Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζουν οι καταγγελίες - παράπονα, που δέχεται το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, το τελευταίο δεκαήμερο, για την έκδοση πιστωτικών καρτών, από τις Τράπεζες, χωρίς προηγούμενη έγκριση, από τον Καταναλωτή - Δικαιούχο.
1) Τους μήνες Νοέμβριο - Δεκέμβριο, οι Τράπεζες επιδόθηκαν, σε ένα αγώνα δρόμου, για την αύξηση του αριθμού των πιστωτικών τους καρτών, με σκοπό την παρουσίαση βελτιωμένων, έναντι του 2003, αποτελεσμάτων.
2) Οι Καταναλωτές δεν κάνουν αίτημα, για έκδοση κάρτας. Δηλαδή, δεν αποφασίζουν οι ίδιοι αν χρειάζονται ή όχι μια πιστωτική κάρτα.
3) Οι Καταναλωτές δεν ερωτώνται καν, αν εγκρίνουν την έκδοση μιας πιστωτικής κάρτας, στο όνομά τους.
4) Οι Καταναλωτές βρίσκονται, ξαφνικά, κάτοχοι πιστωτικής κάρτας. Και εάν είναι υποψιασμένοι, για τους κινδύνους της, όλα πηγαίνουν καλά. Αν, όμως, δε γνωρίζουν δικαιώματα και υποχρεώσεις, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μπλέκουν, σε περιπέτειες:
α) Καταναλωτής κλήθηκε να πληρώσει λογαριασμό ύψους 2.000 ευρώ, για κάρτα την οποία ουδέποτε ζήτησε, ουδέποτε ενέκρινε, ουδέποτε παρέλαβε. Κάποιος άλλος χρησιμοποίησε την κάρτα του, «χωρίς αυτόν, γι' αυτόν».
β) Φοιτητές και στρατιώτες, δηλαδή Καταναλωτές χωρίς κανένα εισόδημα και νεαράς ηλικίας, βρίσκονται κάτοχοι πιστωτικών καρτών, χωρίς να το γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι, ούτε οι γονείς τους, οι οποίοι, αργότερα, καλούνται να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς.
γ) Καταναλωτές, παρέλαβαν πιστωτικές κάρτες, τις οποίες είτε αποθήκευσαν σε ένα συρτάρι, είτε πέταξαν στα σκουπίδια. Δεν τις χρησιμοποίησαν ποτέ, αλλά δεν ενημέρωσαν την εκδότρια τράπεζα ότι επιθυμούν την ακύρωση των πιστωτικών καρτών. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, όταν έληξε η συγκεκριμένη πιστωτική κάρτα, παρέλαβαν ένα λογαριασμό, με τον οποίο η τράπεζα, αφού είχε επανεκδώσει, πάλι χωρίς ενημέρωση των Καταναλωτών την πιστωτική κάρτα, τους καλούσε να πληρώσουν τα έξοδα και τις προμήθειες επανέκδοσης. Σε χειρότερες περιπτώσεις, η κάρτα πέφτει σε χέρια μη δικαιούχου και οι Καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν λογαριασμούς, για αγορές, που δεν πραγματοποιούν οι ίδιοι.
Για τους παραπάνω λόγους, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει: Αν παραλάβουμε μια πιστωτική κάρτα, την οποία δε σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε, επιστρέφουμε την κάρτα, σε ένα υποκατάστημα της εκδότριας τράπεζας, αφού την κόψουμε ή την τρυπήσουμε. Η κάρτα συνοδεύεται, από επιστολή μας, με την οποία ζητούμε την ακύρωσή της. Απαιτούμε να παραλάβουμε αντίγραφο της επιστολής με δύο υπογραφές στελεχών της τράπεζας και με ημερομηνία παραλαβής, ώστε να μπορούμε, ανά πάσα στιγμή, να αποδείξουμε ότι ζητήσαμε την ακύρωση της πιστωτικής κάρτας.
Αν παραλάβουμε λογαριασμό πιστωτικής κάρτας, με τις χρεώσεις του οποίου διαφωνούμε, καταθέτουμε επιστολή αμφισβήτησης συναλλαγών, αμέσως, σε υποκατάστημα της εκδότριας τράπεζας και παραλαμβάνουμε αντίγραφο, με δυο υπογραφές στελεχών και ημερομηνία κατάθεσης της επιστολής.
Δεν αποδεχόμαστε καμιά δικαιολογία ή υπεκφυγή, από μέρους της τράπεζας. Το χρονικό διάστημα, που τυχόν μεσολαβεί, ανάμεσα στην προφορική μας διαμαρτυρία και στην κατάθεση γραπτής διαμαρτυρίας, μπορεί να αποβεί μοιραίο, για το πορτοφόλι μας.
|