Σερβιτόρος της Εύβοιας
 
 
Newsletter - Μάθετε πρώτοι τα νέα
Eγγραφή
875 εγγεγραμμένα μέλη Διαγραφή
Αναζήτηση στον "Σερβιτόρο"

Όλες οι λέξεις   Οποιαδήποτε
Αναζήτηση στον Eυβοϊκο κατάλογο
20 Νοεμβρίου 2005
 
 


 
Μεγάλη η ευθύνη των ισπανικών αρχών για το Πρεστίζ
07/04/2004,  16:56

Κριτική ασκήθηκε από την Προσωρινή Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη Βελτίωση της Ασφάλειας στη Θάλασσα προς τις ισπανικές αρχές για τις αποφάσεις που πήραν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την περιβαλλοντική καταστροφή που προκάλεσε το δεξαμενόπλοιο Πρεστίζ που βυθίστηκε στα ανοικτά της Γαλικίας στις 19 Νοεμβρίου 2002. Οι ευρωβουλευτές καταδίκασαν την απόφαση να ρυμουλκηθεί το σκάφος μακρυά από την ακτή καθώς και τη δήλωση των ισπανικών αρχών ότι το ίδιο θα κάνουν και σε άλλη περίπτωση. Εξέφρασαν επίσης τη λύπη τους για το γεγονός ότι στον καπετάνιο του Πρεστίζ Απόστολο Μαγκούρα δεν επιτρέπεται να φύγει από την Ισπανία όσο εκκρεμεί η δίκη του. Εκφράζονται επίσης ερωτηματικά για την ποσότητα του μαζούτ που παραμένει ακόμη στη θάλασσα.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την καταστροφή, το Κοινοβούλιο αποφάσισε να συστήσει μια Προσωρινή Επιτροπή προκειμένου να διερευνήσει το εν λόγω ατύχημα καθώς και άλλες καταστροφές που είχαν ήδη συμβεί, περιλαμβανομένου του ναυαγίου του Ερικα που έγινε κοντά στις ακτές της Βρετάνης στις 12 Δεκεμβρίου 1999. Η επιτροπή έφθασε στα τελικά της συμπεράσματα χθες τη Δευτέρα που ενέκρινε τη έκθεση Στερξ με 25 ψήφους υπέρ, 1 κατά και 16 αποχές. Η επιτροπή διεξήγαγε 3 δημόσιες ακροάσεις με εμπειρογνώμονες στα ναυτιλιακά καθώς και συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ιρλανδική Προεδρία, την Ισπανική Κυβέρνηση και τον αρμόδιο ισπανό Κυβερνητικό Επίτροπο για την υπόθεση του Πρεστίζ. Οι ευρωβουλευτές διοργάνωσαν επίσης μία συνέντευξη με τον καπετάνιο του σκάφους κ. Απόστολο Μαγκούρα.

Στα συμπεράσματά της η επιτροπή ζητεί από τις αρμόδιες αρχές να συνεχίσουν τις προσπάθειές τους για την αντιμετώπιση του προβλήματος με το εναπομείναν στη θάλασσα πετρέλαιο και τις χιλιάδες τόνους πετρελαίου που έχουν αποκομιστεί. Ζητείται συνεπώς από τις αρχές να καθορίσουν ένα λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για την άντληση και τη διαχείριση του εναπομείναντος πετρελαίου. Ζητείται επίσης όπως η εμπειρία που αποκτήθηκε ή που θα αποκτηθεί κατά τη διαδικασία αυτή γίνει ευρέως γνωστή προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ενδεχομένως στο μέλλον.

Δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο λοιπόν πόσο πετρέλαιο υπάρχει ακόμη στα χωρικά ύδατα της Γαλικίας. Το Πρεστίζ μετέφερε 77.000 τόνους μαζούτ. Εκτιμάται ότι μέσα του παραμένουν 14.000 τόνοι και, σύμφωνα με τις ισπανικές αρχές διαλύθηκαν ή καθαρίστηκαν περίπου 43.000 τόνοι. Απομένει λοιπόν το ερώτημα σχετικά με το τί έχουν γίνει οι υπόλοιποι 20.000 τόνοι. Οι ευρωβουλευτές ανησυχούν έντονα ότι αυτοί οι 20.000 τόνοι αποτελούν σοβαρή απειλή για το περιβάλλον και τις ακτές.

Επιπλέον, ερωτηματικά έχουν δημιουργηθεί για το γεγονός ότι ο καπετάνιος εκτιμά ότι μετά την αρχική ζημιά που υπέστη το Πρεστίζ χύθηκαν στη θάλασσα 2.000 έως 3.000 τόνοι πετρελαίου ενώ οι ισπανικές αρχές εκτιμούν ότι χύθηκαν περίπου 10.000 τόνοι.

