενζίνης και φαινόμενα κερδοσκοπίας καταγγέλλει το ΙΝΚΑ

18/10/2005
Συμβουλές για το πετρέλαιο θέρμανσης

05/10/2005
Επιθέσεις στα Yahoo!, MSN και Google, ξανά!

03/10/2005
Νέο entry-level notebook με τεχνολογία του μέλλοντος

23/09/2005
Υψηλό το κόστος διαβίωσης των φοιτητών
  Περισσότερα...  
 

 

Aπαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη.