Σερβιτόρος της Εύβοιας
Newsletter - Μάθετε πρώτοι τα νέα
  Eγγραφή
 978 εγγεγραμμένα μέλη Διαγραφή
Αναζήτηση στον "Σερβιτόρο"

Όλες οι λέξεις   Οποιαδήποτε
Αναζήτηση στον Eυβοϊκο κατάλογο
10 Φεβρουαρίου 2005
 
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
Μάθετε για τον Νίκο Τσιφόρο

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
Μπορείτε να στείλετε δελτία τύπου στο email [email protected]
και στο fax 2221079394


 
Συζητήστε το θέμα στο forum
Φώτης Κόντογλου - Δεκέμβριος 1999
Οι τοιχογραφίες του Δημαρχείου Αθηνών 1937-39

Το Κοσμικό έργο του Φώτη Κόντογλου στο Δημαρχείο των Αθηνών έγινε στα χρόνια της Δικτατορίας του Μεταξά. Του ανατέθηκε να παρουσιάσει το ενιαίο της ελληνικής φυλής μέσα από το έργο του. Για να πετύχει το στόχο του διάλεξε στιγμές της ιστορίας μας, που δεν ταίριαζαν με τα συνθήματα του καθεστώτος. Απεικόνισε αρχαίους ήρωες και σύγχρονους με μορφές, που θυμίζουν Αγίους της Ορθόδοξης εκκλησίας ακολουθώντας τη Βυζαντινή τεχνοτροπία.

Οι τοιχογραφίες στο Δημαρχείο Αθηνών είναι το σημαντικότερο, μεγαλύτερο σε διαστάσεις και το μοναδικό σωζόμενο στη θέση του έργο κοσμικής ζωγραφικής του Κόντογλου. Αποτελείται από (4) τέσσερις ζωγραφισμένους μουσαμάδες εντοιχισμένους μέσα στην ορθομαρμάρωση του ισογείου και από τις τοιχογραφίες του άλλοτε αναγνωστηρίου, σήμερα γραφείο του Αντιδημάρχου στον α΄ όροφο.


Οι συνθέσεις του ισογείου
Η πάνω σύνθεση έχει θέμα από τη μυθολογία της Αθήνας. Ο Ερεχθέας και ο Εύμολπος μονομαχούν. Πίσω τους βρίσκεται ο Κέκροπας, ο αρχαιότερος βασιλιάς των Αθηνών, και δεξιά στέκουν οι κόρες του Ερεχθέα. Η σύνθεση αριστερά κλείνει με τον Υμηττό προσωποποιημένο με τη μορφή ξαπλωμένου έφηβου. Δεξιά κλείνει με την προσωποποίηση της Πεντέλης (εικ. 7).

Η κάτω σύνθεση έχει στο κέντρο πρόσοψη μικρού ναού και μπροστά του στέκει προσωποποιημένη η Αθήνα. Από δεξιά έρχονται γυναίκες προσωποποιήσεις πόλεων: η Λέβεδος, η Φώκαια, η Σάμος, η Χίος, οι Κλαζομεναί, η Σμύρνη. Από αριστερά παρουσιάζονται η Έφεσος, η Μίλητος, οι Ερυθραί, η Κολοφών, η Τέως, και η Πριήνη (εικ. 8). Οι μορφές είναι δουλεμένες με καθαρά Βυζαντινή τεχνοτροπία, με λίγα και όχι έντονα χρώματα. Η «ολιγοχρωμία είναι και σεμνοχρωμία» πίστευε ο ίδιος ο Κόντογλου.


Εικ. 7. Μυθολογικές συνθέσεις, 1939. Τοιχογραφία. Δημαρχείο Αθηνών.


Εικ. 8. Η Ιωνική Δωδεκάπολη, 1937. Τοιχογραφία. Δημαρχείο Αθηνών.


 «  Προηγούμενo άρθρoΕπόμενo άρθρo  » 

PLAY247.GR
Olympus C-4000 Zoom 4.0 MP/16 MB SmartMedia Card/3x opt/3x dig
Εξοπλισμένη με φακό zoom 3x υψηλής ποιότητας και φωτεινότητας f2.8, ανάλυση τεσσάρων εκατομμυρίων pixels, καθώς και μια πληθώρα από φωτογραφικές λειτουργίες, η CAMEDIA C-4000 ZOOM εξασφαλίζει απόδοση ... Αρχική Τιμή: 338,14€ Τιμή Προσφοράς: 321,23€ Τιμή Προσφοράς με ΦΠΑ: 379,05€ Κέρδος: 5%

Πρότεινε την σελίδα σε κάποιον φίλο


 
Πρόλογος
Συνοπτικό χρονολόγιο του Φώτη Κόντογλου
Φώτης Κόντογλου Συγγραφέας
Τα θέματα του Φώτη Κόντογλου
Τα έργα του Φώτη Κόντογλου
Φώτης Κόντογλου Ζωγράφος
Περίοδος μονοχρωμίας 1910-1925
Περίοδος με θέματα εμπνευσμένα από τη βυζαντινή και μεταβυζαντινή περίοδο χρωματιστά
Δεκαετία 1930-1940
Οι τοιχογραφίες του Δημαρχείου Αθηνών 1937-39
Οι τοιχογραφίες του Αναγνωστηρίου
Ναός Ζωοδόχου Πηγής(Παιανία Αττικής)
Ο ιδιότυπος Φώτης Κόντογλου του Νικηφόρου Βρετάκου
Επίλογος
 
Φώτης Κόντογλου - Δεκέμβριος 1999 - (14 άρθρα)
Βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας - Δεκέμβριος 1999 - (19 άρθρα)
«Περιδιαβαίνοντας τη Χαλκίδα» Ιστορικά & Νεοκλασικά κτίρια - Μάιος 1998 - (92 άρθρα)

POWERUP.GR