Η επιτροπή ζητεί από τις ισπανικές δικαστικές αρχές να επιτρέψουν στον καπετάνιο να επιστρέψει στη χώρα του όσο ακόμη εκκρεμεί η δίκη του, να αμβλύνουν την απαίτηση της ημερήσιας αναφοράς στις αρχές και να διευκρινίσουν το συντομότερο δυνατό την έναρξη και το χρονοδιάγραμμα της δίκης. Υπενθυμίζεται ότι μία αντιπροσωπεία της επιτροπής πήγε τον περασμένο Φεβρουάριο στην Ισπανία για να συναντήσει τον καπετάνιο δεδομένου ότι δεν του επιτρεπόταν να εμφανιστεί ενώπιον του Κοινοβουλίου σε δημόσια ακρόαση.

Μεταξύ άλλων συστάσεων η Προσωρινή Επιτροπή ζητεί από τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν μία ευρωπαϊκή ακτοφυλακή που να μπορεί να διασφαλίζει την ασφάλεια στη θάλασσα και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος (περιλαμβανομένων της αλιείας, της πειρατείας, του ναυτιλιακού εγκλήματος και της τρομοκρατίας), τη στενή παρακολούθηση της τήρησης ορισμένων δρομολογίων, και τη δίωξη της παράνομης εισόδου σκαφών τον γρήγορο συντονισμό των μέτρων σε περίπτωση ατυχήματος, περιλαμβανομένου του καθορισμού ενός έκτακτου ελλιμενισμού.

Αλλες συστάσεις αφορούν την εκχώρηση περισσότερων εξουσιών στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για τη Θαλάσσια Ασφάλεια, τη βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας και εργασίας των ναυτικών και την καλύτερη προστασία της Βαλτικής Θάλασσας (λόγω του ότι πολλά ρωσικά τάνκερ δεν πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας). Οι ευρωβουλευτές προτείνουν επίσης να εξοπλιστούν τα κοντέϊνερ που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα με ηλεκτρονικούς μηχανισμούς προκειμένου να εντοπίζονται ευκολότερα σε περίπτωση ναυαγίου.

Ο εισηγητής κ. Στερξ τόνισε ότι οι διάφοροι συμβιβασμοί που επιτεύχθηκαν οφείλονται στο ρεαλιστικό κλίμα που επικράτησε στο πλαίσιο της επιτροπής καθόσον όλοι συναισθάνθηκαν τη λεπτή αποστολή που της είχε ανατεθεί. Με έμφαση τόνισε επίσης ότι η άρνηση να δοθεί στον καπετάν Μαγκούρα η άδεια να φύγει από την Ισπανία θα λειτουργήσει αποθαρρυντικά για τους νέους που εξετάζουν το ενδεχόμενο να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στη θάλασσα, τη στιγμή που οι ανάγκες για ικανούς ναυτικούς είναι μεγάλες και που το 80% των ναυτικών ατυχημάτων οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα.

Ο Πρόεδρος της επιτροπής κ. Γιαρζεμπόφσκι επαίνεσε τη δουλειά της επιτροπής του υπογραμμίζοντας ότι αποτελεί σημαντικό μήνυμα προς όλες τις πλευρές που εμπλέκονται στον τομέα της θαλάσσιας ασφάλειας. Οι συστάσεις αυτές, ανέφερε, είναι καιρός να γίνουν νομοθεσία που δεν θα καλύπτουν μόνο τα ευρωπαϊκά αλλά και τα διεθνή ύδατα.

Οι συστάσεις της Προσωρινής Επιτροπής θα τεθούν σε ψηφοφορία από την Ολομέλεια του Απριλίου.


 «  Προηγούμενo άρθρo Επόμενo άρθρo  » 
 
Εμφάνιση όλων των άρθρων του Απριλίου 2004
Προσθέστε αυτή τη σελίδα στα αγαπημένα
Αποστολή της σελίδας με email

Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 150 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 125 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 100 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.

 

10/11/2005
Εύκολες, διασκεδαστικές, οικιακές φωτογραφικές εκτυπώσεις

03/11/2005
Lexmark P315: Εκτυπώστε τις αναμνήσεις σας

02/11/2005
Η Nikon εισάγει στην αγορά τη φωτογραφική μηχανή D200
Νέa σειρά HP Color LaserJet 4730mfp
Lexmark C920: Έγχρωμη Δύναμη χωρίς όρια
  Περισσότερα...  
 


 

Aπαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη.