Σερβιτόρος της Εύβοιας
 
 
Newsletter - Μάθετε πρώτοι τα νέα
Eγγραφή
980 εγγεγραμμένα μέλη Διαγραφή
Αναζήτηση στον "Σερβιτόρο"

Όλες οι λέξεις   Οποιαδήποτε
Αναζήτηση στον Eυβοϊκο κατάλογο
01 Μαρτίου 2005
 
 


 
INKA: «Εκπτώσεις» στις ανάγκες μας
27/01/2005,  16:43

Η έναρξη των εκπτώσεων φέτος στα εμπορικά καταστήματα ορίσθηκε την 1η Φεβρουαρίου, με καταλυτική ημερομηνία την 28η Φεβρουαρίου. Σε αυτό το διάστημα, η πλειονότητα του καταναλωτικού κοινού θα σπεύσει να επωφεληθεί των χαμηλών τιμών των προϊόντων, υποπίπτοντας όμως σε μια σειρά λαθών που ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την μελλοντική τους οικονομική επιβάρυνση. Συνεπώς οι καταναλωτές, οφείλουν να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια των αγορών τους.

Το ΙΝΚΑ λοιπόν εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:

Το προϊόν στο οποίο ισχύει η έκπτωση, πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από πινακίδα στην οποία θα αναγράφονται:

  • Η αρχική τιμή του προϊόντος
  • Η ποσοστιαία μεταβολή επι της % της αρχικής τιμής.
  • Η τελική τιμή του προϊόντος.
  • Σύνηθες φαινόμενο των εμπόρων είναι:
  • Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
  • Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β' διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.

Το ΙΝΚΑ συμβουλεύει τους καταναλωτές:

  • Καταγράψτε τις ανάγκες σας: Πρίν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο.
  • Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις: Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και να κάνετε πάντα σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά.
  • Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά: Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι.
  • Προτιμάτε εποχιακά είδη: Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης - υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξολπισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθ' όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων.
  • Πιστωτικές Κάρτες: Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στην χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί την μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οφειλές των νοικοκυριών από πιστωτικές κάρτες - σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας Ελλάδας - φθάνουν στο ποσό των 7,374.7 εκατ. € το 2004, με ποσοστό αύξησης 23,5% από το 2003! Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών!

Ελαττωματικό προϊόν: Σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος, ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα:

  • Επιδιόρθωσης του προϊόντος.
  • Αντικατάστασης του προϊόντος.
  • Επιστροφής χρηματικού ποσού.

Η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί ευκαιρία για τους καταναλωτές να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές κανονικά και όχι ελαττωματικά προϊόντα. Οι συνήθεις δικαιολογίες των εμπόρων: «σε περιόδους εκπτώσεων αλλαγές προϊόντων και επιστροφές χρημάτων δεν γίνονται», δεν ισχύουν στην περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

Δεύτερη γνώμη: Πηγαίνοντας να αγοράσετε καποιο προϊόν, θα μπορούσατε να εμπιστευθείτε την γνώμη ενός δεύτερου ατόμου. Τις περισσότερες φορές η αυξημένη μας επιθυμία κατανάλωσης και εξοικονόμησης χρήματος, μας καθιστά άκαμπτους να αποφασίσουμε εάν ένα προϊόν είναι καλό και ταιριάζει στις ανάγκες μας. Η ήρεμη γνώμη του άλλου ατόμου, θα μας βοηθήσει να αποφασίσουμε και να αξιολογήσουμε τις ουσιαστικές μας ανάγκες.

Απόδειξη: Μην ξεχνάτε ποτέ να ζητάτε την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές σας. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές μας βαραίνει πρωτίστως εμάς τους ίδιους.

Να θυμόμαστε πάντα ότι η βιασύνη και η νοοτροπία του να προλάβουμε πριν εξαντληθούν τα προϊόντα, δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο συμπεριφοράς την περίοδο των εκπτώσεων. Ιδιαίτερα να προσέχουμε οι αγορές μας να μην γίνονται σε ώρες αιχμής των καταστημάτων, γιατί ελοχεύει ο κίνδυνος κλοπής προσωπικών μας ειδών. Έτσι αντί να επωφεληθούμε των προσφορών, θα επωφεληθούν οι επιτήδιοι «εραστές» του χρήματος ζημιώνοντας φυσικά την τσέπη μας.


 «  Προηγούμενo άρθρoΕπόμενo άρθρo  » 
 
Εμφάνιση όλων των άρθρων του Ιανουαρίου 2005
Προσθέστε αυτή τη σελίδα στα αγαπημένα
Αποστολή της σελίδας με email

Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 150 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
APN Portal
...καθημερινή ενημέρωση για την επικαιρότητα και τον αθλητισμό με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
StartPoint
Το site των περίεργων ανθρώπων...

 
3G για όλους με το εντυπωσιακό K600i της Sony Ericsson
Νέα i-mode συσκευή LG, αποκλειστικά από την Cosmote
Νέο HP PSC 1610 all-in-one
Η LG Electronics παρουσιάζει το F2100
Το νέο πολυμηχάνημα PIXMA MP760 της Canon είναι ένα πλήρες φωτογραφικό εργαστήριο
Canon EOS 350D Digital: Η πιο δημοφιλής Digital SLR αλλάζει πρόσωπο
Δράση της Greenpeace στο ΥΠΕΧΩΔΕ για την προστασία του κλίματος
H Konica Minolta παρουσιάζει τους νέους εκτυπωτές της
Δώρο wireless modem router με κάθε 12μηνη συνδρομή ADSL από την Altec
ΚΕΠΚΑ: Παραπλάνηση καταναλωτών από τράπεζες
Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή σε μέγεθος κινητού τηλεφώνου από την BenQ
ΙΝΚΑ: Πανευρωπαϊκή Ημέρα ασφαλούς χρήσης Ίντερνετ
Κάρτα σταθερής & κινητής τηλεφωνίας και Internet all in One από την Tim
Σούπερ-Μάρκετ: Επιτέλους, πότε θα μάθουν να σέβονται τον Καταναλωτή;
Τα Παιδιά και το Internet
  Περισσότερα...  
 

 

Aπαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη.