Οι τοιχογραφίες στην αίθουσα του Αναγνωστηρίου παρουσιάζονται σε 2 ζώνες άνω ζώνη και κάτω ζώνη. Ο τρόπος αυτός παρουσίασης και η τεχνοτροπία έχουν τις ρίζες τους στη Βυζαντινή παράδοση και ακολουθείται η διάταξη της εικονογράφησης των εκκλησιών. Δηλαδή οι ολόσωμες μορφές των Αγίων συνήθως βρίσκονται στη χαμηλότερη ζώνη και οι συνθέσεις στην ανώτερη. Η τεχνοτροπία είναι ενιαία με καθαρά βυζαντινά χαρακτηριστικά.
"Ο Ιαπετός και ο Γραικός, ο Αρκάς και ο Έλλην" και οι τέσσερις είναι γενάρχες των Ελλήνων (εικ. 9). Η συζυγία "Πελοπίδας - Επαμεινώνδας", "Ο Πολύγνωτος ο ζωγράφος", "Πλάτων ο φιλόσοφος ο ουράνιος". "Ο Επαμεινώνδας άγει τους Θηβαίους κατά των Σπαρτιατών εις την εν Μαντινεία νίκην". "Ο Μέγας Αλέξανδρος δαμάζει τον βουκέφαλον". "Οι Αρκάδες χτίζουν βωμό και θεμελιώνουν την Λυκοσούραν" (εικ. 10). Ο Γενάρχης τους ο Αρκάς τους καθοδηγεί να θεμελιώσουν την αρχαιοτάτη πόλη της Ελλάδας κατά τον Παυσανία.
Εικ. 9. Ιαπετός και Γραικός. Τοιχογραφία. Δημαρχείο Αθηνών.
Εικ. 9. Αρκάς και Έλλην. Τοιχογραφία. Δημαρχείο Αθηνών.
Εικ. 10. Οι Αρκάδες θεμελιώνουν τη Λυκόσουρα. Τοιχογραφία. Δημαρχείο Αθηνών.
|