O Καταναλωτής ασφάλισε, σε μεγάλη, γνωστή ασφαλιστική εταιρία, το καινούργιο του σπίτι. Η ασφάλεια κάλυπτε, μεταξύ άλλων και κινδύνους από θύελλα, καταιγίδα, πλημμύρα, χιόνι, παγετό, διάρρηξη ή υπερχείλιση δεξαμενών και σωληνώσεων κεντρικής θέρμανσης και/ ή ύδρευσης και/ ή αποχέτευσης. Δύο χρόνια αργότερα, το υπόγειο του σπιτιού πλημμύρησε, έπειτα από μια καταρρακτώδη βροχή, ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο, μια «καταιγίδα».
Ο Καταναλωτής κάλεσε μηχανικό, ο οποίος εξέτασε τη ζημιά, εκτίμησε το κόστος της, συνέστησε τον τρόπο αποκατάστασης και γνωμάτευσε ότι η ζημιά οφειλόταν στην καταιγίδα. Ο Καταναλωτής, με την εκτίμηση του μηχανικού, ζήτησε, από την ασφαλιστική εταιρεία, να καλύψει το κόστος της ζημιάς. Η ασφαλιστική έστειλε έναν πραγματογνώμονα να εξετάσει το πρόβλημα. Ο πραγματογνώμονας συμφώνησε, με την εκτίμηση του μηχανικού, ως προς το σκέλος της ζημιάς, αλλά αποφάνθηκε ότι αιτία της ζημιάς ήταν οι κατασκευαστικές κακοτεχνίες της οικοδομής και όχι η θεομηνία. Με βάση λοιπόν, την έκθεση του πραγματογνώμονα, η ασφαλιστική αρνήθηκε να αποζημιώσει τον Καταναλωτή.
Ο Καταναλωτής προσέφυγε στο ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών. Διαβάζοντας το συμβόλαιο της ασφάλισης, υπάρχαν οι εξής όροι:
1. Η παρούσα ασφάλιση δεν καλύπτει ζημιές: Σε αντικείμενα, από διείσδυση υδάτων, μέσω μη κατάλληλα προστατευμένων ανοιγμάτων της οροφής, συμπεριλαμβανομένων των ζημιών που οφείλονται στην εκ της χρήσεως φθορά, στην γήρανση των υλικών, σε κακοτεχνίες και σε ζημιές κατά τη διάρκεια επισκευών, ανακατασκευών και εργασιών συντήρησης της οροφής.
2. Η παρούσα ασφάλιση δεν καλύπτει ζημιές: Οφειλόμενες στην εκ της χρήσεως φθορά ή στην γήρανση των υλικών ή σε κακοτεχνίες.
Και βέβαια, αναρωτιέται κανείς:
- Ποια πλημμύρα, τελικά, καλύπτει η ασφαλιστική εταιρεία; Οι όροι της ασφάλισης ακυρώνονται μεταξύ τους. Εκτός αν καλύπτει τη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει ένα παλιρροϊκό κύμα, φαινόμενο άγνωστο στην Ελλάδα.
- Γιατί η ασφαλιστική εταιρεία δεν έστειλε έναν πραγματογνώμονα, στο σπίτι του Καταναλωτή, πριν την υπογραφή του συμβολαίου, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν κατασκευαστικές κακοτεχνίες και να εξαιρεθούν αυτές και μόνον αυτές, από τις καλύψεις.
- Γιατί η ίδια η ασφαλιστική, για να ασφαλίσει κάποιους, στον τομέα της υγείας, τους αναγκάζει να καταθέσουν ένα σωρό ιατρικές εξετάσεις και, σε περίπτωση, που πάσχουν, από κάποια ασθένεια, αρνείται την ασφάλιση;
Με αφορμή αυτό το γεγονός, το ΚΕ.Π.ΚΑ. συμβουλεύει τους Καταναλωτές:
- Πριν υπογράψουμε οποιοδήποτε συμβόλαιο, το διαβάζουμε, προσεχτικά
- Πριν αποδεχτούμε τους όρους οποιουδήποτε συμβολαίου, συμβουλευόμαστε έναν ειδικό, για να αποφύγουμε τέτοιες παγίδες.
- Απαιτούμε, από την ασφαλιστική εταιρεία, να μας δώσει την αίτηση υπαναχώρησης την οποία υποβάλουμε, στην εταιρεία, σε περίπτωση που έχουμε την παραμικρή αμφιβολία.
Για περισσότερες πληροφορίες και για καταγγελίες, απευθυνθείτε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τμήμα εξυπηρέτησης Καταναλωτών: τηλ. 2310 233.333
|