Δουλεύουμε όλο το χρόνο. Τρέχουμε να προλάβουμε υποχρεώσεις. Αγχωνόμαστε, κουραζόμαστε, παλεύουμε μέσα στη ρουτίνα και στο άγχος, είμαστε έτοιμοι να καταρρεύσουμε. Όμως, όχι. Το καλοκαιράκι έφτασε. Εμπρός για διακοπές. Χαλάρωση, ξεκούραση, νέες εμπειρίες. Αλλά και έξοδα. Υπολογίζουμε, ξαναϋπολογίζουμε, ψάχνουμε τιμές, προορισμούς και... απογοήτευση. Δεν έχουμε αρκετά χρήματα, για να δραπετεύσουμε. Και, τότε, κάποια Τράπεζα μας «συμπονάει», καταλαβαίνει την ανάγκη μας για «αλλαγή» και μας προσφέρει «δωρεάν» διακοπές.
Όλα τα δάνεια και οι πιστωτικές κάρτες είναι χρήμα δανεικό και ακριβό. Χαρίζουν, μόνο, μια πρόσκαιρη και πλαστή ευμάρεια. Όταν αρχίζουν οι δόσεις, για την αποπληρωμή, αρχίζουν συχνά και τα προβλήματα, γι' αυτό:
- Πριν προσφύγουμε σε δανεισμό, εξετάσουμε, προσεκτικά, τις πραγματικές μας ανάγκες.
- Ποτέ δεν αποφασίζουμε με ποια Τράπεζα θα συνεργαστούμε, για το δάνειό μας ή την κάρτα μας, αν προηγουμένως δεν κάνουμε μια έρευνα αγοράς, για να μπορέσουμε να συγκρίνουμε και να επιλέξουμε το δάνειο ή την κάρτα, που ανταποκρίνεται στις πραγματικές μας ανάγκες.
- Η σωστή επιλογή προϋποθέτει ότι είμαστε πλήρως ενημερωμένοι, για όλες τις υποχρεώσεις μας, οι οποίες πηγάζουν από τη λήψη ενός δανείου ή την έκδοση και χρήση μιας πιστωτικής κάρτας. Αυτές τις πληροφορίες απαιτούμε να μας χορηγήσει η Τράπεζα, γραπτώς.
- Παίρνουμε κάποιο δάνειο, για διακοπές ή χρησιμοποιούμε την πιστωτική μας κάρτα, μόνον όταν είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους, δηλαδή ότι μπορούμε να ξεπληρώσουμε τις δόσεις.
Τα παράπονα των κατόχων πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών πληθαίνουν, καθημερινά. Πολλές φορές η άγνοια ή η αμέλειά μας ως Καταναλωτές, μας οδηγούν σε προβληματικές καταστάσεις. Για περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.: Τμήμα Εξυπηρέτησης Καταναλωτών τηλ. 2310-233333 ή στις ιστοσελίδες του ΚΕ.Π.ΚΑ. (www.kepka.org) .
|