Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο εκατομμύρια άτομα θα διασχίσουν τα εσωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με προορισμό τον τόπο των διακοπών τους. Για τους περισσότερους ταξιδιώτες η νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία του καταναλωτή είναι πιθανώς ένα από τα τελευταία πράγματα που έχουν στο μυαλό τους. Αλλά τι θα συμβεί σε περίπτωση χρεοκοπίας του τουριστικού πρακτορείου από το οποίο έχουν αγοράσει το πακέτο διακοπών τους; Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να «γνωρίζουν τα δικαιώματά τους» σε τέτοιες περιπτώσεις, οι Επίτροποι David Byrne και Pavel Telicka έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα έναν ενημερωτικό οδηγό με τίτλο «Προστασία των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση: 10 βασικές αρχές». Στον οδηγό αυτόν καταγράφονται οι βασικοί τρόποι με τους οποίους η νομοθεσία της ΕΕ διασφαλίζει την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών - όταν κάνουν τις διακοπές τους είτε στην ακτή της Βαλτικής είτε στη Μεσογειακή Ριβιέρα. Ενημερώνει επίσης τους πολίτες σχετικά με το τρόπο με τον οποίο θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες πληροφόρησης ή συμβουλευτικές υπηρεσίες σχετικές με τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές.
Οι 10 βασικές αρχές που αναλύονται στον ενημερωτικό οδηγό είναι οι εξής:
- Αγοράστε ό,τι θέλετε και όπου θέλετε
- Εάν το προϊόν που αγοράζετε είναι ελαττωματικό επιστρέψτε το
- Τα τρόφιμα και άλλα καταναλωτικά αγαθά πρέπει να πληρούν υψηλά πρότυπα ασφάλειας
- Να γνωρίζετε τι τρώτε
- Οι συμβάσεις θα πρέπει να είναι δίκαιες για τους καταναλωτές
- Σε ορισμένες περιπτώσεις οι καταναλωτές μπορούν να αλλάξουν γνώμη
- Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σε θέση να συγκρίνουν τις τιμές
- Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να εξαπατώνται
- Τρόποι προστασίας κατά τη διάρκεια των διακοπών
- Δυνατότητες προσφυγής σε περίπτωση διασυνοριακών διαφορών
|